Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@18:51:22 GMT

کتاب سینمای ناصر تقوایی منتشر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۵۵۲۸۱

کتاب سینمای ناصر تقوایی منتشر می‌شود

کتاب «سینمای ناصر تقوایی» نوشته سعید عقیقی و رضا غیاث از سوی نشر گیلگمش روانه بازار کتاب می‌شود.

 کتاب «سینمای ناصر تقوایی» نوشته سعید عقیقی و رضا غیاث از سوی نشر گیلگمش و در مجموعه «کارناوال» روانه بازار کتاب می‌شود. کتاب «سینمای ناصر تقوایی» نوشته سعید عقیقی و رضا غیاث، در ۳۲۷ صفحه با شمارگان هزار نسخه، به قیمت ۱۲۰ هزار تومان، در قطع رقعی و جلد شومیز، از سوی نشر گیلگمش و همراهی نشر چشمه منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است از این مجموعه پیشتر کتاب سینمای آزار، نوشته سعید عقیقی نیز منتشر شده است.

ناشر در معرفی این کتاب آورده است: ناصر تقوایی همواره غریبه‌ای محترم محسوب می‌شد که باید ته صف می‌ایستاد و ممکن بود هرگز نوبتش نرسد. پس دیگر ته صف طویلی که او را از سینما دور می‌کرد نایستاد. از صف بیرون زد و تصمیم گرفت فیلم نسازد و عکس بگیرد. نمایشگاه غالباً خلوتِ عکس‌های درخشانش تجسمی دقیق از وضعیت و روحیه‌ی او به حساب می‌آمد؛ نظمی گرفتارآمده در بی‌نظمیِ پیرامون، و تصاویر ثابت و قدرتمندی که می‌کوشید جای خالی قاب‌های متحرک و منحصربه‌فرد او را پُر کند.

اعتبار ناصر تقوایی به نحوی شهودی و خودانگیخته در آثارش ریشه دارد. استعداد او در بهترین سال‌های شکوفایی مهری برنینگیخته و بیش‌ترِ عمرش در نبرد با سانسور و سرمایه‌سالاری و کج‌فهمی سپری شده، و ستایش‌های گاه‌به‌گاه و دیرهنگام از او نیز به بزرگ‌داشت سال‌های فیلم نساختنش تغییر ماهیت داده است.

در بررسی همه‌جانبه‌ی آثار تقوایی کوشیدیم به همان جزئیاتی اشاره کنیم که خود او با نظمی خاص در کارش گنجانده است. میزانسن همواره برای او بیش از مضمون اهمیت داشته و از هرگونه تحمیل بازمایه‌های تألیفی به فیلم‌هایش پرهیز کرده، و به همین دلیل مؤلفی حقیقی باقی مانده است./ایلنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سینمای ناصر تقوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۵۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ۱۴ اردیبهشت سالروز درگذشت ناصر چشم آذر

اثری که برای تمام ایرانیان نام آشناست. این آلبوم بی نظیر با تِم بی نظیر و ملایم در هشت قطعه تنظیم شده و ساختار آن پیوسته است.

تعداد بازدید : 3 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کتاب صوتی «داستان‌های پارسی» در یونان منتشر شد
  • ببینید | ۱۴ اردیبهشت سالروز درگذشت ناصر چشم آذر
  • کتاب «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند» منتشر شد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد/ اولین کتاب تخصصی انتظارات تورمی در ایران
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید
  • آهنگسازی در موسیقی کلاسیک ایرانی کتاب شد/ خواندن چند پژوهش
  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد