Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح شفافیت آرای نمایندگان نیاز به اصلاحاتی داشت و به همین دلیل به کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس ارجاع شد. اصغر سلیمی در گفت‌وگو با میزان، درباره آخرین وضعیت طرح شفافیت آرای نمایندگان، اظهار داشت: شفافیت مسئله‌ای بسیار مهم است و باید همه در جهت شفافیت گام بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیش قدم شدن مجلس شورای اسلامی در جهت شفافیت اقدام بسیار خوبی است.   عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح شفافیت آرای نمایندگان نیاز به اصلاحاتی داشت و به همین دلیل به کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس ارجاع شد
سلیمی تاکید کرد: علت آنکه هنوز این طرح در دستور کار مجلس قرار نگرفته آن است که طرح‌ها و لوایحی در دستور کار مجلس است که در اولویت هستند.   بیشتر بخوانید: منابع ارزی ایرانیان خارج از کشور صرف تامین مالی برخی پروژه‌های داخلی و تولید شود   حمیدرضا حاجی‌بابایی نیز پیشتر در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به ضرورت شفافیت آرای نمایندگان مجلس گفت: یکی از شعار‌های اصلی مجلس یازدهم، شفافیت آرای نمایندگان بوده است و نمایندگان مجلس حتماً باید به وعده‌ای که به مردم دادند، عمل کنند.
این نماینده مجلس ادامه داد: طرح شفافیت آرای نمایندگان باید هر چه سریع‌تر در صحن علنی مجلس مورد رسیدگی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی گفت: ایرادات طرح شفافیت آرای نمایندگان در کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس مرتفع شده و در حال حاضر این طرح آماده بررسی در صحن مجلس است.

حاجی بابایی اظهار داشت: شفافیت آرا می‌تواند رضایت عمومی و شفافیت در نوع رفتار و گفتار نمایندگان و مصوبات مجلس ایجاد کند و از سوی دیگر باعث ارتباط نزدیک بین مردم و مجلس می‌شود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از بررسی مجدد طرح شفافیت آرای نمایندگان در صحن مجلس استقبال می‌کنند و ما منتظریم که این موضوع در دستور کار مجلس قرار گیرد.   مأموریت کمیسیون «تدوین قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی» سامان دادن به امور داخلی پارلمان است تا بر اساس آن کار قانون‌گذاری پیش رود. این کمیسیون جزو کمیسیون‌های خاص مجلس به شمار می‌رود و طبق ماده ۴۳ قانون «آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی» هر شعبه یک نفر دیگر از اعضای خود را که واجد صلاحیت باشد براى تشکیل کمیسیون آیین‌‏نامه داخلى مجلس معین و نتیجه را به مجلس گزارش خواهد کرد.   این کمیسیون علاوه بر انجام وظایف مقرر در این آیین‌نامه طرح‌هاى مربوط به اصلاح آیین‌‏نامه داخلى مجلس را رسیدگى کرده و نظر خود را به مجلس گزارش مى‏‌کند تا مطابق آیین‌‏نامه موردبررسی قرار گیرد.   اهمیت کمیسیون «تدوین قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی» آنجایی است که کیفیت کار آن تأثیر غیرقابل‌انکاری در خروجی مصوبات مجلس شورای اسلامی خواهد داشت. اگر روند بررسی طرح‌ها و لوایح بر اساس نظم خاصی باشد و از اصول کارشناسی پیروی کند قاعدتاً در خروجی کار تأثیر خواهد داشت.   انتهای پیام/ برچسب ها: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی نامه داخلی مجلس آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۴۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح افزایش تعداد نمایندگان مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در نشست علنی امروز _یکشنبه ۹ اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها در دستور کار صحن علنی قرار گرفت و نتوانست رای لازم را کسب کند.

کد خبر 748696

دیگر خبرها

  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری