Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نمایشگاه "بیا ستاره شویم" به مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار و یادآوری خاطرات دفاع مقدس در منطقه پردیسان افتتاح شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم ، نمایشگاه "بیا ستاره شویم" به مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار و روز دانش‌آموز و یادآوری رشادت‌ها و خاطرات شهدای هشت سال دفاع مقدس با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدرضا حامدنیا امام‌ جمعه پردیسان، علی‌اکبر شفیعی مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان و سید جواد میرهادی فرمانده ناحیه امام حسن مجتبی (ع) در مسجد امیرالمؤمنین (ع) پردیسان افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشگاه از شنبه هشتم آبان ماه لغایت جمعه چهاردهم آبان با محوریت " انتخاب دوست خوب " از ساعت 15:30 تا 20:00 در طبقه دوم مسجد امیرالمؤمنین (ع) واقع در خیابان دهلاویه پردیسان برای بازدید همراه با روایت گری کودکان و نوجوانان دایر است.

 لازم به ذکر است که جهت بازدید گروه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی جهت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به دلیل محدودیت مکانی نیاز به هماهنگی دارد.

محمدرضا حامدنیا پس بازدید از نمایشگاه در میان راویان نوجوانان نمایشگاه سخنرانی داشت و با اشاره به محتوا ارزشمند این نمایشگاه از برگزارکنندگان تقدیر و تشکر کرد و گفت: من به خانواده‌ها و نوجوانان توصیه می‌کنم که از این کار بازدید داشته باشند زیرا این کاری جدید است که برای هماهنگی‌ها و به ظهور رسیدن ماه‌ها تلاش شده است، آنچه می‌شود به‌عنوان یک پیام کلی از این نمایشگاه برداشت کرد، به یک مسئله مهم در زندگی انسان اشاره دارد که انسان نمی‌تواند تنها باشد، انسان نیاز به یک دوست دارد که در مسیر تکامل به او کمک کند.

وی افزود: در این نمایشگاه پیام مسیر انتخاب دوست به‌خوبی منتقل‌شده و انسان به حدی می‌تواند از دوستان خود تأثیر بپذیرد، بیشتر از وراثت باشد، انسان ناخودآگاه این تأثیر را می‌پذیرد و همان‌طور که سعدی در شعر خود گفته است " تو اول بگو با کیان زیستی من آن‌ که بگویم که تو کیستی " به همین جهت باید در انتخاب دوست که این‌ قدر تأثیر می‌گذارد انسان باید دقت کند.

امام‌ جمعه پردیسان در ادامه با بیان علت انتخاب دوست و تأثیرات آن در زندگی فردی و اجتماعی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه با زبان داستان به تصویر کشیده شد که چگونه دوستان خود را امتحان کنیم و باید همیشه یادمان باشد که لازم است دوستان خود را به‌گونه‌ای انتخاب کنیم که یک پله از ما بالاتر از ما باشد تا باعث رشد و ارتقا خود ما باشد، نکته آخری من به شما این است که بهترین دوست انسان که ما را برای خودمان می‌خواهند فقط پدر و مادر می‌تواند باشد.

برگزاری نمایشگاه راه پیشرفت در سازمان بسیج دانشجویینمایشگاه "فلسطین تنها نیست" در استان خراسان جنوبی برپا شدآغاز به کار بیست ویکمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم  اظهار داشت: این نمایشگاه‌های که برگزار می‌شود اهداف این است که نسل جدید با نسل دفاع مقدس آشنا شود و به نوجوانان بگوید اگر شما دوست برای خود انتخاب می‌کنید جنس دوستتان از جنس شهدا باشد. انقلاب ما با شهدا پیروز شد و دستاوردهای آن با شهدا به دست آمد، برای ادامه این راه باید فرهنگ شهدا را تقویت کنیم.

شفیعی افزود: اگر جوانان ما می‌خواهند ویژگی‌های یک جوان اسلامی را داشته باشند باید به آداب اسلامی و ارزش‌های اسلامی توجه کنند. با توجه به اینکه 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار را در پیش‌رو داریم سه حادثه مهم در آبان برای ما اتفاق افتاده است. در قبل از انقلاب دوشنبه چهار آبان هزار و سیصد و چهل‌ و سه امام به لایحه ننگین کاپیتولاسیون اعتراض کردند و پس از انقلاب دانش آموزان و دانشجویان انقلابی در روز سیزده آبان هزار و سیصد و پنجاه‌ و هشت لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند. در دفاع مقدس هم رشادت محمدحسین فهمیده دانش آموزش سیزده‌ ساله را در هشت آبان 1359 شاهد بودیم.

در پایان این جلسه سید جواد می‌رهانی در نشستی با نوجوانان راوی و مسئولان برگزاری کننده این نمایشگاه با اظهار خرسندی از برپایی نمایشگاه در پردیسان خاطرنشان کرد: ما بهترین سرمایه‌هایمان برای مجموعه بسیج و سپاه حمایت‌های معنوی پدر و مادر و خانواده‌ای شما است. من به‌ عنوان سرباز در این مجموعه اعتقاد دارم که همین ارتباطی که با مسجد و پایگاه داشتید نشأت گرفته از تربیت صحیح اسلامی که شما در خانواده داشتید. ما تمام برنامه‌ها را به سمت دو اصل کلیدی "امام محوری" و "مسجد محوری" هدایت است.

