Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایاد کیانی همان پاکبانی است که عکس‌ها و فیلم‌هایش در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌چرخد. لباس سبز و نقره‌ای پاکبانان را به تن دارد، اما چهره و لباس‌هایش خونی است. رنگش پریده و در نگاهش خشمی عمیق  موج می‌زند. صدای خسته‌اش از ته گلو بیرون می‌آید. لب‌هایش به سختی از هم باز و بسته می‌شود. او همان مردی است که در تصاویر می‌گوید به خاطر حق‌مان این‌طور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای چلداوی من را زد. چرا می‌گویید بیمه‌مان نمی‌کنید؟ چرا حقوق‌مان را نمی‌دهید؟

به گزارش رکنا، مردی ماسک‌زده با تیشرت طوسی‌رنگ هم کنار این کارگر شهرداری خرمشهر زخمی ایستاده است. او هم به دفاع از آقای کیانی سخن می‌گوید: «این فرد از نیروهای شهرداری خرمشهر است که 6 ماه است حقوق نگرفته‌اند و اعتراض کرده تا حداقل علی‌الحساب حقوق او را پرداخت کنند، اما این کار را انجام ندادند و نماینده شورا چشم او را به این وضع درآورده است.»

کارگر شهرداری خرمشهر کتک خورد

ایاد کیانی یکی از 250 کارگر حق‌الزحمه شهرداری خرمشهر است که ماه‌هاست حقوقش پرداخت نشده است. دو دختر و یک پسر دارد. از چهار سال پیش زیر نظر پیمانکار در شهرداری خرمشهر کار می‌کند. اما فشار زیادی روی ایاد و دیگر کارگران حقوق نگرفته شهرداری است. او صبح چهارم آبان ماه زمانی که مشغول نظافت در خیابان مقاومت۲ بلوار پاسداران خرمشهر بود با ضربات چوب و چماق سه مرد زخمی شد. خودش صحبت نمی‌کند، می‌گوید گفته‌اند درباره ماجرا حرفی نزنم. پرونده در حال پیگیری است و دادگاه آن را  بررسی می‌کند. اما هرچه قانون بگوید، من تابع قانون هستم.

«ایاد از ناحیه چشم و ابرو صدمه دید، خونریزی کرد و او را با صورت و لباس خونی به بیمارستان بردند.» این را یکی از همکاران ایاد می‌گوید. مردی که او  هم 6 ماهی است از حقوق بی‌نصیب مانده است.

تصاویر سر و صورت زخمی ایاد در فضای مجازی خیلی سروصدا کرد. او بی‌گناه بود. از وقتی آقای چلداوی عضو شورای شهر شد، شهرداری یک نفر را مشخص کرد که هر روز جلوی خانه این شورای شهری را تمیز کند. ایاد مسئول نظافت شده بود. حدودا دو ماهی کارش همین بود. صبح ابتدا جلوی خانه این عضو شورای شهر را تمیز می‌کرد و بعد سراغ دیگر قسمت‌ها می‌رفت.

چهارم آبان ماه هم همین اتفاق افتاد. ایاد در حال تمیزکردن خیابان بود که مادر آقای چلداوی سر می‌رسد و می‌گوید که چرا درست خیابان را تمیز نمی‌کند. ایاد هم در پاسخ می‌گوید به جای این حرف‌ها به پسرتان بگویید حقوق‌مان را بدهد. ماه‌هاست که حقوق نگرفته‌ایم. زن و بچه‌ام انتظار لقمه نانی را می‌کشند.

این کارگر شهرداری در ادامه به «شهروند» گفت: «همین می‌شود شروع یک درگیری. دقایقی بعد دو برادر آقای چلداوی به همراه خودشان با چوب و چماق به ایاد حمله می‌کنند و او را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند. ایاد را به بیمارستان بردند و او را پانسمان کردند، اما از ناحیه چشم و ابرو صدمه دیده است. شکایت کرده و پرونده در محاکم قضائی در حال رسیدگی است. در این چند روز ریش‌سفیدان و شیوخ عرب برای دلجویی سراغ ایاد رفتند و خواستند با بزرگ‌منشی مشکل را حل کنند، اما همکارم تابع قانون است.»

این کارگر شهرداری هم همانند دیگر کارگران  از وصول نشدن مطالبات‌شان ناراضی هستند تا جایی که از چهار روز پیش اعتصاب کرده‌اند. «کارگران برخی مناطق شهرداری خرمشهر  برای وصول مطالبات معوقه خود دست به اعتراض صنفی زده‌‌اند.

دلیل برپایی این اعتراضات چندین روزه بی‌تفاوتی مدیران شهرداری خرمشهر در قبال پرداخت مطالبات مزدی کارگران مناطق مختلف شهرداری است. اعتراض صنفی کارگران شهرداری (تنظیف و حمل زباله) گسترده‌تر شده است، به طوری که طی روزهای گذشته کارگران تنظیف و حمل زباله به نشانه اعتراض از جمع‌آوری زباله‌های برخی مناطق شهر آبادان خودداری کرده‌اند.

پرسنل این اداره ۶ ماه است که حقوق خود را دریافت نکرده‌اند و بر اساس آخرین گفته‌های فرهاد دربندی نور، سرپرست شهرداری خرمشهر تا پایان  پنجم آبان ماه باید حقوق‌مان واریز می‌شد که نشد و دوباره قول دادند که تا هشتم آبان ماه بریزند که تاکنون این کار صورت نگرفته است.»

