Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تلاشیم طالبان بازوی جمهوری اسلامی ایران شود
مولوی عبدالحمید: این طالبان که الان آمده‌اند خیلی تغییر کرده‌اند. در این مدت مصیبت‌های زیادی بر سرشان آمده است. در این راستا همه اقوام با آن‌ها همراه هستند. حال ممکن است یک قوم بیشتر و یک قوم کمتر با آن‌ها همراه باشد، اما به طور کلی حرکت طالبان یک حرکت قومی نیست. بلکه یک حرکت دینی و اسلامی‌است. یک حرکتی برای آزادی افغانستان بوده است. در شرایط حاضر بخش بزرگی از جامعه افغان از طالبان حمایت می‌کنند. کسانی هم که الان در راس هستند، بسیاری از آنها علما هستند. گرچه‌این‌ها در مدارس رشد کرده‌اند باز هم یک تحصیلات دانشگاهی دارند. الان این طالبان، طالبان سابق هم نیستند. من قبول ندارم که طالبان یک حرکت پشتون است. چرا که تاجیک‌ها، ازبک‌ها و همه طیف‌ها افغانستان همراه آن‌ها هستند. این‌ها تازه آمده‌اند دنیا باید به‌این‌ها فرصت دهد. از جا‌های دیگر علمای جهان اسلام تلاش دارند که اگر جایی مشکلاتی هست، این‌ها را اصلاح کنند. ما خیلی امیدوار هستیم که‌ آینده در افغانستان یک کشور اسلامی باشد که حتی یک بازو برای جمهوری اسلامی و کشور‌های دیگر باشد.

صدیقه مهدوی کنی: در دانشگاه امام صادق بنایی برای تربیت وزیر و رییس‌جمهور زن نداریم
صدیقه مهدوی‌کنی دختر ارشد آیت‌الله مهدوی کنی در پاسخ به این سئوال که آیا هدف اصلی راه‌اندازی دانشگاه امام صادق، تربیت مدیران زن برای نظام جمهوری اسلامی بوده است؟ توضیح داد: «هدف ما تربیت زنان برای مشاغلی بود که در جامعه بدان احساس نیاز می‌شود، از همان ابتدا هم هدف این نبود پردیس خواهران، وزیر و رییس‌جمهور زن تربیت کند اما هدفمان تربیت مدیران میانی تربیتی برای نظام آموزشی، حقوقی برای نظام قضایی، قانونگذاری و پژوهشی است که در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های مرتبط با مسائل زنان حضور فعال داشته باشند.» عضوهیات علمی گروه فقه پردیس خواهران دانشگاه امام صادق (ع) درباره جزییات فعالیت این نیروها گفت: «فارغ‌التحصیلان این دانشگاه از پردیس خواهران بخشی جذب خود پردیس شده‌اند و برخی در آموزش و پرورش ورود کرده‌اند، برخی عضو هیات‌علمی دانشگاه‌ها شده‌اند و بعضی در حوزه مباحث قضایی جذب قوه‌قضائیه و کار وکالت شده‌اند . در عین حال بسیاری مشغول کارهای پژوهشی هستند و در عین حال ازدواج کرده و دارای فرزندانی شده‌اند.»

عضو هیات رئیسه مجلس: برخی مسئولان ارشد دولت روحانی به بهانه آلودگی در وین و ژنو زندگی می‌کردند
علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از افراد که در دولت گذشته در سطح معاون وزیر و رؤسای سازمان‌های مهم کشوری مسئولیت داشته‌اند، به بهانه آلودگی هوای تهران دو سه ماه به ژنو و وین رفته‌اند و آنجا ساکن شده‌اند و جالب است از همانجا درباره مسائل کشور مصاحبه و تئوری‌پردازی می‌کنند.

روز و شب تهران مختص پولدارها شده
جعفر شربیانی، عضو شورای شهر تهران در صفحه شخصی خود در توئیتر درباره طرح ترافیک و طرح محدودیت تردد شبانه اظهار داشت: برخی از کارشناسان خروجی عملی طرح ترافیک را در آمدزایی می دانند تا اینکه کمک به کاهش آلودگی هوا باشد. عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه همه متخصصان بر این باورند که طرح محدودیت تردد شبانه نقشی در کاهش کرونا نداشته است، گفت: محصول مشترک طرح ترافیک و طرح محدودیت تردد شبانه این است که تهران مختص به پولدارها شده است. وی افزود: همه متخصصان هم بر این باورند که طرح محدودیت تردد شبانه نقشی در کاهش کرونا نداشته و آن هم درآمدزا شده است. شربیانی بیان داشت: محصول مشترک هر دو طرح این است که روز و شب تهران مختص به پولدارها شده است.

