Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل بانک توسعه تعاون بر آمادگی بانک بر اجرای سیاست‌ها و راهبردهای اقتصادی دولت در حوزه های تعاون و اشتغال تاکید ورزید.

به گزارش ایران اکونومیست-حجت اله مهدیان مدیر عامل بانک توسعه تعاون در جلسه بررسی وضعیت استان آذربایجان غربی اظهار داشت: برنامه‌های اقتصادی دولت از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس کل بانک مرکزی مطرح می‌شود و این بانک نیز به عنوان نهاد مالی دولتی که عهده دار اجرای طرح‌های ملی مهم در حوزه تامین مالی اشتغال و کارآفرینی در سطح کشور می باشد، با بکار گیری امکانات و بهره گیری از ظرفیت‌ها، بخش مهمی از عملیات بانکی مورد نیاز برای پیشبرد اهداف اقتصادی دولت را به عهده خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اهمیت نقش تعاون در ایجاد اشتغال و نقش آفرینی تعاونگران در اقتصاد ملی ایجاب می کند تا با شناسایی تعاونی های حائز مزیت در بخش های کشاورزی، صنعت و خدمات؛ حمایت مناسبی از سوی واحدهای بانک توسعه تعاون از کارآفرینان بخش تعاون به عمل آید.
مهدیان خاطر نشان کرد: عزم و اراده ارکان سیاستگزاری و برنامه ریزی بانک توسعه تعاون بر آن بوده است تا واحدهای بانک همواره در وضعیت مطلوب مالی و بانکی قرار داشته باشند و همکاران با تکیه بر دانش و تخصص اعتیاری و بانکی، توان ارائه خدمات تخصصی به جامعه هدف در منطقه جغرافیایی خود را داشته باشند و رصد وضعیت استانها از این منظر حائز اهمیت است.
وی با تبیین وضعیت بانک توسعه تعاون در استان آذربایجان غربی گفت: با بررسی دقیق مزیت های اقتصادی استان و حضور 14 واحد بانک، چشم‌اندازی مطوب برای دستیابی استان به جایگاهی ممتاز در شاخص های بانکی و مالی ترسیم شده است و در مقطع کنونی نیز با همفکری و پشتیبانی واحدهای ستادی و تلاش همکاران استان، آذربایجان غربی در مسیر کارآمدی و بهره وری بالاتر هدایت خواهد شد.
مهدیان با اشاره به عملکرد مناسب استان در واگذاری و فروش اموال تملیکی گفت: لازم است همکاران استان در سطوح مدیریتی و اجرایی، نسبت به اصلاح مدل کسب و کار، تنوع بخشی به سبد محصولات و خدمات بانکی، بهره گیری بیشتر از خدمات تخصصی از قبیل صدور ضمانت‌نامه، اعتبار اسنادی و خرید دین اهتمام کافی داشته باشند.
جانشین پروری و اعتماد به نیروهای جوان حائز اهمیت است
سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: جانشین پروری و اعتماد به نیروهای جوان در بسیاری از استان‌ها نتایج مثبتی به همراه داشته است و انتقال مطالب کلیدی از سوی همکاران ستادی به واحدهای اجرایی و شعب در حوزه های تخصصی تاثیر مستقیمی در افزایش کارآمدی واحدها دارد.
وی افزود: استان آذربایجان غربی در تولیدات باغی، دامی، عسل، گوشت قرمز و علوفه و چغندر از استان‌های سرآمد کشور است و ارائه خدمات بانکی و تامین مالی کسب و کارهای فعال در این حوزه ها می تواند منجر به تقویت بخش های تعاون و کارآفرینی استان شود.
در این جلسه سعید معادی معاون مدیرعامل در امور استان ها و بازاریابی، جعفر مشکی مشاور مدیرعامل، رسول ارجمند مدیر امور سرمایه انسانی، احمد محمدی مدیر امور استان ها و شعب، یونس کلانتری رئیس اداره کل امور مشتریان و توسعه بازار و هادی بخت یار رئیس اداره کل راهبری و پشتیبانی استان ها و شعب دیدگاه‌ها و نقطه نظرات تخصصی را در خصوص عملکرد استان آذربایجان غربی ارائه دادند و مهدی درستی مدیر شعب استان آذربایجان غربی، مهدی نوجوان معاون اعتباری و حقوقی استان و اکبر نصرتی راد رییس شعبه مرکزی ارومیه نیز توضیحاتی در مورد وضعیت استان در شاخص های مختلف مطرح نمودند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: استان آذربایجان غربی بانک توسعه تعاون اقتصادی دولت استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۴۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جراحی اقتصادی باید در ساختارهای غلط و پوسیده کشور انجام شود، گفت: «انتظار ما از دولت و مجلس انقلابی این است که دست به تغییرات ساختاری در اقتصاد بزنند در غیر اینصورت ادامه وضع موجود بی تدبیری و بی خردی است و نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم.»
 
به گزارش شفقنا؛ روح الله ایزدخواه در خصوص وضعیت ارائه تسهیلات به مردم، اظهار کرد: یکی از انتقادات به این دولت مدل ارائه تسهیلات بانکی است؛ متاسفانه عملکرد مناسبی در حوزه تسهیلات ازدواج و اشتغال دیده نمی‌شود و بانک ها به اسم کنترل نقدینگی، تسهیلات تکلیفی را در عمل محدود کردند که منجر به رکود شد یعنی سرمایه در گردش و تسهیلات تولید، به مشکل برخورد و به مساله اول صنعت ما تبدیل شده است.
 
به اسم کنترل «تورم» تسهیلات بانکی را محدود کردند
 
وی در ادامه افزود: سال گذشته به اسم کنترل تورم، تسهیلات بانکی را محدود کردند که باعث ایجاد رکود تورمی شد. این سیاست غلط است و بارها هم گفتیم یک طرفه نمی توان به مسایل اقتصادی نگاه کرد و بدون توجه به تولید اگر بخواهیم تورم را مهار کنیم، منجر به رکود می شود.
 
برخورد این دولت با بانک ها برخورد جدی و سازنده ای نبوده است
 
آقای ایزدخواه با انتقاد از اینکه بخش زیاد از منابع مالی بانک‌ها خرج بنگاهداری بانک ها می شود، ادامه داد:  بخش‌های دیگری از این منابع را هم به عنوان وام به پرسنل خود می دهند و حتی بعضا این تسهیلات به دانه درشت ها داده می شود؛ بنابراین در شرایطی که منابع بانکی بیشتر شده است سوال ما از بانک ها این است این منابع در کجا خرج می شود!. ما ایراد اساسی به نظام بانکی داریم که از گذشته بوده و در این دولت تشدید شده است؛ برخورد این دولت هم با بانک ها مطلقا برخورد جدی و سازنده ای نبوده است؛ اقای خاندوزی بارها در جلسات نظارتی ما به صراحت گفتند که «زور من به بانک ها نمی رسد». اقای رئیسی علی رغم شعار ی که در ایام تبلیغات ریاست جمهوری گفتند که «بانک ها را به خط خواهم کرد» اما در عمل نشانه ای از این مساله نمی بینیم.
 
وی افزود: عده ای از نمایندگان مجلس هم دائما با شعار کنترل نقدینگی، فضا را تشدید می کنند که قطعا به ضرر تولید و به نفع سوداگری و بنگاهداری بانک ها است. مجلس جدید به دلیل اینکه مجلس یکدستی به لحاظ سیاسی نیست و نیروهای مستقل بیشتری دارد، امیدواریم بتواند با جدیت و الگوی منطقی درست بانک ها را وارد کار کند.
 
نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
 
وی در خصوص عدم اخذ تضامین از مردم برای ارائه وام های خرد، گفت: بانک ها اصلا عمل نمی کنند و این حرفی که وزیر اقتصاد گفتند توسط بانک ها رعایت نشد و مراجعینی که برای دریافت وام های معیشتی خرد به مردم معرفی می‌کنیم، یا توسط بانک ها رد می شود و یا چند ضامن از مردم می خواهند. لذا ما نیاز به جراحی واقعی داریم چراکه جراحی در سفره مردم هنر نیست بلکه در ساختارهای غلط و پوسیده کشور باید انجام شود. جراحی در ساختار الیگارشی بانکی باید انجام شود و انتظار ما از دولت و مجلس انقلابی این است که دست به تغییرات ساختاری در اقتصاد بزنند در غیر اینصورت ادامه وضع موجود بی تدبیری و بی خردی است و نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم!.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بهادری جهرمی: دولت در حوزه تسهیلات تکلیفی با کسی شوخی ندارد
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات برای عشایر را تسهیل‌ کنند
  • دستگاه‌های خدمات‌رسان آذربایجان‌غربی به حالت آماده‌باش درآمدند
  • بارش رگباری و وزش شدید باد در ۱۷ استان / آماده‌باش هلال‌احمر
  • بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • بارش رگباری و وزش شدید باد در ۱۷ استان/ آماده‌باش هلال‌احمر
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد
  • ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم