Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه ال‌سی‌ایی فرانسه، «آرنو مونتبور» (Arnaud Montebourg) وزیر سابق اقتصاد فرانسه، در مصاحبه‌ای این کشور را مستعمره دیجیتال آمریکا دانست.

او در بخشی از سخنان خود گفت: «اکنون ما مستعمره دیجیتال آمریکا هستیم، ما باید از منافع خود دفاع کنیم، زیرا قربانی قوانین بین‌المللی آمریکا شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما تبدیل به رعیت شدیم و اکنون در ذهن ملتِ ما، دفاع از منافع وجود دارد و وظیفه کنونی ما انجام آن است. زیرا روزی که متحد آمریکایی -که اکنون دیگر متحد ما محسوب نمی‌شود- ما را از اتحاد خود خارج کرد، ما به سختی افتادیم.»

او سپس به تنش‌ها و روابط میان آمریکا و چین نیز اشاره کرد و گفت: «ما اکنون طعمه آن‌ها شده‌ایم، اکنون دو قدرت بزرگ در جهان است، چین و آمریکا، که در تلاشند ما را به پایین بکشند؛ ما نیز تحت تأثیر روابط آن‌ها خواهیم بود.»

گفتنی است که آرنو مونتبور یکی از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲ فرانسه است.

تنش‌ها بین آمریکا و فرانسه به تازگی و پس از امضای قراردادی دفاعی بین استرالیا، آمریکا و انگلیس، افزایش یافت، این توافق به بهانه مقابله با قدرت نظامی چین با دور زدن نزدیک‌ترین و یکی از مهمترین شرکای تجاری و تاریخی غرب یعنی فرانسه انجام شد.

این قرارداد منجر به لغو قرارداد خرید زیردریایی از فرانسه شد، پاریس سفیران خود را از آمریکا و استرالیا فراخواند و این توافقنامه را «خنجری از پشت» توصیف کرد.

اما کمی بعد طی تماس‌هایی که مقامات آمریکایی با پاریس گرفتند فرانسه سفیرش را بازگرداند، اما همچنان تأثیرات این قرارداد دامن‌گیر روابط پاریس با واشنگتن، لندن و کانبرا است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فرانسه اخبار اروپا روابط آمریکا و فرانسه تنش آمریکا و فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۲۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست معاونین وزیران امورخارجه و نمایندگان ویژه کشورهای بریکس در امورخاورمیانه به مسکو سفر کرده است، با «میخائیل باگدانف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه و معاون وزیر امورخارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.
 



در این دیدار طرفین در کنار تأکید بر ظرفیت‌های بریکس به عنوان یک پیمان چندجانبه و مهم، روابط و موضوعات دو جانبه و منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • لازمه ساماندهی اصولی آبشوران تهیه نقشه دیجیتالی شهر کرمانشاه است
  • مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
  • روایت مقام سابق موساد از «زیرساخت باور نکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران»
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس