Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نشست کمیسیون متبوع خود پیرامون اختلال اخیر در سامانه کارت سوخت، گفت: دستگاه‌های هنوز درباره علت بروز این خرابکاری به اجماع نرسیده‌اند، اما بحث نفوذ یا حمله سایبری با منشاء داخلی یا خارجی ممکن است.

خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام خبرگزاری خانه ملت،محمود عباس‌زاده مشکینی در توضیح نشست امروز یکشنبه (۹ آبان ماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: جلسه امروز با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های نفت و اطلاعات، مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان پدافند غیرعامل در خصوص بازدارندگی در مقابل خرابکاری‌های سایبری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان دستگاه‌ها گزارش مبسوطی درباره تدابیر و تصمیمات لازم جهت هر چه محکم‌تر کردن ساختار دفاعی در بخش سایبری ارایه کردند. همچنین دستگاه‌ها در گزارشات خود متذکر شدند که چنین خرابکاری را در آبان ماه پیش بینی می‌کردند لذا آمادگی نسبی در این زمینه داشتند.

وی در ادامه اظهار کرد: خوشبختانه واکنش سریع دستگاه‌ها مانع آسیب‌های گسترده این خرابکاری شد. با توجه به گزارش دستگاه‌های حاضر در نشست، اجماع نظری درباره علت بروز این خرابکاری وجود ندارد و بررسی‌ها هنوز ادامه دارد. در واقع منشاء این خرابکاری ممکن است خارجی یا داخلی باشد، لذا بحث نفوذ یا حمله سایبری ممکن است، اما هنوز در این زمینه به قطعیت نرسیده اند.

عباس زاده مشکینی با بیان اینکه مولفه نفوذ در حادثه اخیر دور از انتظار نیست، گفت: کمیته تخصصی کمیسیون امنیت ملی این مسئله را بررسی بیشتر خواهد کرد سپس گزارش تکمیلی در کمیسیون قرائت می‌شود.

بررسی نگرانی همسایگان افغانستان با توجه به آغاز فصل سرما

وی یادآور شد: در ادامه جلسه در خدمت نماینده وزارت امور خارجه بودیم، وی گزارشی درباره اجلاس وزرای خارجه کشور‌های همسایه افغانستان که اخیر با حضور ۶ کشور بعلاوه روسیه در تهران برگزار شد، ارایه کرد. این نشست با موفقیت انجام شده، وزرای خارجه پنج کشور به صورت حضوری در این اجلاس شرکت کردند و وزرای خارجه کشور‌های چین و روسیه به صورت مجازی در این اجلاس شرکت کردند.

عباس زاده مشکینی افزود: اجلاس تهران؛ دومین جلسه با بیانیه رسمی پیرامون تحولات اخیر افغانستان بود، کشور‌ها در بیانیه پایانی موضوع مشترک خود را اعلام کردند. کشور‌های همسایه نگرانی‌های درباره افغانستان دارند از جمله با توجه به اینکه در آستانه فصل سرما قرار داریم، همسایگان نگران مردم افغانستان و محدودیت‌های تهیه سوخت آن‌ها هستند؛ لذا تصمیماتی درباره کمک رسانی به مردم افغانستان و رفع مشکلات اقتصادی آن‌ها در بحث غذا و سوخت به عنوان مهمترین دغدغه همسایگان به خصوص ایران بحث و بررسی انجام گرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه و در سخت‌ترین روز‌ها کنار مردم افغانستان بوده است، نمایندگان حاضر در جلسه، سوالات خود را پیرامون مسائل افغانستان و اجلاس تهران از نماینده وزیر امور خارجه پرسیدند.

بیشتر بخوانید: تشکیل کمیته بررسی اختلال در سامانه کارت سوخت در کمیسیون امنیت ملی مجلس

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس شورای اسلامی کمیسیون امنیت ملی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کمیسیون امنیت ملی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی دستگاه ها کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۱۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: در کوتاه‌مدت انتظار پیشرفت اوکراین در جبهه جنگ را نداریم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از فایننشال تایمز، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید کمک تسلیحاتی کنگره به اوکراین به توقف پیشروی روسیه در این کشور کمک می‌کند.

وی در تکمیل این ادعا افزود: اوکراین بعد از دریافت کمک ۶۱ میلیارد دلاری آمریکا به دنبال انجام یک ضدحمله برای ممانعت از پیشروی هرچه بیشتر روسیه در سال ۲۰۲۵ خواهد بود.

بااین‌حال، این مقام ارشد کاخ سفید اذعان کرد که به‌رغم بسته نظامی کنگره، او همچنان در ۲۰۲۴، انتظار پیشرفت میدانی روسیه را دارد و این‌طور نیست که ورق فوراً برگردد.

سالیوان ادامه داد: اما با بسته کمکی جدید، کی‌یف می‌تواند تاب‌آوری در برابر حملات روسیه طی سال ۲۰۲۴ را تضمین کند.

او درنهایت سناریویی را متصور شد که در آن (طی سال ۲۰۲۵)، اوکراین می‌تواند اراضی خود را از روسیه پس بگیرد.

به گزارش آنا، در طرف مقابل، روسیه می‌گوید که بسته جدید کمک‌های نظامی به اوکراین، وضعیت را در خط مقدم، که روسیه در آن دست برتر را دارد، تغییر نخواهد داد. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین با اشاره به «پیشروی نیرو‌های مسلح روسیه در جبهه» گفت حمایت مالی و تسلیحاتی تخصیص‌یافته «این وضع را تغییر نخواهد داد و تنها بر شمار قربانیان جدید و خسارات بیشتر به اوکراین منتهی می‌شود».

چندی پیش، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی اعلام کرد: بدون تأمین سلاح برای کی‌یف از سوی غرب، درگیری در اوکراین طی ۲ هفته پایان خواهد یافت.

بورل گفته بود: اگر کمک‌های تسلیحاتی متوقف شود، اوکراین نخواهد توانست مقاومت کند و ناچار می‌شود تسلیم شود. در این صورت جنگ پایان خواهد یافت.

در واکنش به این اظهارنظر، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گفت: این یک اعتراف بزرگ است! راه کامل صلح به شما ارائه می‌شود؛ توقف کمک‌های تسلیحاتی غرب به نظام کی‌یف.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حسینی: مجلس نظام ارزی را بازبینی می‌کند
  • خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • کابینه رژیم صهیونیستی با اجماع رای به تعطیلی الجزیره داد
  • آمریکا: در کوتاه‌مدت انتظار پیشرفت اوکراین در جبهه جنگ را نداریم
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد