Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بدهی وزارت نفت به خوزستان 30 هزار میلیارد تومان است گفت: وزارت نفت تا کنون زیر بار پرداخت عوارض آلایندگی به شهرداری و دهیاری های خوزستان نرفته است که تحقق این خواست قانونی مشکل عدیده استان را برطرف می کند.

به گزارش ایرنا، مجتبی یوسفی یکشنبه شب در نشست مشترک شهردار اهواز با رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در سالن این شهرداری، افزود: طبق قانون یک در صد ار تولید و فروش واحدهای آلاینده با عنوان عوارض آلایندگی به شهرداری و دهیاری های آن منطقه باید پرداخت می شد که تا کنون این قانون اجرا نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی این حق قانونی مردم خوزستان را با برگزاری نشست های مشترک با حضور وزیر نفت مطالبه می کند که بر اساس محاسبه انجام شده این رقم بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد ریال است.

نماینده مردم اهواز در مجلس افزود: فاضلاب، آب سطحی و تخصیص اعتبارات در نظر گرفته شده برای حل مشکل آب و فاضلاب اهواز موضوع های کلیدی است که انتظار نقش آفرینی و ورود دولت به این بخش را داریم.

وی با بیان اینکه آب های سطحی به بحران سال های اخیر برای خوزستان به ویژه شهر اهواز تبدیل شده است گفت: با توجه به اعتبار تخصیص داده شده و توجه دولتمردان و وجود تعامل خوب میان مجموعه های مختلف شهری انتظار ما این است که فارغ از وعده ها در بخش تخصیص، منابع به صورت کامل به این طرح ها اختصاص یابد.

یوسفی افزود: مجلس شورای اسلامی در بودجه و تصویب آن وظیفه خود را برای حل مشکل آب و فاضلاب اهواز انجام داده است که باید با پیگیری تخصیص این اعتبار در کوتاه مدت، تکمیل این طرح ها با سرعت انجام شود.

وی با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس از مناطق زلزله زده اندیکا گفت: در این بازدیدها، مشکل امدادرسانی در مناطق زلزله زده به صورت کارشناسی بررسی و نتایج این بازدید در نشست فردا با حضور رئیس مجلس و برخی وزرای دولت برای گره گشایی، ارائه می شود.

یوسفی با بیان اینکه مجلس تمام قامت برای کمک به زلزله زدگان اندیکا پای کار آمده است، اظهار داشت: متاسفانه فرصت های محرومیت زدایی در استان را به دلیل بخشی نگری در دولت های قبل از دست دادیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با پیگری انجام شده اعتبار خوبی برای فاصلاب در بودجه امسال در نظر گرفته شده است که پیگیری تخصیص این اعتبار در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به وضعیت مناطق محروم و سکونتگاه های غیررسمی اهواز گفت: جلوگیری از توسعه مناطق حاشیه ای، اجرای کمربند سبز، برخورد با زمین خواری و همچنین کمک به صدور اسناد برای برخی خانه های این مناطق از جمله اقدام هایی است که باید برای ساماندهی مناطق حاشیه ای اهواز انجام داد.

یوسفی اظهار داشت: شهرداری اهواز به دلیل انباشت مشکلات در پرداخت حقوق کارکنان خود مانده است و به تنهایی توان حل مشکلات انباشته شده در اهواز را ندارد به همین دلیل ورود حاکمیت و دولت برای محرومیت زدایی اهواز ضروری است.

رییس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در سفر یک روزه خود به خوزستان، علاوه بر حضور در مناطق زلزله اندیکا و بررسی روند بازسازی این مناطق، از برخی محله های کم برخوردار اهواز از جمله کوی علوی و کوی سیاحی بازدید کردند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کمیسیون عمران مجلس مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۱۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش

نماینده تهران با اشاره به مصوبات مجلس در طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، گفت: براساس این مصوبات، سقف افزایش اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن در شرایط وجود تورم بالای ۳۰ درصد تعیین می‌شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی خضریان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره مصوبه مجلس در طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، گفت: گرانی و نابسامانی بازار مسکن و اجاره‌بها ما را بر آن داشت که با تدوین طرحی از آشفتگی بازار جلوگیری کنیم.

تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست وی افزود: در همین راستا طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که مراحل تصویب این طرح در مجلس طی شد و اکنون برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در تشریح محورهای مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، بیان کرد: تکمیل سامانه ملی اسکان از طریق اخذ اطلاعات از دستگاه‌ها و همچنین خوداظهاری خانواده‌ها و مالکین با استفاده از طریق منوط کردن ارائه خدمات دستگاه‌ها به ثبت اطلاعات توسط مردم در این سامانه یکی از محورهای این مصوبه است.

خضریان در همین راستا ادامه داد: طرح شناسایی خانه‌های خالی توسط شهرداری‌ها و تأیید آن توسط سامانه ملی املاک و اسکان و ارائه مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی به موجرینی که قرارداد بلندمدت منعقد می‌کنند یا واحدهای خود را به خانواده کم درآمد دارای سه فرزند و بیشتر اجاره می‌دهند یا واحد را قیمت مناسب اجاره می‌دهند و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای ثبت قراردادهای اجاره و خرید و فروش توسط متعاملین و مشاورین املاک در سامانه ثبت معاملات املاک از دیگر موضوعاتی است که در این طرح پیگیری می‌شود.

نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: براساس این طرح سقف افزایش اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن در شرایط وجود تورم بالای 30 درصد تعیین می‌شود. ساماندهی سکوهای ثبت آگهی از طریق تایید اصالت ملک با سامانه ملی املاک و اسکان و تأیید مالک یکی دیگر از اقداماتی است که براساس این طرح باید اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس گفت: طبق این مصوبه برای ارائه دامنه قیمت منصفانه با استفاده مشخصات مکانی و فنی هر واحد سامانه‌ای ایجاد می‌شود؛ همچنین ایجاد سکوی ثبت رسمی معاملات، اخذ عوارض از اراضی بایر و بلااستفاده و ممنوعیت خرید و فروش واحدهای طرح‌های حمایتی قبل از تکمیل واحدها از دیگر محورهای مصوبات مجلس است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • پیش‌بینی بارندگی در اغلب مناطق خوزستان
  • مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • مربیان باید موضوعات را با ارزش‌های دینی تبیین و تشریح کنند
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد