Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،  تسریع در مکاتبات، پیگیری نامه ها، تسهیل در دسترسی و کاهش هزینه ها از ویژگی های این طرح ها است. 

طرح شبکه دولت الکترونیک کانون وکلای آذربایجان شرقی نخستین مرکزمشاوره ۲۴ ساعته تلفنی رایگان وکلا در کشور و بنام سامانه "سیماد" (سامانه خدمات دولت الکترونیک) در کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این سامانه به‌ منظور رفع مشکلات و پاسخ به سوالات حقوقی  شهروندان راه‌اندازی شده و در این راستا شهروندان می توانند با شماره تلفن ۳۵۵۴۲۳۱۳ تماس گرفته و مشاوران ۲۴ساعته با۶۰خط هم‌زمان آماده ارائه خدمات رایگان خواهند بود که به زودی شماره چهار رقمی به جای آن اعلام می شود. 

نخستین شبکه دولت الکترونیک کانون وکلا در تبریز افتتاح شد
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی روز یکشنبه در آیین افتتاح این طرح ها گفت: شبکه دولت الکترونیک کانون وکلا برای نخستین بار در کشور با هدف تکریم ارباب رجوع در تبریز افتتاح شد.
موسی خلیل اللهی اظهار کرد: با دسترسی کانون‌وکلای آذربایجان شرقی به شبکه دولت ضمن کاهش هزینه های این کانون، دسترسی آسان، امکان پیگیری و سرعت عملیات اداری و پیگیری مسائل کانون نیز تسریع می شود.

وی همچنین با اشاره به طرح کارآموزی وکلا که به تازگی راه اندازی شده است، گفت: کاراموزی رویکرد خوبی است که باید زیرساخت‌های آن نیز فراهم شود.
خلیل اللهی همچنین با ابراز رضایت از راه اندازی مشاوره تلفنی وکلا به صورت رایگان گفت: اجرای این طرح به عدالت نسبی در ارائه مشاوره وکلا کمک می‌کند و در واقع در توسعه عدالت نیز تاثیر گذار است.

مشاوره آنلاین وکلا رایگان خواهد بود

رئیس کانون وکلای آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: تاسیس و افتتاح مشاوره آنلاین کانون وکلا برای افزایش آگاهی های عمومی مردم به صورت رایگان و آنلاین بوده و وکلای مشاور  با شماره تلفن ۳۵۵۴۲۳۱۳ در دسترس خواهند بود که به زودی این شماره چهار رقمی شده و اعلام عمومی می شود.

حسن پاشازاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نشست های مشترک بین دادگستری استان و کانون وکلای آذربایجان شرقی به صورت مرتب در ۲ سطح کلان و استانی برای بررسی پرونده های مهم و در سطح دوم در خصوص مباحث علمی برگزار می‌شود که در آن اساتید دانشگاه و وکلای دادگستری شرکت داشته و این کارگروه علمی در خصوص مسائل مبتلابه مردم که در قوه قضاییه مورد اختلاف نظر است مورد بررسی قرار می گیرد تا رای واحدی صادر شود.

وی ادامه داد: نشست امروز نیز در سطح اول یعنی کلان بین روسا برگزار شد که روسای ۲ نهاد در خصوص مسائل ملی و استانی وکالت و ارائه خدمات تخصصی به عموم مردم مسائل را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
پاشازاده همچنین در خصوص تعیین تکلیف پذیرفته شدگان وکالت کانون وکلای آذربایجان شرقی نیز گفت: ظرفیت قانونی پذیرفته شدگان سال ۱۳۹۹ تصمیم گیری شد و ظرفیت پذیرفته شدگان از ۱۰۰ نفر به ۱۳۰ نفر و برای سال تحصیلی ۱۴۰۰ به ۱۵۰ نفر افزایش یافت.
وی اضافه کرد: ۳۰ درصد پذیرفته شدگان سهمیه ایثارگران و ۷۰ درصد پذیرفته شدگان سهمیه آزاد می باشند که باید حائز بالاترین نمره آزمون شوند.

رونمایی از مرکز مشاوره کانون وکلا توسعه عدالت را به دنبال دارد 
پاشازاده  با اشاره به ضرورت جلوگیری از اطاله دادرسی گفت: ترویج فرهنگ داوری جلوگیری از اطاله دادرسی است که متاسفانه برخی مواردی وجود دارد که موسسه های داوری توسط غیروکلا ایجاد شده و در دعاوی مشکلاتی به وجود امده است بر این اساس تاسیس موسسه ها داوری ممنوع شده و از ثبت آنها جلوگیری می شود چون این موسسه ها مشکلاتی را در دادگستری ایجاده کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس ۲ مرکز داوری کانون وکلا با ۳۰ تا ۴۰ داور و مرکز داوری اتاق بازرگانی به صورت مستقل ایجاد شده اند که زیر نظر کانون وکلا و اتاق فعالیت می کنند.

وی افزود: مرکز داوری بازرگانی موضوعات ویژه تجار و بازرگانان و مرکز داوری کانون وکلا مسایل عموم، ملک و ساخت و ساز و هر گونه اختلافات را پی گیری می کند.

وی ادامه داد: طرح اتصال کانون وکلای آذربایجان شرقی به سامانه دولت الکترونیک با همکاری استانداری اجرا شد که در آن تمام مکاتبات به صورت آنلاین، با سرعت بالا و امکان پیگیری را میسر کرد. 

وی ادامه داد: مبارزه با موسسه های غیرمجاز به وسیله افراد فاقد پروانه وکالت با توسل به شیوه های فریبنده کارت های جعلی بدون آدرس و بدون دفتر تحت پیگرد قرار می گیرند و تذکر به آنها داده می شود و در صورت تکرار به جرم تظاهر به وکالت ممانعت به عمل می آید.

وی همچنین در خصوص کارآموزان جدید نیز گفت: تدبیر شده کارآموزان با حضور در شعب دادگاه ها تجربه کسب کنند.

پاشازاده اضافه کرد: در هر دوره ۱۳۰ نفر بعد از ۱۸ ماه کارآموزی فرآایند وکیل پایه یک دادگستری آنها تکمیل می شود.

به گزارش ایرنا، تعداد اعضای کانون وکلای آذربایجان شرقی حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بوده و با قدمتی افزون بر۷۰ سال جزو سه کانون نخست ایران همراه با تهران و شیراز است. 

برچسب‌ها دادگستری آذربایجان شرقی افتتاح طرح کانون وکلای دادگستری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری آذربایجان شرقی افتتاح طرح دادگستری آذربایجان شرقی افتتاح طرح کانون وکلای دادگستری کانون وکلای آذربایجان شرقی دولت الکترونیک پذیرفته شدگان کانون وکلا مرکز داوری شبکه دولت موسسه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۱۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد امیدفر در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این وضع تا روز سه شنبه ادامه می‌یابد، افزود: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای، از روز چهارشنبه به تدریج سامانه بارشی وارد استان می‌شود.

وی اظهار کرد: فعالیت این سامانه موجب ابرناکی، وزش باد به نسبت شدید در برخی نواحی به ویژه نیمه جنوبی استان و خیزش یا نفوذ گرد و خاک و در نواحی مرتفع و کوهستانی گاهی رگبار باران و غرش آذرخش می‌شود.

امیدفر، ادامه داد: از نظر وضعیت دمایی نیز تا پایان هفته دما به طور نسبی در استان افزایش می‌یابد.

کد خبر 6090565

دیگر خبرها

  • ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • دستگیری 5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت
  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • حضور اسکواش باز البرزی در اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه