Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا پس از انتشار بیانیه مشترک تروئیکای اروپایی و آمریکا درباره برجام در مصاحبه‌ای که با شبکه سی ان ان داشت، بدون اشاره به خروج کشورش از برجام و از سوی دیگر نگرانی‌هایی که کشور‌های مقابل ایران در بیانیه خود نسبت به پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران، ابراز داشته اند، گفت: بازگشت ایران به مذاکرات کاملا بستگی به این موضوع دارد که این کشور به چه اندازه در این زمینه جدی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این ادعا که مشخص نیست آیا ایران اراده‌ای برای بازگشت معنادار به مذاکرات دارد و یا خیر، افزود: همه فعالان این حوزه در کنار چین و روسیه بر این امر معتقد هستیم که این بهترین راه برای پیشرفت به جلو است و راه دیگری وجود ندارد.

بلینکن گفت: در صورتی که ایران تمایل و اراده‌ای برای بازگشت به مذاکرات نداشته باشد، ما همه با هم نسبت به جستجو گزینه‌های لازم دیگر برای مقابله با این مشکل اقدام خواهیم کرد.

این ادعا‌های بلینکن و دیگر کشور‌ها درباره بازگشت ایران به میز مذاکره در حالی مطرح می‌شود که علی باقری، معاون وزیر خارجه ایران پس از سفر به بروکسل و مذاکره با مقامات سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تلاش برای آغاز مذاکرات طی هفته‌های آینده خبر داده است.

از سوی دیگر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز در روز‌های اخیر و در پاسخ به پرسشی درباره زمان از سرگیری مذاکرات احیای برجام گفته بود که؛ ایران قرار است گفتگو‌ها را از سر بگیرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا همچنین در حاشیه نشست گروه ۲۰ در رم در مصاحبه با خبرنگار شبکه سی‌ان‌بی‌سی در مورد مسائل مربوط به ایران و بازگشت به برنامه هسته‌ای صحبت کرد و گفت: «مقامات ایران می‌گویند تا آخر نوامبر به مذاکرات باز می‌گردند، اما باید دید این اتفاق می‌افتد یا خیر.»

بلینکن در ادامه افزود: آمریکا با شرکای نزدیک خود از جمله آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه مشغول همکاری برای حل کردن چالش هسته‌ای ایران است. هنوز فرصتی برای ایران برای بازگشت به مذاکرات هسته ای و پایبندی متقابل به توافق وجود دارد!

او مدعی شد: «ما اعتقاد داریم دیپلماسی بهترین راه برای بازگرداندن برنامه هسته‌ای است. اما اگر ایران نخواهد به برجام بازگردد، باقی گزینه‌ها روی میز خواهد بود.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بلینکن برجام هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۲۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

البرز در وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی

ایسنا/البرز مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: دستگاه‌های اجرایی این استان با اعلام هشدار هواشناسی سطح نارنجی به حالت آماده باش درآمدند .

به گزارش ایسنا، مهدی مهرور روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت بر ضرورت هماهنگی کامل دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی در جهت مقابله با هرگونه حوادث احتمالی تاکید کرد و افزود: به منظور حفظ آمادگی و استفاده از تمام ظرفیت‌های ممکن، فراهم نمودن تجهیزات و پاسخگویی سریع به حوادث، کنترل، پایش و اقدامات پیشگیرانه از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

وی ادامه داد: بنابراین به منظور مقابله با جاری شدن سیل در رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش سنگ، رانش کوه، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی یا هرگونه حادثه احتمالی، بر آماده باش مراکز درمانی و پایگاه‌های امدادی، شرکت‌های خدماتی  آب و فاضلاب شهری روستایی، برق، گاز، تلفن همراه، ثابت و آب منطقه‌ای تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: شهروندان از تردد در محل‌های پرخطر، اسکان، چادر زدن و توقف در حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها، فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی بر داشتن تجهیزات لازم و ضروری سفر از جمله لوازم گرمایشی، البسه، پتو، کمک‌های اولیه، برف پاک کن، به همراه داشتن وسایل ارتباطی تاکید کرد.

مهرور تاکید کرد: تمهیدات لازم توسط جهاد کشاورزی استان و شهرستان‌ها جهت کشاورزان، برای حفظ محصولات کشاورزی، کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، دامداری‌ها و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها و برای جلوگیری از خسارت‌های ناشی از سرمازدگی به بخش کشاورزی به عمل آید.

گفتنی است هشدارهای هواشناسی به رنگ زرد، نارنجی و قرمز صادر می‌شود که هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

هشدار نارنجی شدت بیشتری از هشدار زرد رنگ دارد. در این نوع از هشدار پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی رنگ جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

هشدار قرمز رنگ بالاترین سطح هشدار است که در آن پیش‌بینی می‌شود یک پدیده جوی خسارت‌های وسیعی را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • یان ماتسن گزینه جانشینی آلفونسو دیویس در بایرن مونیخ
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • سرمربی پرسپولیس جایگزین حمید مطهری در تیم ملی ؟ | آخرین وضعیت مذاکرات
  • البرز در وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی
  • رهبر انقلاب: امروز مسئله غزه، مسئله اول دنیاست/ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید! نشان می‌دهد ملتها به مسئله غزه حساسند/ باید فشار روی رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند
  • رانگنیک، سرمربی جدید بایرن؟
  • پول انتخابات و جنگ؛ اهداف واقعی‌تر سفر بلینکن به منطقه‌
  • بلینکن: فهرستی از کارهای لازم برای اسرائیل را تهیه می‌کنم
  • تصمیم قطعی گزینه جذاب بایرن: فقط خارج!