رییس دادگستری بهارستان: اگر در برابر جشن طلاق ایستادگی نکنیم فاجعه بزرگی رخ می‌دهد
رییس دادگستری شهرستان بهارستان گفت: ابتذال اخلاقی در جامعه فراگیر شده و برخی زنان جشن طلاق برگزار می کنند. هاشم امامی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اضمحلال فرهنگی و ابتذال اخلاقی در جامعه به عرف و فرهنگ تبدیل شده است و مسئولین برای مقابله با آن کاری نمی کنند. وی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری در مورد مسائل فرهنگی، بیان کرد: بارها رهبر حکیم انقلاب اسلامی در مورد تهاجم فرهنگی در کشور تذکر و هشدار داده اند ولی مسئولین با جدیت به آن توجه نکرده اند. رییس دادگستری بهارستان تصریح کرد: ناهنجاری ها جای هنجارها را در جامعه گرفته است و مقام معظم رهبری در مورد دشمنان خارجی و داخلی بارها تذکر داده اند، باید با کار جهادی برای حل مشکلات فرهنگی قدم برداشت تا ابتذال های اخلاقی در جامعه ریشه نکند. امامی توجه به استعمار فرهنگی توسط کشورهای غربی را مهم دانست و گفت: در کشور فرانسه و دیگر کشورهای مدعی تمدن و جهان اولی، ازدواج با محارم به قانون تبدیل شده است و اگر در مقابله این ابتذال‌ها که در فضای مجازی و حقیقی کشور به فرهنگ تبدیل می شود ایستادگی نکنیم فاجعه بزرگی رخ خواهد داد. وی ضمن هشدار به مسئولین در مورد پدیده شوم برگزاری جشن طلاق در جامعه، افزود: مسئولین باید برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی از تمام توان و ظرفیت خود استفاده کنند.

لاله افتخاری: کشورداری رییسی، سیره ائمه اطهار است
«لاله افتخاری» چهره سیاسی اصولگرا در مورد اهمیت سفرهای استانی رییس جمهور و تاثیر آن در ایجاد امید برای مردم و بهبود اوضاع گفت: باید به جناب آقای رییسی خدا قوت گفت روش آیت الله رییسی برای اداره کشور روشی است که در اسلام توصیه شده است و سیره ائمه معصومین (ع) است. او توضیح داد: در عهد نامه مالک اشتر آمده و در این خصوص حضرت سفارش می کنند که مبادا از مردم چهره بپوشید و باید با آنها باشید و باید با صنوف مختلف از جمله نظامیان و اصناف و بازاریان و صنعت گران و مردم عادی و نیازمندان همه را مد نظر داشته باشید. افتخاری تاکید کرد: این الگوی درست کشور داری است و انشاا... که ایشان بتوانند با فعالیتی که دارند و با پیگیری این مسائل بارقه امید را در دل مردم ایجاد کنند و این موارد را پیگیری کنند.

روحانی: آیت الله صافی گلپایگانی شاخص انقلاب و مبارزه است
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در پیامی با تجلیل از شخصیت و سوابق آیت‌الله صافی گلپایگانی تاکید کرد: جایگاه مرجعیت در تاریخ شیعه، ضامن بقای مکتب اهل‌بیت(ع)، الهام‌بخش ایستادگی در برابر استبداد و استعمار و مایه حفظ امید و انسجام جامعه ایران در سده‌های اخیر بوده است. تضعیف این جایگاه با هر توجیهی، ریختن آب به آسیاب دشمنان عزت و هویت ملی است.روحانی با تجلیل از شخصیت و سوابق آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت: شخصیت وارسته و مبارزی همچون آیت‌الله صافی گلپایگانی، با سوابق بی‌نظیر در دفاع از اسلام و نظام، خود شاخص انقلاب و مبارزه است و ادعاهای انقلابیگری را باید با چنین ترازوهائی سنجید.

رئیس کمیته دفاعی مجلس: آمریکایی ها تعهد دهند که به راحتی نتوانند تمام دنیا را به بازی بگیرند
سید‌علی آقا‌زاده دافساری در گفت و گو با خبرنگار «انتخاب» درباره سخنان حسین امیر‌عبداللهیان مبنی بر قبولی فرمت مذاکرات وین، گفت: «به هر حال خشونت‌هایی که امریکاییان در رابطه با بعضی پیش شرط‌ها و موضوعات مطرح و حتی کارشکنی‌هایی که در این زمینه کردند، مورد توجه جمهوری اسلامی و طرف‌های مذاکره هست که امریکا واقعا مایل نیست که مذاکرات در مسیر طبیعی خودش قرار گیرد. قطعا بایستی همان تعهداتی که جمهوری اسلامی بر اساس برجام عمل کرده، طرف‌های مذاکره هم انجام دهند که تقریبا هیچ کشوری انجام نداده است؛ بنابراین راستی آزمایی یکی از موضوعاتی است که جمهوری اسلامی دنبال می‌کند و بحث فرمت‌ها و موضوعات مورد بحث قرار می‌گیرد.» وی افزود: «بحث شکل جدید مذاکرات مطرح نیست بلکه همان مسائلی که قانون مجلس تصویب کرده، در مذاکرات مورد بحث قرار می‌گیرد؛ به خصوص تعهدی که امریکاییان باید بدهند که به راحتی نتوانند تمام دنیا را به بازی گیرند و هر وقت دلشان خواست وارد برجام و هر وقت هم خواستند از آن خارج شوند.»

سردار جلالی: حمله به سامانه‌های سوخت، کار آمریکا و اسرائیل بود
سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه براساس تحلیل‌های اطلاعاتی حمله سایبری به سامانه های سوخت از طرف یک کشور خارجی و آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها انجام شده است، گفت: اما از نظر اطلاعات فنی در حال بررسی هستیم و به صورت قطعی نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم. سردار جلالی شنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی به تشریح ماموریت‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور، بررسی حمله سایبری با هدف اختلال در سامانه انتقال سوخت کشور، راهکارهای کاهش آسیب پذیری در برابر حملات سایبری و بررسی آخرین اقدام های این سازمان برای تامین امنیت زیرساخت‌های سایبری پرداخت. به نوشته ایرنا وی در آغاز با تبریک هفته نکوداشت پدافند غیرعامل سال ۱۴۰۰ با شعار «پدافند غیرعامل، ایران پایدار» ، گفت: نخستین مدال پدافند غیر عامل این هفته به خانواده شهیدی علی لندی که از نسل شهید فهمیده است اهدا می‌شود. سرادر جلالی در ادامه به حمله سایبری به سامانه های سوخت اشاره کرد و با بیان اینکه این حمله در بخش میان افزار اتفاق افتاد که حمله بسیار پیچیده و پاکسازی آن دشوار است، افزود: این حمله به حمله سایبری به راه آهن و بندر شهید رجایی شبیه است و از نظر ما این حمله به طور قطع به وسیله آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها انجام شده است.

امیرعبداللهیان: این همه مذاکره نیست؛ کافی است بایدن یک فرمان اجرایی صادر کند
امیرعبداللهیان: من در صحبت‌های اولیه خود به سه کشور اروپایی و آقای «جوزپ بورل» و آقای «گوترش» گفتم که ما درباره چگونگی مذاکره و نقطه آغاز آن بحث داریم و در حال جمع‌بندی هستیم اما اگر بخواهیم روند منطقی مذاکره را ببینیم شاید یک راه ساده‌تر وجود دارد و آن اینکه توافق کنیم دقیقاً به همان نقطه‌ای که ترامپ از برجام خارج شد، برگردیم. براساس نظر شخص من اگر برای بازگشت به برجام اراده‌ای جدی در امریکا وجود داشته باشد، اصلاً نیازی به این همه مذاکره وجود ندارد. کافی است از همین فردا یک فرمان اجرایی از سوی رئیس جمهور امریکا صادر شود و آنها اعلام کنند به نقطه‌ای که ترامپ از آن خارج شد، برمی‌گردند اما مسأله اینجاست ما این اراده و نیت را از امریکایی‌ها در پیام‌هایشان می‌شنویم، ولی در رفتارشان نمی‌بینیم.

شبکه ملی اطلاعات هم راه‌اندازی شود، حملات سایبری ادامه خواهد داشت
سید ابوالحسن فیروزآبادی ، دبیر شورای عالی فضای مجازی بر لزوم همگرایی ملی در مقابله با حملات سایبری تاکید کرد و گفت: شبکه ملی اطلاعات راه اندازی هم شود، بازهم حملات سایبری ادامه خواهد داشت.

نماینده مجلس: شرع و شریعت با ورود زنان به استادیوم مخالفت کرده است
حسین جلالی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به انتشار خبری مبنی بر ارائه طرح ورود زنان به استادیوم های فوتبال به مجلس یازدهم گفت: «در هر موضوعی به تعیین سازوکارهای نیازمندیم. در موضوع ورود زنان به استادیوم هم همینطور است. بعضی از اصول مخالف آن است که مردان در برابر زنان بدون لباس ورزش و کشف حجاب کنند. این بحث مبنایی است. ماهم برای ورود زنان به استادیوم منع قانونی داریم».  او در پاسخ به این سوال که کدام بند از کدام قانون ورود زنان به استادیوم‌ها را ممنوع کرده، گفت: «شرع و شریعت با این مساله مخالفت کرده است.» او درباره اینکه کدام نهاد مسئول اعلام نظر شرع و شریعت است نیز بیان کرد: «شورای نگهبان و مجمع تشخیص مسئول هستند. بالاتر از همه فتوای رهبری را داریم. فتوای رهبری است که رویت مستقیم بدن مردان توسط زنان حرام است. این فتوا تکلیف حضور زنان در استادیوم‌ها را روشن و آن را منع کرده است.»

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول ابوالفضل ابوترابی طرح صیانت از حقوق کاربران طرح جهش تولید مسکن قیصر امین پور بسته ویژه خبری لاله افتخاری سردار جلالی ربیع الاول ابوالفضل ابوترابی طرح صیانت از حقوق کاربران طرح جهش تولید مسکن قیصر امین پور آیت الله صافی گلپایگانی طرح محدودیت تردد شبانه ورود زنان به استادیوم سامانه های سوخت دانشگاه امام صادق پدافند غیرعامل جمهوری اسلامی حملات سایبری حمله سایبری رییس جمهور مهدوی کنی یک حرکت شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۰۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه دولت توجیه کرد: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!

به گزارش خبرآنلاین، اعطای دکترای افتخاری در پاکستان به ابراهیم رئیسی با حاشیه های متعددی روبرو شد. منتقدان، شان رئیس جمهور را بالاتر از آن دانستد که که از یک داشگاه نامعتبر مدرک بگیرد و از سویی مدرک را معاون دانشگاه اعطا کند.

در همین راستا، روزنامه ایران نوشت:

اهدای مدرک دکترای افتخاری به رئیس جمهور کشورمان در پاکستان، موجب بروز واکنش‌هایی در میان رسانه‌ها و فضای مجازی شد.

در همین رابطه ادعایی مطرح شد مبنی بر اینکه مدرک دکترای افتخاری، از سوی یک دانشگاه فرعی پاکستان و توسط معاون این دانشگاه به آیت‌الله رئیسی اهدا شده است.

این ادعا درحالی است که اولاً دانشگاه کراچی بزرگترین دانشگاه دولتی در پاکستان است؛ ثانیاً در مراسم اعطای این مدرک افتخاری «حکمران» ایالت سند پاکستان به عنوان رئیس هیأت امنای دانشگاه‌های کراچی حضور داشته است.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900011

دیگر خبرها

  • بررسی یک ادعای بی‌اساس/ داستان دکترای افتخاری رئیسی از بزرگترین دانشگاه پاکستان چیست؟
  • توجیه روزنامه دولت: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیس جمهور ، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • روزنامه دولت توجیه کرد: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا
  • اردوغان: حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است
  • واکنش خبرگزاری دولت به انتقادات پیرامون دکترای افتخاری رئیسی در پاکستان
  • سه اداره‌کل سمنان در پذیرش درخواست‌های مردمی سفر رییس‌جمهور رکورد زدند
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • ادعای جنجالی ایران‌اینترنشنال؛ سردار علیرضا عسگری کیست و کجا زندگی می‌کند؟