Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند.  در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در چهل و هشت ساعت اخیر اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «قهرمان فرهادی»، «جشن هالووین»، «مسعود فراستی»، «مریم کاویانی»، «گازهای گلخانه‌ای» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

قهرمان فرهادی

همزمان با اکران فیلم قهرمان ساخته جدید اصغر فرهادی در سینماهای ایران، دوباره این فیلم بحث داغ فضای مجازی و رسانه ها شده است.

قهرمان در سال ۱۴۰۰ منتشر شد و در تهیه‌کنندگی این فیلم الکساندر ماله-گی با فرهادی همکاری داشته‌است.

 این فیلم در شیراز، فیلم‌برداری شده‌است و موضوعی اجتماعی را روایت می‌کند. این فیلم در ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۰ به عنوان نماینده سینمای ایران برای رقابت در نود و چهارمین دوره جوایز اسکار معرفی شد.

همچنین قهرمان برای نخستین بار در ۱۳ ژوئیهٔ ۲۰۲۱ در جشنوارهٔ فیلم کن ۲۰۲۱ به نمایش درآمد و در آن‌جا مشترکاً با کوپه شماره ۶ ساختهٔ یوهو کاسمانن موفق به کسب جایزه بزرگ هیئت داوران از جشنواره کن شد.

همانطور که اشاره شد این فیلم از ۵ آبان ۱۴۰۰ به صورت سینمایی در ایران منتشر شده است.

بر اساس آنچه در رسانه ها آمده است، پیش‌بینی می‌شود قهرمان طی چند روز آینده به پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی دوران کرونا تبدیل شود و برای ۱۰ میلیاردی شدن خیز بردارد.

بیشتر بخوانید

سکانس‌هایی از فیلم قهرمان جشن هالووین

هالووین یكی از روزهای تعطیل سال است كه در روز سی و یكم اكتبر و در فرهنگ غربی آن را جشن می گیرند.

ریشه این مناسبت به جشنواره تاریخی منطقه سلتیک به نام ساوین برمی گردد كه در آن مردم آتش روشن کرده و برای راندن ارواح، لباس های محلی به تن می كردند.

 در قرن هشتم پاپ گرگوری سوم، یكم نوامبر را به عنوان روز گرامیداشت همه مقدسات تعیین کرد؛ خیلی زود تمام روزهای مقدس به نوعی برخی از سنت های دوران ساوین را در خود گنجاندند. در گذشته، عصر قبل از روز هالووین را با عنوان اُل هالوس ایو می شناختند كه بعدها به هالووین تغییر نام داد.

با گذشت زمان، هالووین تبدیل به روزی شد كه در آن فعالیت هایی مانند قاشق زنی، ساخت كدوی هالووین،‌ برگزاری جشن ها، پوشیدن لباس های خاص و خوردن شیرینی های لذت بخش انجام می شد.

با فرارسیدن سالروز این جشن و برگزاری آن در کشورهای غربی به ویژه آمریکا، همچنین عبارت جشن هالووین در ایران نیز ترند شد.

جالب است بدانید جمعه شب در حالی که صدها نفر در جشن مهمانی هالویین در خیابان پالیم اوینیو کالیفرنیا جمع شده بودند، یک فرد ناشناس اقدام به تیراندازی کرد و دو مرد جوان را کشت.

به گزارش فاکس‌نیوز، کلانتری منطقه ساکرامنتو در کالیفرنیا تأیید کرد که در این حادثه، دو نفر کشته و 5 نفر دیگر زخمی شدند که وضعیت جسمانی یکی از مجروحان وخیم است. منابع خبری آمریکا گزارش دادند که اطلاعاتی در مورد ضارب یا ضاربان در دست نیست و تحقیقات پلیس در جریان است.

بیشتر بخوانید

حداقل ۲ کشته و ۵ زخمی در مراسم هالووین در کالیفرنیا مسعود فراستی

مسعود فراستی یکی از منتقدان سینمای ایران است که هر از چند گاهی به واسطه اظهار نظر و انتقادات خود به تیتر خبرگزاری و رسانه ها تبدیل می شود.

اخیراً نیز او گفت و گوی با رسانه ها داشته که سر و صدای زیادی به پا کرده و او را به ترند گوگل تبدیل کرده است.

مسعود فراستی، منتقد سینما در برنامه «رخ به رخ» از رکورد عجیب تماشای فیلم و انتقامی که از فیلم‌ها می‌گیرد سخن گفت.

 در برنامه «رخ به رخ»، امیرعلی دانایی مجری برنامه در گفت‌وشنودی صمیمانه و صریح با مسعود فراستی به مبحث نقد فیلم، فیلمسازان مختلف، دغدغه‌های اجتماعی این منتقد، نگاه ویژه فراستی به برخی مضامین و مفاهیم سینما و ...  پرداخت. در بخشی از برنامه دانایی درباره اینکه آیا فراستی تاکنون از نقد فیلمی پشیمان شده است یا خیر پرسید و او توضیح داد: تا به حال اتفاق نیفتاده است؛ اما از چند فیلم تعریف کردم و دفعه بعد از آن انتقاد کردم. 

دانایی در پاسخ گفت: شما که فیلم نمی‌بینید! بعد ۱۰ دقیقه از سالن سینما می‌روید. فراستی بیان کرد: من رکورد ۲ دقیقه هم دارم؛ چرا که دنبال قصه نیستم و بلدی را می‌خواهم. اگر فیلمساز اصول ساخت فیلم را بلد باشد، هر قصه‌ای را می‌تواند بگوید و ما این را همان چند دقیقه اول متوجه می‌شویم. افرادی هستند که کارهای حرفه‌ای هم در گذشته دارند، اما هنوز نمی‌دانند دوربین چیست؛ هنوز نمای دور و نزدیک را نمی‌دانند. خب من هم نمی‌نشینم چنین فیلمی را ببینم. مگر اینکه مجبور باشم نقدش کنم. بنابراین با شکنجه فیلم را می‌بینم و انتقام این شکنجه را می‌گیرم!

فراستی درباره هنر گوش دادن هم گفت: گفتگویی که آغاز شود، تا آنجا که تجربه زیستی و سوادم اجازه دهد در گفتگو قرار می‌گیرم. البته سکوت بلد هستم و سکوت نشانه این است آنجایی که حرف نداری، باید خوب گوش کنی.کسی که خوب گوش نمی‌دهد، خوب نمی‌تواند حرف بزند و به موقع نمی‌تواند بگوید. کلید حرف زدن در خوب گوش دادن است.

این منتقد درباره نقد طنز فیلم‌های جدی توضیح داد: من به شدت اهل شوخی شنیدن هستم و شوخی هم بلدم. من در نقد دو فیلم جدی ایرانی لحنم طنز است و شوخی کردم و حرف‌های جدی هم زدم. مهم ترین آن ها فیلم فروشنده است که نقد طولانی و جدی، اما طنز در آن است.

بیشتر بخوانید

توهین به مردم کار دست مسعود فراستی داد  مریم کاویانی

مریم کاویانی بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی است که سابق بر این به واسطه ازدواج با رامین میهمان پرست-دیپلمات کشورمان مورد توجه شبکه های اجتماعی قرار گرفته بود.

اخیراً نیز او در سریالی که قرار  است به زودی از سیما پخش شود بازی کرده است و به همین واسطه دوباره مورد توجه کاربران در شبکه های اجتماعی و گوگل قرار گرفته و ترند شده است.

