Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان خاش گفت: اقدامات گروه های مخالف واکسن تنها سبب تشویش اذهان عمومی شده و مشارکت غیر مستقیم در قتل افراد محسوب شده و پسندیده نیست.

به گزارش ایسنا- دکتر مجید سرتیپی افزود: واکسن کرونا ابزاری موثر، در دسترس و ارزان برای کاهش موارد ابتلا، بستری و مرگ ناشی از کروناست، بررسی سوابق واکسیناسیون بیماران کرونایی با وضعیت بالینی وخیم و فوت شدگان در طی ماه‌های اخیر به خوبی نشان دهنده عدم واکسیناسیون این افراد می باشد، بنابراین تکلیف مشخص بوده و اثربخشی واکسیناسیون کاملا مشهود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: برای پیشگیری از ایجاد موج سنگین و جدید کرونا در استان، مشارکت علما، روحانیون، معتمدین، متنفذین، اصحاب رسانه و همراهی مردم بسیار مهم است و بهداشت و درمان به تنهایی قادر به پیشگیری  و مهار موج جدید نخواهد بود.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: به سودجویان و غافلین و گروههای ضد واکسن با تبلیغات منفی، اجازه نخواهیم داد جان عزیزانمان را به خطر بیندازند.

سرتیپی افزود: طغیان بیماری در یکی از مناطق شهرستان خاش به دلیل پوشش پایین واکسیناسیون (۳۵درصدی) بی توجهی به توصیه های بهداشتی و شرکت در چند مراسم عروسی پی در پی به وقوع پیوسته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش هم ضمن تأکید بر ضرورت اجرای عملیات واکسیناسیون تکمیلی سرخک،سرخجه و اوریون گفت: با توجه به پراکندگی جمعیت، پایین بودن نسبی سطح آگاهی خانواده ها، شیوع گسترده بیماری سرخک در افغانستان و پاکستان و تردد و تبادل جمعیتی بالا با این کشورها و کشف و شناسایی مواردی از این بیماری در اکثر شهرستان های استان سیستان و بلوچستان از همشهریان عزیز تقاضا داریم با کمپین واکسیناسیون سرخک و سرخجه همکاری نموده و هر چه سریعتر نسبت به واکسیناسیون تکمیلی کودکان ۹ ماه تا ۷ سال اقدام نمایند تا از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری کنیم.

دکتر کرد اظهار کرد: سرخک سرایت پذیری و کشندگی بالاتری دارد. به بهانه کرونا و حرفهای جعلی گروههای ضدواکسن، واکسیناسیون فرزندان خود علیه این بیماری را در ۱۲ و ۱۸ ماهگی (واکسن MMR) به تاخیر نیاندازید.

وی گفت: افزایش حساسیت در گروههای مختلف جامعه با استفاده از ظرفیت تریبون های نماز جمعه و جماعات، بخشداران، دهیاران، داوطلبین سلامت در خصوص اهمیت ایمن‌سازی جمعیت و اجرای عملیات واکسیناسیون سرخک انجام پذیرد.

مهندس علی نقی زاده، رئیس مرکز بهداشت خاش و تفتان هم با تأکید بر این مطلب که هر کودک مبتلا به سرخک در طول دوره سرایت پذیری بیماری می تواند ۱۸ نفر را مبتلا کند؛ افزود: سرخک یک عفونت ویروسی بسیار مسری دوران کودکی است که می تواند عوارض شدیدی همچون ذات الریه، عفونت گوش و مغز و حتی مرگ را به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: زیرساخت ضعیف بهداشتی،  گزارش طغیان های متعدد سرخک در کشورهای همسایه شرقی، تبادلات بالای جمعیتی و  به دنبال آن شناسایی مواردی از این بیماری در اکثر شهرستان های استان، بر اهمیت اجرای یک نوبت واکسیناسیون تکمیلی سرخک در کلیه کودکان ایرانی و غیرایرانی ۹ ماه تا ۷ سال(متولدین ۱۳۹۲/۷/۱ لغایت ۱۳۹۹/۱۱/۱) در جنوب شرق کشور که از ۸ لغایت ۲۰ آبان ماه به صورت  فعال و خانه به خانه در روستا و غیرفعال در شهر و حتی در جمعیت عشایر انجام خواهد شد می افزاید.

صالحی فرماندار شهرستان خاش در جمع بندی مطالب کارگروه سلامت و امنیت غذایی از تلاش شبانه روزی مدافعان سلامت در ارتقای سطح سلامت جامعه در حوزه های مختلف بهداشتی و درمانی به ویژه مدیریت و مقابله با بیماری کرونا تقدیر کرد.

وی بیان کرد: همسایگی با کشور های افغانستان و پاکستان و ضعیف عمل کردن این کشورها در زمینه های بهداشتی و واکسیناسیون گروه های سنی سبب شیوع بیماری سرخک در این کشورها شده که تبادلات جمعیتی با این کشور سبب شناسایی مواردی از این بیماری در کشور و بیشتر موارد نیز در استان سیستان و بلوچستان شده است لذا بایستی با مشارکت تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان حداکثر تلاش برای اجرای مطلوب با پوشش صد درصدی کمپین واکسیناسیون سرخک  انجام شود که هیچ کودکی از دریافت واکسن محروم نماند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرستان خاش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۳۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  نماینده مرکز پزشکی حج در خراسان رضوی گفت: امسال بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع واکسن مننژیت را دریافت می‌کنند.   دکتر محمد رضا واحدی جو افزود:  واکسیناسیون از  امروز پنجم اردیبهشت ماه آغاز شد و تا یک هفته ادامه دارد و در ابتدا زائران مشهدی و مدینه اول واکسن مننژیت را دریافت می‌کنند.   وی گفت: شهرستان‌های سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، تربت جام، قوچان، خواف، تایباد سرخس، فریمان، نیشابور، بجستان نمایندگان گروه پزشکی حج واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • مالاریا مهم ترین بیماری انگلی تهدید کننده سلامت بشر در دنیا+ فیلم
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون