Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@18:37:09 GMT

چین جنگنده نسل پنجم آزمایش کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۵۴۹۸۱

چین جنگنده نسل پنجم آزمایش کرد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های محلی گزارش دادند که اخیرا جت جنگنده رادارگریز نسل پنجم چین که J-۳۵ نام دارد،  اولین پرواز آزمایشی خود را انجام داده است. کارشناسان معتقدند که اگر این خبر درست باشد، به معنای گامی عظیم در صنعت تسلیحاتی چین خواهد بود.

این جنگنده که J-۳۵ نامیده می‌شود از فرودگاه نظامی شهر شنیانگ واقع در استان لیائونینگ چین بلند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات چینی قبلا در نمایشگاه بین‌المللی هوافضای چین که از ۲۸ سپتامبر تا ۳ اکتبر برگزار شد، از آزمایش این جنگنده در اواخر سال جاری میلادی خبر داده بودند.

این جنگنده پرواز خود را بدون آن که چرخ‌های خود را جمع کند انجام داد و به وسیله یک فروند جنگنده J-۱۱ اسکورت شد. تاکنون جزئیات بیشتری درباره ویژگی‌های این جنگنده منتشر نشده است.

پیش بینی می‌شود که تا ۳۱ دسامبر، این هواپیما چندین پرواز آزمایشی دیگر  انجام دهد و سال آینده  آزمایشات جامعتری را انجام دهد.

پیش از این نیز ارتش چین از نسخه دو سرنشینه جنگنده نسل پنجم جی-۲۰ رونمایی کرد. بر اساس آنچه در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است، این جنگنده در ایستگاه آزمایش هواپیمای چینی گروه صنعت هواپیمای چنگدو، جایی که این جنگنده اولین پرواز خود را در ۲۵ اکتبر انجام داد، رونمایی و تصویربرداری شده است. نسخه جدید این جنگنده J-۲۰B نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چین ارتش چین رادارگریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۴۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی هما برای انجام پرواز حج عمره از فرودگاه بندرعباس

تین نیوز

رئیس شعبه هما در بندرعباس و قشم از آمادگی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای انجام پروازهای حج عمره از فرودگاه بندرعباس خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد جواد شلتوک کار رئیس شعبه هما در بندر عباس و قشم در نشست کمیته تسهیلات حج عمره فرودگاه بین المللی بندرعباس با اعلام آمادگی هما برای انجام پروازهای عمره گفت: پس از ۹ سال وقفه مأموریت انجام عملیات حج عمره به هما واگذار و این عملیات با شوری وصف ناپذیر در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران آغاز شده است.

شلتوک کار در ادامه این نشست که رئیس ایستگاه و مسئول حراست شعبه بندرعباس نیز حضور داشتند با اشاره به لزوم برنامه ریزی دقیق جهت جلوگیری از بروز تاخیر در انجام پرواز حج عمره، خواستار همپوشانی لازم بین دستگاه ها و نهادهای مرتبط با این عملیات شد.

در ابتدای این جلسه مدیر کل فرودگاه های استان هرمزگان ضمن تقدیر از هما برای برقراری پروازهای عمره در بندرعباس، نسبت به برقراری پروازهای عتبات عالیات از فرودگاه بندرعباس نیز ابراز امیدواری کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • آزمایشگاه‌های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • آزمایشگاه های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • آزمایشگاه های طبی کمترین شکایت را در بین حرف پزشکی دارند
  • پرواز مشهد به تهران با ۵۰۰ دقیقه تاخیر انجام شد
  • انجام بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کلرسنجی توسط شرکت آبفای یزد
  • آمادگی هما برای انجام پرواز حج عمره از فرودگاه بندرعباس