توضیح بیشتر اینکه کنون اسامی 6 بازیگر سریال «بی‌نشان» به کارگردانی راما قویدل، نویسندگی مشترک آزیتا ایرایی و مهدی حمزه و تهیه‌کنندگی مرتضی رزاق‌کریمی رسانه‌ای شده است. حال جدیدترین خبرها حاکی از آن است که مریم کاویانی و مهدی فقیه نیز به جمع بازیگران این سریال اضافه شده‌اند. مریم کاویانی که پس از چند سال دوری از بازیگری بار دیگر در یک سریال تلویزیونی ایفای نقش می‌کند، قرار است کاراکتر «مینو» را بازی کند که همسر «شهاب» خبرنگارِ «بی‌نشان» با بازی پرویز فلاحی‌پور است. «مینو» که فردی فرهنگی است علاوه بر انجام وظایف مادری قصد دارد کتابی را به رشته تألیف درآورد.

گفتنی است بی نشان در 30 قسمت برای شبکه سه در حال ساخت است.

بیشتر بخوانید

انتقادات جالب مریم کاویانی از «بوی باران» گازهای گلخانه‌ای

گاز گلخانه‌ای به گازی که در جو یک سیاره وجود دارد گفته می‌شود که در محدودهٔ فرو سرخ به جذب و انتشار پرتوها می‌پردازد. این فرایند سبب اساسی اثر گلخانه‌ای است.

گازهای گلخانه‌ای موجود در جو زمین که به‌طور طبیعی در آن وجود دارند شامل بخار آب، کربن دی‌اکسید، متان، دی نیتروژن مونوکسید و اوزون می‌باشند اما فعالیت‌های بشری، بر میزان بسیاری از این گازها در جو افزوده‌است.

در منظومه شمسی نیز جو ناهید، مریخ و تیتان شامل گازهایی می‌شود که سبب ایجاد اثر گلخانه‌ای در آن‌ها شده‌است. بدون گازهای گلخانه‌ای، میانگین دمای سطح زمین در حدود منفی ۱۸ درجهٔ سانتیگراد خواهد بود.

غلظت گازهای گلخانه‌ای متعدد در طول زمان افزایش یافته‌است. فعالیت انسانی سطوح گازهای گلخانه‌ای عمدتاً در اثر آزادسازی دی‌اکسید کربن افزایش می‌دهد، اما تأثیرات بشر بر گازهای دیگر مانند متان، قابل اغماض نیست.

برخی از منابع اصلی گازهای گلخانه‌ای ناشی از فعالیت انسانی عبارتند از:

سوزاندن سوخت (های) فسیلی و تخریب جنگل‌ها که موجب افزایش غلظت مقادیر دی‌اکسید کربن می‌شود؛

چارپایان و کشت شالیزاری برنج، استفاده از زمین و تغییرات در ناحیه تالابی، خسارات مربوط به خط لوله(ها)، و پراکنش‌های ناشی از تهویه مناطق تحت پوشش دفن زباله سبب تمرکزهای بیشتر متان در جو می‌گردد. بسیاری از سیستم‌های سرپوشیده دفع زباله با تهویه کامل و به سبک‌های جدیدتر هستند که فرایند تخمیر را افزایش و بهبود می‌دهد که منابع اصلی تولید متان هستند؛

 استفاده از CFCها در سیستم‌های تبرید، و کاربرد CFCها و هالون‌ها در سیستم‌های اطفاء حریق| خاموش‌سازی آتش و فرآیندهای سازندگی.

اخیراً و به واسطه برگزاری اجلاس گروه 20 در ایتالیا دوباره بحث گازهای گلخانه ای داغ و ترند شده است.

این مهم از آنجایی نشأت می گیرد که در این اجلاس ثروتمندترین کشورهای جهان که سهمی ۸۰ درصدی در انتشار گازهای گلخانه‌ای و گرمایش زمین دارند، متعهد شدند که تا نیمه قرن حاضر تولید خالص گازهای گلخانه‌ای را به صفر برسانند.

قبلا قرار بود این کشورها، موسوم به «گروه ۲۰»، تا سال ۲۰۵۰ انتشار خالص گازهای گلخانه‌ای را صفر کنند؛ یعنی تنها به میزانی گازهای گلخانه‌ای تولید کنند که توسط عوامل طبیعی مانند جنگل‌ها و اقیانوسها جذب شده و راهی جو نشود.

اکنون این گروه بدون اشاره به تاریخی دقیق، تنها متعهد شده است که تا نیمه قرن حاضر به این هدف دست یابد.

گروه بیست در نشست روز یکشنبه ۹ آبان‌ خود در رم، پایتخت ایتالیا، همچنین برای پایان دادن به تأمین منابع مالی عمومی برای واردات برق ناشی از سوخت زغال سنگ از خارج از کشورهایشان موافقت کردند.

بیشتر بخوانید

جزییات سفر بایدن به اروپا و حضور در دو اجلاس

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول ابوالفضل ابوترابی طرح صیانت از حقوق کاربران طرح جهش تولید مسکن قیصر امین پور فیلم قهرمان اصغر فرهادی جشن هالووین مسعود فراستی مریم کاویانی گازهای گلخانه ای گروه 20 ربیع الاول ابوالفضل ابوترابی طرح صیانت از حقوق کاربران طرح جهش تولید مسکن قیصر امین پور شبکه های اجتماعی گازهای گلخانه ای بیشتر بخوانید گلخانه ای مریم کاویانی مسعود فراستی گلخانه ای جشن هالووین رسانه ها ترند شد جشن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۲۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟

نمایندگان در جلسه علنی (یکشنبه ۲۸ آبان سال گذشته) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه قانون برنامه هفتم توسعه، با بند الحاقی ماده ۲۹ این لایحه با ۱۲۷ رأی موافق، ۷۸ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۴ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

به گزارش «زی‌سان»، براساس بند الحاقی ماده ۲۹ لایحه یادشده؛ به منظور کاهش ناترازی صندوق‌های بازنشستگی و تقویت توان صندوق‌ها در انجام تکالیف محوله:

۱- بیمه پردازانی که ۲۸ تا ۳۰ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنها برای بازنشستگی اضافه نمی‌گردد.

۲- بیمه پردازانی که ۲۵ تا ۲۸ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی دو ماه اضافه می‌گردد.

۳- بیمه پردازانی که ۲۰ تا ۲۵ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی سه ماه اضافه می‌گردد.

۴- بیمه پردازانی که مطابق قوانین ۱۰ تا ۲۰ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی چهارماه اضافه می‌گردد.

۵- بیمه پردازانی که مطابق قوانین تا ۱۰ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی پنج ماه اضافه می‌گردد.

تبصره ۱ – اجرای تمام یا بخشی از احکام فوق الذکر مشروط بر آن است که سن بیمه شده در زمان بازنشستگی برای مردان از ۶۲ سال و برای زنان از ۵۵ سال بیشتر نباشد.

تبصره ۲ – اصلاحات فوق در قوانین صندوق‌های بازنشستگی به استثنای صندوق‌هایی که حداقل سن بازنشستگی بیمه شدگان آنها از ارقام مذکور در تبصره (۱) بیشتر است به صورت دائمی اعمال می‌گردد.

تبصره ۳ – ایثارگران و مشمولان قوانین سخت و زیان آور مشمول قوانین خاص خود هستند.

تبصره ۴ – اشخاص موضوع این حکم با رضایت خود و موافقت دستگاه‌های ذی ربط میتوانند بدون نیاز زمان‌های مذکور در بند‌های (۲) الی (۵) تا سقف سن موضوع تبصره (۱) حسب مورد به خدمت ادامه دهند. خدمت مازاد بر اساس قوانین و مقررات مربوطه امکان پذیر است.

تبصره ۵ – چنانچه دستگاه‌ها به خدمات برخی از کارکنان نیاز نداشته باشند حسب مورد میتوانند بدون لحاظ زمان‌های مذکور با پیشنهاد بالاترین مقام دستگاه و موافقت معاون اول رئیس جمهور بر اساس قوانین مربوط نسبت به صدور احکام بازنشستگی آنان اقدام کنند.

تبصره ۶ – افرادی که تقاضای خود مایل به بازنشستگی زودتر از موعد فوق الذکر باشند، بازنشستگی آنها مطابق قوانین مربوطه و بدون رعایت بند‌های (۱) تا (۵) بلامانع است و حقوق بازنشستگی آنان مطابق احکام این سند برقرار خواهد شد.

همچنین با نظر محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، بند (خ) ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه مغایر با اصل ۸۵ قانون اساسی تشخیص داده شد و حذف گردید.

براساس بند (خ) حذف شده ماده ۲۹ لایحه مذکور؛ به منظور ایجاد نظام تأمین اجتماعی پایدار و تضمین حقوق بیمه شدگان جدید از ابتدای اجرای برنامه، نظام تأمین اجتماعی بیمه شدگان جدیدالورود بر اساس اصول ذیل توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان و دستگاه‌های ذیربط تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

تعیین شرط سن ۶۵ سال برای مرد و ۶۰ سال برای زن و سابقه بازنشستگی ۳۵ سال برای مرد و ۳۰ سال برای زن؛ مستخدمین موجود با رضایت کتبی خود نیز می‌توانند مشمول حکم این جزء قرار گیرند.

صدور احکام سال ۱۴۰۳ بازنشستگان کشوری با اعمال ضریب ۲۰ درصد افزایش

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری از صدور احکام افزایش ۲۰ درصدی سال ۱۴۰۳ بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق پس از تصویب‌نامه هیات وزیران خبر داد.

رضا فیضی نژاد افزود: در اجرای تصویب نامه شماره ۳۰۳۴ در تاریخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ هیات وزیران، برای یک میلیون و ۷۳۵ هزار نفر بازنشسته و موظفان تحت پوشش این صندوق، احکام حقوق با ضریب ۲۰ درصد صادر شده است.

مطابق بند الحاقی ۱ ماده (۲۹) قانون برنامه هفتم توسعه: «به منظور عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و نیز متناسب سازی حقوق بازنشستگان با ۰درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مشمول کسور شاغلان مشابه و همطراز، دولت مکلف است تا پایان سال سوم برنامه اقدام لازم را به عمل آورد.

از اجرای ماده ۲۹ قانون برنامه هفتم توسعه چه خبر؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم اجرای بند «یک» الحاقی ماده ۲۹ قانون برنامه هفتم توسعه توسط صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: لازمه اجرای متناسب سازی، به‌خصوص ماده ۲۹ قانون برنامه، «تهیه آیین نامه و تعیین ساز و کار اجرایی آن توسط سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه» و ابلاغ آن به صندوق بازنشستگی کشوری است.

معاون صندوق بازنشستگی کشوری یادآور شد: تهیه و تدوین پیش‌نویس آیین‌نامه مربوط به اجرای متناسب‌سازی در برنامه هفتم توسعه، با محوریت سازمان اداری استخدامی و مشارکت سایر دستگاه‌های مرتبط در مرحله ویرایش نهایی است.

منبع: ایرنا

tags # بازنشستگان ، تامین اجتماعی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • فیلتر شکست خورد / حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در اینستاگرام
  • مقاومت کسب و کارهای کوچک اینستاگرامی در مقابل فیلترینگ
  • گزارش‌های غیررسمی: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی همچنان کاربر اینستاگرام هستند
  • اپل آی‌دی بسیاری از کاربران در سراسر جهان غیر فعال شده است
  • واکنش کاربران شبکه های اجتماعی به ابراز ندامت اشکان خطیبی | کاش شرایطی فراهم شود تا ...
  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم
  • عاقبت رؤیافروشی؛ واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به ابراز ندامت اشکان خطیبی
  • بازیگر فیلم اصغر فرهادی؛ همسر آینده ژوزه مورایس + عکس
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