Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک متخصص بیماریهای عفونی گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته جواب تست PCR در 30 تا 35 درصد موارد "منفی کاذب" است.

دکتر بهزاد مهدویان در گفت و گو با ایسنا، از تست PCR به عنوان یکی از راه های تشخیص ابتلا به کرونا یاد کرد و افزود: بسیاری افراد جهت اطمینان از ابتلا یا عدم ابتلا به کرونا این تست را انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در 30 تا 35 درصد موارد جواب تست PCR منفی کاذب است، گفت: این تست بصورت قطعی و 100درصدی قابل اطمینان نیست و در 30 تا 35 درصد موارد امکان دارد فرد مبتلا بوده و جواب تست او منفی شود.

مهدویان گفت: بنابراین در افرادی که علائم کرونا را دارند اما جواب تست PCR آنها منفی شده، نباید به جواب تست اطمینان کرد و باید احتمال خطا را داد.

این متخصص بیماریهای عفونی اظهار کرد: زمانی در این افراد می‌توان به جواب منفی تست تا حد زیادی اطمینان پیدا کرد که دو تا سه روز پس از شروع علائم تست PCR گرفته شده و در صورت منفی شدن جواب آن مجددا 24 ساعت بعد تست دیگری گرفته شود، اگر جواب تست دوم هم منفی شد با احتمال بالایی می توان گفت که فرد به کرونا مبتلا نیست.

مهدویان خاطرنشان کرد: هرچند با وجود دو بار تست منفی باز هم نمی توان به قطعیت 100 درصدی رسید، چرا که احتمال خطای تست PCR در مورد کرونای دلتا بیشتر است.

این متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه سی تی اسکن هم یکی ازروش های تشخیص مهم در مبتلایان کرونا است، گفت: این روش برای همه افراد توصیه نمی شود و تنها افرادی که تنگی نفس داشته و سطح اکسیژن خون آنها کمتر از 93 درصد باشد، سی تی اسکن برای آنها تجویز می شود.

وی افزود: انجام سی تی اسکن در دو، سه روز نخست بیماری کاربردی ندارد، چرا که هنوز ریه ها درگیری چندانی پیدا نکرده اند و بطور معمول چند روزی بعد از شروع علائم انجام این روش با تشخیص پزشک صورت می گیرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: 30 تا 35 درصد موارد جواب تست PCR

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۱۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۷ درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند

به گزارش قدس خراسان، عباس نظافت، امروز ۷ اردیبهشت‌ماه در همایش روز روانشناسی و مشاوره با شعار «روانشناسی در خدمت جامعه» که در مرکز همایش‌های شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری و سال‌های گذشته شهرداری مشهد طرح‌های جامعه‌محوری را برنامه‌ریزی کرده و توانسته اقداماتی را جهت آشنایی مردم با مؤلفه‌های روانشناسی و مشاوره انجام دهد.
وی ادامه داد: یکی از این اقدامات طرح «باشگاه اجتماعی همسران مشهدی» یا «باهم» است که بر اساس رفرنس‌های علمی انجام شد. وقت برای ما اهمیت زیادی دارد و هر لحظه آمار طلاق افزایش پیدا می‌کند؛ بالاترین رشد طلاق در بین زوجین جوان مشهدی است.

نظافت اضافه کرد: در اولین اقدام از دانشگاه فردوسی کمک گرفته و علت بالا بودن آمار طلاق بین زوجین جوان مشهدی را جویا شدیم؛ به این نتیجه رسیدیم که زوجین جوان مشهدی دچار پنج باور ارتباطی غلط هستند و این پنج باور غلط پاشنه آشیل زندگی‌ها شده است. اقتصاد در بین این موارد ردیف ۱۲ را دارد.
وی با اشاره به پنج باور ارتباطی غلط بین زوجین جوان مشهدی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال ۶۷ درصد از این افراد باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند، یعنی اصلاً گفتمان زناشویی در بین آن‌ها وجود ندارد و مفهوم زوجیت را درک نکرده‌اند.
رئیس اداره مراکز و خدمات اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد تصریح کرد: طرح «ترنم زندگی» ویژه زنان سرپرست خانواده در حاشیه شهر مشهد نیز از جمله دیگر اقدامات شهرداری مشهد بوده و ۲۰ هزار زن در این طرح آموزش دیدند. در نظرسنجی‌ها بیش از ۶۴ درصد از این بانوان با مؤلفهٔ‌های روانشناسی و مشاوره آشنایی نداشتند.
نظافت عنوان کرد: همچنین طرح «شهید مهرورزی» از جمله دیگر طرح‌های شهرداری مشهد بوده و هدف آن پیشگیری از اعتیاد است. با ورود به این حوزه به این نتیجه رسیدیم که تعداد مربی متخصص پیشگیری از اعتیاد در مشهد بسیار کم بوده و طی سال گذشته ۳۰۰ نفر به ما اضافه شدند. ‌امیدواریم در سال جاری ۱۷۰۰ مربی متخصص پیشگیری از اعتیاد داشته باشیم.
وی اضافه کرد: وظیفه ما در شهرداری مشهد آشنا کردن مردم با مؤلفه‌های مشاوره و روانشناسی و معرفی اساتید و مشاوران متعهد و متخصص است. کلینیک‌های متعهد و متخصص از سمت ما حمایت ویژه خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • جواب منفی مجیدی به زنوزی؛فرهاد فقط به نیمکت استقلال فکر می‌کند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • ۶۷ درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند
  • مواظب این موجود خطرناک باشید
  • تشکیل کارگروه رصد: برای هفته‌های آخر لیگ