انتهای پیام/452/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخاب دوست دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۰۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط یکی از معلم‌ها می‌داند

‌خبرگزاری مهر، گروه مجله _ مرتضی درخشان: اینکه یک پسر در آینده چه‌کاره می‌شود را می‌توان اول از همه از خودش پرسید و پاسخی که دریافت می‌کنید اغلب خلبان، پزشک یا مهندس است. البته ضمن احترام به صنف «لاستیک فروشان»، این قاعده، استثنائاتی مثل آن لاستیک فروش محترم هم دارد؛ اما این پاسخ اصلاً معتبر نیست، شما باید از افراد دیگر هم بپرسید، هرچند، در آنها هم پاسخ کلیشه‌ای بسیار دیده می‌شود.

مثلاً در زمان ما پدر و مادرها مصرّاََ معتقد بودند که ضمن احترام به شغل شریف «حمالی»، ما نهایتاً حمال می‌شویم که البته بعضی اعتقاد داشتند که همان موقع حمال هستیم که البته با پیشرفت تکنولوژی و آشنایی پدر و مادرها با مشاغل جدید امروزه این رویه تغییر کرده و بخصوص مادرها معتقدند که بچه‌ها «یک چیزی» می‌شوند که آن یک چیز حتماً حمال نیست.

خاله‌ها و دایی‌ها معتقد بودند که این بچه هوش سرشاری دارد و ضمن احترام به «یک جایی»، یک روز این بچه به یک جایی می‌رسد! البته اگر شما رقیب فرزندان آن‌ها بودید ضمن احترام به «هیچ جا» شما به هیچ جا نمی‌رسیدید.

عموها و عمه‌ها خیلی متأثر از رفتار پدر و مادر شما آینده شما را ترسیم می‌کردند و اگر شما را دوست داشتند می‌گفتند که این بچه خیلی «باهوش» است و ضمن احترام به مقام شامخ «پدر»، یک روزی مثل پدرش یک چیزی می‌شود، اما اگر پدر شما و همسرش را دوست نداشتند، ضمن احترام مجدد به مقام شامخ «پدر» می‌گفتند، این هم مثل پدرش هیچ چیز نمی‌شود.

بهترین روش برای فهمیدن آینده فرزندان، جست‌وجو در بین معلم‌های مدرسه بود. نه اینکه معلم‌ها بدانند؛ اما یکی از معلم‌ها معمولاً می‌فهمید. شما باید بگردید و برای هر دانش‌آموز آن معلم خاص را پیدا کنید.

از نظر مشاوران مدرسه که همه دانش‌آموزان اگر با همین روند ادامه بدهند ضمن احترام به «مشکلات جدی»، در آخر سال به مشکلات جدی بر می‌خورند. معلم‌ها هم اغلب معتقدند که ضمن احترام به «زندانیان و خلافکاران»، دانش‌آموزان آخرش از راه به‌در می‌شوند و از این حرف‌ها! اما یک معلم هست که انگار همه‌چیز را می‌فهمد، یکی که هر دانش‌آموز یکی برای خودش دارد و مال من «علیرضا افخمی» بود؛ معلم ریاضی سال اول دبیرستان.

من استعداد خاصی در فیزیک، هندسه و ورزش داشتم، خودم در کودکی فکر می‌کردم که فضانورد بشوم، در راهنمایی تصورم این بود که مدیر یک جایی خواهم شد، اما در دبیرستان، وقتی آقای افخمی به ما موضوع تحقیق داد که یک جوان چه خصوصیاتی باید داشته باشد، وقتی نتیجه کارها را بررسی کرد و به کلاس برگشت از یک ساعت و نیم زمان کلاس، حدود یک ساعت در مورد تحقیق من صحبت کرد. نه اینکه از تحقیق خوشش آمده باشد، نه! از یک جمله خوشش آمده بود. من یک جایی از این تحقیق برای نقل قول از پدرم نوشته بودم: «پدرم می‌گوید…» و همین جمله شده بود موضوع کلاس ما!

اصلاً قواعد تحقیق را رعایت نکرده بودم، حتی حرف مهمی هم در تحقیقات من نبود. علیرضا افخمیِ جوان، که خیلی لاغر بود و ریش کوتاه یک دستی داشت از این شکل نقل قول من خوشش آمده بود. او همان معلم من بود که فهمید قرار است چه‌کاره شوم، اما من همیشه با او «ارّه بده و تیشه بگیر» بودم. نهایتاً روزی که فهمیدم او درست فهمیده بود، دوست داشتم اینها را برایش بنویسم و بخوانم، اما سرطان این حسرت را به دل من گذاشت و آقای افخمی را توی بیمارستان پیدا کرد و با خودش برد.

خیلی دوست نبودیم، اما می‌توانستیم در پیری دوستان خوبی باشیم. مثل بعضی‌ها که این روزها دوستان خوبی برای هم شدیم. «علیرضا افخمی» خیلی شاگرد داشت، حتی شاید وقتی بعد از مدت‌ها من را می‌دید نمی‌شناخت، اما من فقط و فقط یک افخمی داشتم…

کد خبر 6094247

دیگر خبرها

  • محبت یک کشش روانی است یا امر اختیاری؟
  • رصدخانه دانش‌آموزی به نام شهید تهرانی مقدم افتتاح می‌شود
  • محبت‌های ما محدود به چیزهایی است که نوعی شناخت از آن‌ها داریم
  • ستاره شمس آذر: به تیم‌های بزرگ‌تر هم فکر می‌کنم!
  • برای برد مقابل پرسپولیس آمده بودیم/می‌توانستیم در فصل جاری با فاصله ۱۰ امتیازی قهرمان شویم
  • فقط یکی از معلم‌ها می‌داند
  • گفتگو با تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «نون خ ۵»
  • کلنگ‌زنی احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو در روز افتتاح هتل ۲ ستاره در ارومیه
  • نمایش توانمندی هنرجوهای هنرستان‌های قشم
  • نمایش توانمندی بیش از ۲ هزار هنرجوی هنرستان‌های قشم