Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@14:02:00 GMT

جشنواره تئاتر خلخال به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۵۱۰۹۱

جشنواره تئاتر خلخال به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله بحرالعلومی شامگاه یکشنبه در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره تئاتر خلخال اظهار کرد: بعد از سه روز نمایش آثار منتخب در این جشنواره با معرفی برگزیدگان و گروه‌های نمایشی نمونه این جشنواره به کار خود پایان داد و در پرده آخر برترین‌ها مورد تکریم و تجلیل قرار گرفتند.

وی به ارزیابی مثبت از شرایط کمی و کیفی این جشنواره را یادآور شد و تصریح کرد: از لحاظ موضوعی و محتوایی جشنواره امسال نسبت به دوره‌های گذشته از یک انسجام و چشم‌نوازی خاصی برخوردار بود که گروه‌های هنری سعی کرده بودند با محتوا و غنای مطلوب‌تر در این رقابت حاضر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل سطح کیفی کارها را نیز مطلوب ارزیابی کرد و گفت: هنر نمایش در خلخال از دیرباز دارای ریشه و عمق ارزشمندی است که هنرمندان متعددی در رشته‌های مختلف به ویژه هنر تئاتر پرورش یافته و به هنر ملی و منطقه‌ای معرفی شدند.

بحرالعلومی افزود: قرار شد با همکاری مسئولان استانی و شهرستانی جشنواره تئاتر خلخال از سال آینده به صورت منطقه‌ای و با حضور گروه‌های نمایشی استان‌های شمالغرب کشور به میزبانی خلخال برگزار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در این جشنواره ۹ اثر با محتوای فرهنگی، اجتماعی و موضوع ایثار و شهادت در معرض دید علاقمندان قرار گرفت که اصلی‌ترین هدف کشف استعدادها در رشته هنری تئاتر و معرفی آنها به رویدادهای ملی بوده است.

بحرالعلومی اضافه کرد: در کنار برگزاری هفتمین جشنواره تئاتر خلخال، اولین دوره نمایشنامه‌نویسی نیز در خلخال برگزار شد تا از بین آثار رسیده بهترین نمایشنامه‌ها معرفی شوند.

وی بیان کرد: در مدت سه روز برگزاری این رویداد فضای فرهنگی و هنری متفاوتی را در جنوب استان شاهد بودیم که رقابت برقرار شده حکایت از میل و رغبت هنرمندان برای خلق آثار ارزشمند بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: نماینده مردم خلخال که خود از جنس فرهنگ و هنر است، قول مساعد برای پیگیری دغدغه هنرمندان، اصحاب رسانه و فرهنگ را در پوشش بیمه‌ای مطرح کرد تا تقویت صندوق اعتباری هنر و سایر فعالیت‌های حمایتی را از این قشر و فعالان ارزشمند شاهد باشیم.

کد خبر 5340633

منبع: مهر

کلیدواژه: اختتامیه جشنواره تئاتر استانی هنرمندان تئاتر اصحاب رسانه صندوق اعتباری هنر ویروس کرونا بوشهر بنزین جایگاه سوخت آمار کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه قوه قضاییه پمپ بنزین واکسن کرونا عکس استانها ایلام گرگان اردبیل جشنواره تئاتر خلخال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۱۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق

موتورچی دبیر جشنواره سراسری تئاتر مردمی گفت: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با شرکت ۱۴ گروه از هنرمندان عرصه تئاتر در مساجد سراسر کشور قرار است از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار شود. 

وی با بیان اینکه شعار این دوره جشنواره پانزدهم «خانه هنرم مسجدم» است افزود: از بین کار‌های رسیده چهارده اثر نهایی شده و به اجرا در خواهد آمد.

موتورچی ادامه داد: افتتاحیه در کنار مزار شهدای گمنام شهر بافق خواهیم داشت و اجرا‌ها هم در امامزاده عبدالله خواهد بود.
 
جشنواره سراسری تئاتر مردمی گفت: هر گروه بعد اجرای داوری سه اجرا در مساجد بافق و یزد خواهند داشت، مساجد یزد و امامزاده‌ها شاهد اجرا‌ها خواهند بود. 
 
وی بیان کرد: در طول جشنواره برای بچه‌های انجمن نمایش بافق دو کارگاه طراحی کردیم و آنجا کارگاه نمایشنامه‌نویسی و دوره کارگردانی برگزار می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند
  • جشنواره الگوهای برتر مشاوره مراکز فنی و حرفه‌ای بوشهر برگزار شد
  • محلات میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • لغو مراسم آیینی سنتی کومسای در هورامان کردستان به دلیل بارندگی