Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@17:02:28 GMT

سد مخزنی سقزچی نمین سرریز شد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۵۲۹۶۳

سد مخزنی سقزچی نمین سرریز شد

به گزارش ایرنا، علی اکبری سولا روز دوشنبه به ایرنا گفت: پس از وقوع بارندگی مناسب در سال جاری در حوضه آبریز سد مخزنی سقزچی، حجم آب ذخیره این سد از اواخر سال قبل در تراز نرمال قرار گرفته و این سد اکنون در حال سرریز است.

وی بیان کرد: سد مخزنی سقزچی از نوع خاکی با هسته رسی در فاصله ۳۵ کیلومتری شهر اردبیل قرار دارد، این سد با ارتفاع ۲۱ متر از پی و حجم مخزن ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶۵ میلیون مترمکعب با هدف تامین آب مورد نیاز کشاورزی در سطح ۴۷۰ هکتار از اراضی شبکه آبیاری سقزچی و حقابه بران روستاهای پایین دست احداث شده است.

اکبری سولا با بیان اینکه مطالعات افزایش حجم سد سقزچی توسط مشاور با تلاش‌های شرکت آب منطقه استان اردبیل در حال انجام است، اظهار کرد: انتظار می‌رود با تامین اعتبار لازم  گام  مهمی در تامین آب شبکه آبیاری سقزچی، حقابه‌داران قانونی، مصارف صنعتی و اجرای طرح گردشگری با هدف محرومیت زدایی و جلوگیری از مهاجرت مردم منطقه برداشته شود.

وی از مرحله نهایی آبگیری مخزن سد سقزچی شهرستان نمین در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: این سد در بخش ویلکیج نمین حدود چهار میلیون مترمکعب ظرفیت ذخیره آب دارد و در سال آبی جاری ۹۷ درصد ظرفیت آن آبگیری شده است.

رئیس اداره منابع آب  نمین افزود :علاوه بر تامین آب برای شبکه آبیاری سقزچی، آب بخشی از اراضی روستاهای دارای حقابه بر رودخانه سقزچی نظیر رز و سقزچی نیز از این سد تامین می‌شود.

وی گفت: سد مخزنی سقزچی به عنوان یکی از سدهای دارای ظرفیت توسعه گردشگری در استان شناخته می‌شود و شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در نظر دارد در آینده نزدیک با مشارکت بخش خصوصی زیرساخت‌هایی را برای توسعه گردشگری در پیرامون منابع آب و تاسیسات آبی فراهم کند.

سد مخزنی سقزچی در بخش ویلکیج شهرستان نمین واقع است‌، نمین در ۲۵ کیلومتری شرق اردبیل قرار دارد.

برچسب‌ها بارش باران آبیاری شرکت آب منطقه ای اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارش باران آبیاری شرکت آب منطقه ای بارش باران آبیاری شرکت آب منطقه ای اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۲۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدیمی ترین سد مدرن ایران هم سرریز شد (فیلم)



ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سد کجکی در افغانستان سرریز کرد؟ چرا حقابه ایران را نمی‌دهند؟ دیگر چه بهانه‌ای دارند (فیلم) جدیدترین وضعیت دریاچه ارومیه (فیلم) سرریز شدن یک سد دیگر در سیستان و بلوچستان (فیلم)

دیگر خبرها

  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • قدیمی ترین سد مدرن ایران هم سرریز شد (فیلم)
  • قدیمی ترین سد مدرن ایران هم سرریز شد | ویدئو
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از سد کهیر شهرستان کنارک
  • تصاویر سرریز شدن سد بر اثر شدت باران در خراسان
  • ببینید | تصاویری از سرریز شدن سد سنگی ملاتی پس از بارش باران
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد