Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-02@05:30:59 GMT

طب سنتی ایرانی هیچ مخالفتی با واکسیناسیون ندارد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۵۲۷۲۰

طب سنتی ایرانی هیچ مخالفتی با واکسیناسیون ندارد

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود برخی ادعاهایی که در سطح جامعه مطرح می‌شود، طب سنتی ایرانی هیچ مخالفتی با واکسیناسیون ندارد.   مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود برخی ادعا‌هایی که در سطح جامعه مطرح می‌شود، طب سنتی ایرانی هیچ مخالفتی با واکسیناسیون ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نفیسه حسینی یکتا با بیان این مطلب گفت: در منابع مختلف این مکتب طبی روش‌هایی داریم که مشابه واکسیناسیون امروزی است و می‌توان گفت طب سنتی ایران ادعای پیشگامی در این مسیر را دارد.

وی با بیان این مطلب که در شرایط کنونی کشور لازم است از همه روش‌های کمک‌کننده در مقابله با این همه‌گیری بهره بگیریم، افزود: واکسیناسیون و رعایت توصیه‌های بهداشتی یکی از روش‌های مؤثر در پیشگیری از ابتلا به این بیماری است و در کنار آن، تقویت سیستم ایمنی به کمک آموزه‌ها و روش‌های ایمن و مؤثر موجود در طب سنتی ایرانی، همه می‌توانند در پشت سر گذاشتن این شرایط بحرانی کمک‌کننده باشند.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: از ابتدای همه‌گیری کرونا، سلامتکده‌های طب سنتی ایرانی در خدمت عموم جامعه برای کمک به بهبود مبتلایان بودند و در شرایط کنونی که واکسیناسیون از اولویت‌های جدی کشور است، برای سرعت‌بخشی به امر واکسیناسیون وارد عمل شده و تزریق واکسن را نیز انجام می‌دهند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: طب سنتی ایرانی هیچ مخالفتی با واکسیناسیون ندارد طب سنتی واکسیناسیون واکسیناسیون کرونا واکسیناسیون معلمان طب سنتی ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۲۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین

مهدی جلوخانی مدیرکل دامپزشکی قزوین گفت: واکسینه شدن این تعداد طیور روستایی در فاز دهم طرح واکسیناسیون با به کارگیری از توان نیرو‌های دولتی و با اولویت روستا‌های اطراف مزارع صنعتی طیور و روستا‌های با جمعیت بالای طیور بومی صورت گرفت.

وی ادامه داد: در راستای اجرای برنامه‌های پیشگیرانه دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشور با هدف پیشگیری و کنترل بیماری نیوکاسل در جمعیت طیور روستایی، مرحله دهم واکسیناسیون در جمعیت طیور بومی استان اجرا شد.

جلوخانی با اشاره به اهداف عمده این طرح گفت: ارتقا سطح ایمنی طیور بومی، پیشگیری از وقوع بیماری و همچنین کاهش انتشار ویروس بیماری نیوکاسل از مخازن طبیعی به واحد‌های صنعتی و همچنین کاهش کانون‌های این بیماری در مزارع صنعتی و کمک به تولید و معیشت روستاییان از اهداف طرح واکسیناسیون طیور روستایی بود.

به گفته این مسئول، بیماری نیوکاسل یکی از مهمترین بیماری‌های ویروسی در طیور است که ضمن ایجاد تلفات در جمعیت طیور، خسارات اقتصادی زیادی را در واحد‌های پرورش نیمچه‌های گوشتی و مزارع مرغ تخمگذار به دنبال دارد.

وی افزود: مهمترین راه پیشگیری از بروز این بیماری انجام برنامه واکسیناسیون و رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی در پرورش و نگهداری طیور است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آغاز احیای رشته چادر شب‌بافی در چهارمحال و بختیاری
  • کشف و ضبط ۱ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در خرم‌آباد/ ۴ نفر دستگیر شدند
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • طرح واکسیناسیون اتباع خارجی + فیلم
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • مراسم آیینی سنتی کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان