Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهانبخش وحدت‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، از دومین مورد مسمومیت با مونوکسید کربن(گاز گرفتگی) در کمتر از ۲۴ ساعت خبر داد و گفت:  انتقال زغال به درون چادر موجب گازگرفتگی سه نوجوان پسر ۱۰، ۱۳ و ۱۶ ساله شد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این سه نفر از مرگ حتمی نجات پیدا کردند، افزود: مصدومین با علائم تهوع سردرد و گیجی توسط دو پایگاه شهری ۴ و ۵ به مرکز درمانی امام سجاد (ع) منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حال هر سه مصدوم مطلوب گزارش شده گفت: با توجه به شروع فصل سرما  توصیه میکنیم مردم بیشتر مراقب مسمومیت با گاز co باسند.

وحدت‌نژاد خاطرنشان کرد:متاسفانه علی‌رغم اطلاع‌رسانی‌های گسترده رسانه‌ها و ارایه توصیه های آموزشی همچنان مونوکسید کربن ، قربانی می گیرد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: نوجوان گاز مرگ مسمومیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۲۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکاسی از انبوه عنکبوت‌ها روی مریخ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، ویژگی هایی فصلی و عنکبوت مانند روی ترک های سطح مریخ ظاهر شده اند. مدارگرد مریخی اروپا به نام مارس اکسپرس تصاویری از ویژگی هایی کوچک و تیره رنگ در منطقه ای از مریخ به نام «اینکا سیتی»در نزدیکی قطب جنوب سیاره ثبت کرده که شبیه عنکبوت هستند.

این رویداد زمانی ظاهر می شود که گرمای نور خورشید لایه های دی اکسید کربن انباشته شده طی زمستان تاریک مریخ را گرم می کند. در مقابل یخ دی اکسید کربن در لایه زیرین به گاز تبدیل می شود که به تدریج جمع می شود و لایه رویی به قطر یک متر را می شکند.

گاز آزاد شده حامل غباری سیاه از لایه زیرین است که آن را به سمت بالا می آورد و در نهایت به انفجار غبار بالای لایه رویی یخ منجر می شود. این رویداد مانند بیرون آمدن آب از یک آبفشان قبل از ریختن روی سطح مریخ است. چنین روندی ظاهری عنکبوتی شکل و ترک خورده به وجود می آورد که قطر آن ۴۵ مترتا یک کیلومتر است.

منطقه اینکا سیتی مریخ که شبکه ای خطی از برآمدگی ها ایجاد می کند مشابه خرابه های تمدن اینکا روی زمین است.

جدیدترین تصاویر از اینکا سیتی توسط دوربین با وضوح بالای HRSC مارس اکسپرس در ۲۷ فوریه ۲۰۲۴ میلادی و در فصل پاییز مریخ ثبت شده است.

کد خبر 6089622 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • عکاسی از انبوه عنکبوت‌ها روی مریخ
  • آتش‌نشانان، ١٣٨۵ نفر را از مرگ حتمی نجات دادند
  • مزایای کریدور حمل‌ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • نجات زن میانسال از آب‌گرفتگی
  • طبیعت‌گرد ۵۸ ساله اشنویه‌ای از مرگ حتمی نجات یافت
  • نجات طبیعت‌گرد ۵۸ ساله از مرگ حتمی در اشنویه
  • طبیعت‌گرد اشنویه‌ای از مرگ حتمی نجات یافت
  • دانشمندان تنها در ۱۵۰ دقیقه الماس ساختند
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی