Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر از جاوید رحمان، گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران بخاطر عدم حمایت وی از بیانیه اخیر چندین گزارشگر ویژه و کارشناس سازمان ملل و هشدار آنان در خصوص آثار تبعیت بیش از حد برخی کشورها مانند سوئد از تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران به شدت انتقاد کرد و گفت: این بی توجهی عامدانه به اصطلاح گزارشگر نسبت به وضعیت حقوق بنیادین بیماران ایرانی که متأثر از تحریم‌های آمریکا و تبعیت برخی کشورهای دیگر، دائماً در حال نقض شدن است، تردیدی در جانبداری و عدم استقلال وی باقی نگذاشته و به نوعی، او را در جرگه مدافعان نقض حقوق مردم ایران و نه مدافع حقوق بشر در ایران قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غریب آبادی افزود: اینکه گزارشگر به هر بیانیه سیاسی علیه ایران می‌پیوندد و در تجمعات گروه‌های تروریستی حضور می‌یابد و مبنای گزارشات خود را بر اساس اطلاعات جانبدارانه و انحرافی قرار می‌دهد، اما حاضر نیست نقض واقعی حقوق ایرانیان را شناسایی کند، جای هیچ تردیدی باقی نمی‌گذارد که مأموریت گزارشگری ویژه برای ایران براساس معیارهای سیاسی طراحی شده و باید خاتمه یابد.

لازم به توضیح است که گروهی از کارشناسان و گزارشگران ویژه حقوق بشر سازمان ملل چند روز قبل با صدور یک بیانیه مشترک نسبت به تبعیت بیش از حد برخی کشورها از تحریم‌های یکجانبه علیه ایران هشدار داده و آن‌را آشکارا مصداق آسیب به حق بر سلامتی و سایر حق‌های بشری مردم ایران دانستند.

در این بیانیه، به موضوع تحریم پانسمان‌های مخصوص بیماران ای بی (پروانه‌ای)، توسط شرکت‌های سوئدی اشاره شده و آن‌را مصداق ایراد درد و رنج شدید و آسیب جدی و رفتار غیرانسانی معرفی کرده است. این بیانیه، در ادامه به اعمال محدودیت‌های شدید در مسیر تبادلات مالی و بانکی و همچنین حمل و نقل اشاره کرده و تاکید کرده که شرکت‌های دارویی از ترس مجازات‌های احتمالی آمریکا، به تبعیت بیش از حد از تحریم‌های ضدانسانی این کشور علیه ملت ایران تن می‌دهند.

این بیانیه همچنین به این نکته مهم اشاره کرده است که بیماران ای بی، تنها گروه کوچکی از هزاران بیماری هستند که در اثر تحریم‌های یکجانبه آمریکا و تبعیت شرکت‌های خارجی از این تحریم‌ها، دچار درد و رنج و آسیب شدید شده‌اند. در انتهای این بیانیه نیز آمده است که دولت سوئد به دلیل این قبیل رفتارهای شرکت‌های تحت صلاحیتش، مرتکب نقض گسترده حقوق بشر شده و در نتیجه، مسئولیت بین المللی آن محرز است.

منبع: الف

کلیدواژه: حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۱۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبشار لوه این هفته برای دومین بار قربانی گرفت؛ امروز مسافر سبزواری سقوط کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان قاسم غریب‌آبادی با اعلام این خبر گفت: یک زن پنجاه ساله که از سبزوار برای گشت و گذار در تعطیلات به گلستان آمده بود ساعت ۱۳ و پانزده دقیقه ظهر امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت از ارتفاع آبشار لوه سقوط کرد و جان خود را از دست داد.

او افزود : ۳ تیم امدادی از پایگاه های سه راهی گالیکش و تنگراه به محل حادثه اعزام شدند و با ایجاد کارگاه های متعدد و ابزار کوهستان پیکر جان‌باخته را پس از پنج ساعت تلاش به محل مناسب انتقال دادند.

وی گفت : این فرد به علت لغزیدن از ارتفاع زیاد و شدت ضربه جان خود را از دست داد.

غریب آبادی افزود : سه شنبه گذشته نیز یک مسافر تهرانی بر اثر سقوط از آبشار لوه جان باخت.

دیگر خبرها

  • آبشار لوه این هفته برای دومین بار قربانی گرفت؛ امروز مسافر سبزواری سقوط کرد
  • انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر از کشتار زنان و کودکان در غزه
  • غریب آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان آزاد می‌شوند
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به هرمزگان
  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • انتقاد گزارشگر سازمان ملل از خشونت پلیس آمریکا در اعتراضات دانشگاهی
  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه