Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دستور داد پرچم‌های فلسطین در تاریخ دوم نوامبر، مصادف با سالروز صدور معاهده بالفور، به حالت نیمه‌ افراشته درآیند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در حکمی اعلام کرد که در سالروز صدور معاهده بالفور در تاریخ دوم نوامبر تمامی پرچم‌های فلسطین بر فراز ساختمان‌های نهادهای تشکیلات خودگردان، سفارت‌خانه‌ها و نمایندگی‌های آن در خارج به حالت نیمه‌ افراشته درمی‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش خبرگزاری وفا، این تصمیم در راستای یادآوری ظلم‌هایی است که در حق فلسطینی‌ها انجام شده از جمله سلب حقوق قانونی و آوارگی آنها و نیز به این دلیل گرفته شد که به تمام جهان به ویژه سازمان ملل تاکید شود باید مسؤولیت خود را بر عهده بگیرند تا فلسطینی‌ها بتوانند از حقوق مشروع خود از جمله استقلال، آزادی و بازگشت به وطن بهره‌مند شوند.

معاهده بالفور در سال ۱۹۱۷ صادر شد، این بیانیه را آرتور بالفور، وزیر خارجه وقت بریتانیا خطاب به  یکی از بزرگترین و برجسته‌ترین خانواده‌های جامعه یهودیان این کشور تنظیم کرد. بالفور در بیانیه خود تاکید کرد که دولت بریتانیا از ایجاد خانه‌ای ملی برای یهودیان در سرزمین فلسطین حمایت کرده و تمام تلاش خود را برای تحقق این هدف انجام خواهد داد.

فلسطینی‌ها در سالروز صدور این بیانیه، با برپایی راهپیمایی‌هایی آن را محکوم کرده و استقلال فلسطین و عذرخواهی بریتانیا از ملت فلسطین را خواستار می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمود عباس بیانیه بالفور معاهده بالفور سالروز صدور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۳۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، «جهاد طه» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این جنبش قصدی برای انتقال به سوریه ندارد.

در بیانیه سخنگوی جنبش حماس آمده است: با تشکر از آن دسته از کشورهای عربی که آغوش خود را برای ملت ما باز کرده‌اند و حامی مساله فلسطین هستند، باید بگوییم آنچه را روز سه‌شنبه ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ از سوی روزنامه لبنانی «اللوا» پیرامون درخواست جنبش حماس برای انتقال به سوریه منتشر شد رد می‌کنیم.

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس در ادامه این بیانیه تصریح کرد: جنبش حماس نه از کشور برادر سوریه و نه از دیگر کشورها چنین درخواستی را نداشته است.

کد خبر 6087904

دیگر خبرها

  • گاف تاریخی محمدجواد کریمی قدوسی چه بود؟
  • بیانیه مقاومت عراق درباره حمله به هدف حیاتی در حیفا
  • بیانیه مقاومت اسلامی عراق درباره حمله به هدف حیاتی درحیفای اشغالی
  • وزیر دارایی اسرائیل: باید تمامی غزه را نابود کنیم
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر صهیونیستی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر دارایی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش