Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-09@02:13:40 GMT

پایان اجلاس گروه ۲۰؛ وعده های فراوان، تعهدات ناچیز

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۵۱۷۰۲

پایان اجلاس گروه ۲۰؛ وعده های فراوان، تعهدات ناچیز

سران کشورهای گروه ۲۰ روز یکشنبه و در پایان نشست رم، درخصوص بیانیه ای توافق کردند که بر انجام اقدامات موثر و معنادار برای محدود کردن روند گرمایش جهان تا یک و نیم درجه سانتیگراد تاکید دارد.

به گزارش مشرق،   نتیجه مذاکرات سخت در میان دیپلمات ها در رم ممکن است باعث شود در اجلاس آب و هوایی سازمان ملل در گلاسکو که اکثر رهبران گروه ۲۰ مستقیما از رم به آنجا پرواز می کنند، اقدامات مهمی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته رویترز، گروه ۲۰ که از جمله اعضای آن برزیل، چین، هند، آلمان و آمریکا هستند، به طور تقریبی مسئول انتشار ۸۰ درصد گازهای گلخانه ای جهانی هستند.

در بیانیه پایانی اجلاس گروه ۲۰ آمده است که طرح های ملی فعلی در مورد نحوه مهار انتشار گازهای گلخانه ای باید در صورت لزوم تقویت شود. این بیانیه در عین حال هیچ اشاره ویژه ای به سال ۲۰۵۰ به عنوان تاریخ دقیق دستیابی به هدف انتشار کربن صفر نمی کند.

رهبران گروه ۲۰، ارتباط کلیدی دستیابی به انتشار کربن صفر  تا اواسط قرن حاضر را به رسمیت شناختند.

چین، سال ۲۰۶۰ را به عنوان تاریخ هدف در این زمینه تعیین کرد و دیگر آلاینده هایی چون هند و روسیه نیز به تاریخ موردنظر ۲۰۵۰ متعهد نشدند.

کارشناسان می گویند حتی اگر طرح های ملی فعلی به طور کامل اجرا شود، جهان به سوی گرمایش جهانی ۲.۷ درجه سانتیگراد پیش می رود که تسریع فاجعه بار حوادثی چون خشکسالی، طوفان و سیلاب را به همراه دارد.

پیش نویس این بیانیه شامل تعهدی برای توقف تامین مالی تولید برق با سوخت زغال سنگ تا پایان سال جاری است، اما تاریخی برای قطع تدریجی تولید برق با سوخت زغال سنگ تعیین نکرده و وعده داده است این کار در اسرع وقت انجام می شود.

سران گروه ۲۰ همچنین تاریخی برای توقف تدریجی یارانه های مخصوص سوخت های فسیلی تعیین نکردند و گفتند که برای انجام این کار تلاش می کنند.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان تغییرات اقلیمی گروه 20 رم برزیل سازمان ملل گروه ۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۱۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار اطلاعیه شماره 2 ستاد انتخابات کشور / زمان دقیق پایان تبلیغات انتخاباتی اعلام شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور، اطلاعیه شماره ۲ مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی منتشر شد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«به آگاهی ملت شریف ایران اسلامی می رساند، با عنایت به ماده (۷۰) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، تبلیغات نامزدهای مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۳/۲/۲۰ به پایان می رسد و هرگونه فعالیت تبلیغاتی پس از آن ممنوع است.

لذا از کلیه نامزدها، احزاب، گروه های سیاسی، هواداران و عموم مردم عزیز تقاضا می شود پس از پایان مهلت زمان تبلیغات، از انجام هرگونه فعالیت تبلیغی له یا علیه نامزدها پرهیز کنند و در روز اخذ رای نیز از به همراه داشتن هرگونه اقلام یا نماد تبلیغاتی(نظیر: عکس و...) خودداری ورزند.»

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904182

دیگر خبرها

  • انتشار لحظه هلاکت مامور موساد در مصر +فیلم
  • انتشار بیانیه توسط شرکت‌کنندگان در کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ایران  
  • انتشار اطلاعیه شماره 2 ستاد انتخابات کشور / زمان دقیق پایان تبلیغات انتخاباتی اعلام شد
  • برگزاری اجلاس گروه کاری دریای خزر در تهران
  • چرا وجود نور فراوان در خانه الزامی است؟
  • رئیسی: از قیمت کالاها مطلع هستم /موشک جواب موشک است/عضو گروه و حزبی نیستم /ابربدهکاران بانکی که پچ‌پچ جلسات و محافل بود را علنی کردیم
  • ایران میزبان نشست گروه کاری مقامات ارشد درباره دریای خزر
  • جزئیات فعالیت ۴ کارگروه تخصصی اجلاس سراسری معماری و شهرسازی
  • ضرب‌الاجل رژیم صهیونیستی برای تخلیه ساکنان شرق رفح
  • تأکید سازمان همکاری اسلامی بر حق تحصیل دختران در افغانستان