واکنش عضو شورای شهر خرمشهر

عادل چلداوی عضو شورای شهر خرمشهر هم پس از حواشی این ضرب و شتم، با انتشار کلیپی ماجرا را این‌گونه تشریح کرد: «هیچ‌گونه برخورد فیزیکی با کارگر شهرداری نداشتم. ماجرای درگیری ایجادشده هیچ ربطی به شورای شهر و شهرداری خرمشهر نداشت و صرفا به صورت اتفاقی رخ داده است.

مادرم در حال عبور از بازار بوده و هنگامی که کارگر شهرداری در حال شوخی و بازی‌کردن با جاروی خودش بوده، به صورت اتفاقی به مادرم ضربه‌ای وارد می‌کند.

این حرکت کارگر سبب آسیب و اعتراض مادر من می‌شود که می‌گوید به جای این کارها شهر را نظافت کنید و پس از اینکه ایشان متوجه می‌شود که او مادر من است، بیان می‌کند که «به جای این حرف‌ها به پسرتان بگویید حقوق‌مان را بدهد.»

بحث صورت گرفته سبب درگیری کارگر و برادرم می‌شود که در نهایت ابتدا ضربه‌ای با جارو به چشم مادرم وارد می‌شود و برادرم نیز به این حرکت واکنش نشان می‌دهد و در درگیری ایجادشده چشم کارگر شهرداری آسیب می‌بینید. من هنگامی که وارد ماجرا شدم تنها اقدام به جدا کردن آنها کردم.»

مریم رضاخواه / شهروند

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا شهرداری خرمشهر اخبار حوادث پشت پرده کارگر شهرداری کتک کاری خونین سهام عدالت قیمت خودرو کرونا قیمت بازار آزاد علی دایی قیمت دلار دختر معظم انقلاب همسر مهدی قائدی عکس شهرداری خرمشهر کارگر شهرداری عضو شورای شهر حقوق مان آبان ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۳۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز خدمات رسان تفریحی کارگران افزایش می‌یابد

قائم مقام دبیرکل خانه کارگر گفت: مراکز خدمات رسان تفریحی کارگران افزایش می‌یابد که زنجان هم یکی از آنهاست.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ حسن صادقی امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در مراسم افتتاح خانه کارگر زنجان به موضوع افزایش حقوق کارگران و انتقاد از نحوه افزایش دستمزد کارگران، اظهار کرد: یکی از موضوعات مورد توجه خانه کارگر در کنار دفاع از حقوق کارگران، موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی است که از مطالبات جدی این تشکل است.

وی با اشاره به خدمات و فعالیت‌های خانه کارگر برای تأمین امکانات رفاهی جامعه هدف، اضافه کرد: همه تلاش خانه کارگر مبنی بر مطالبه حقوق کارگران است که این مطالبه‌گری با حفظ خطوط قرمز دنبال می‌شود.

قائم مقام دبیرکل خانه کارگر با اشاره به اینکه خانه کارگر همواره حرف خود را در دفاع از کارگران زده و خطوط قرمز خانه کارگر نیز فقط «مقام معظم رهبری» و نظام بوده است، اضافه کرد: برای این تشکل فقط نگاه دولت‌ها به قشر کارگر اهمیت داشته است و بس! وگرنه خانه‌کارگر؛ چوب خورده دولت‌ها بوده و بسیاری از افرادش محاکمه شده‌اند.

وی با اشاره آموزش‌های کوتاه‌مدت و آموزش دانشگاهی و ارائه خدمات حقوقی در راستای خدمت رسانی مطلوب به اعضای تحت پوشش بر لزوم توسعه خدمات تفریحی و رفاهی به اعضا تاکید کرد و گفت: رایزنی‌ها برای توسعه مراکز خدمات رسان تفریحی در سرتاسر کشور را ادامه خواهیم داد که قطعاً زنجان نیز یکی از استان‌های هدف گردشگری خواهد بود.

وی با اشاره در ادامه این مراسم دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان نیز با بیان اینکه حدود ۲۰ هزار نفر در استان زنجان عضو مستقیم تشکیلات خانه کارگر هستند، تصریح کرد: با احتساب خانواده اعضای خانه کارگر زنجان، در مجموع بیش از ۵۰ هزار نفر در استان با این تشکیلات در ارتباط هستند.

اصغر نجاری با توضیح اینکه تحویل زمین ۴۰۰ مترمربعی برای احداث خانه کارگر پس از شش سال پیگیری در دولت سیزدهم محقق شد، افزود: پیش‌بینی می‌شود ساختمان خانه کارگر استان تا حدود سه سال آینده در صورت تأمین اعتبارات به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 750121

دیگر خبرها

  • کار کارگران باید پیوست ایمنی داشته باشد
  • تقدیر از کارگران نمونه خرمشهر
  • اسرار قانون کار؛ ۱۰ به اضافه یک راز که از کارگران پنهان می‌کنند
  • مراکز خدمات رسان تفریحی کارگران افزایش می‌یابد
  • راهکار‌های رئیس دستگاه قضا برای حمایت از حقوق کارگران
  • اژه‌ای: حکومت وظایف و مسئولیت‌هایی را در قبال کارگران بر عهده دارد
  • راهکارهای رئیس دستگاه قضا برای حمایت از حقوق کارگران
  • حاکمیت باید کارگران را با حقوق خود آشنا کند
  • مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها منجر به کاهش حقوق می شود؟+ جزئیات