Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

شاخص بورس صعودی شد

در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش بیش از ۳۵ هزار واحدی به یک میلیون و ۳۴۰  هزار و ۲۹۰ واحد رسید، امروز و در لحظه انتشار این پیمانه؛ نماگر کل بورس با افزایش 20640 واحدی همراه شده است.

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۲ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۵۳۱ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد معادل ۲۸۳ هزار و ۱۹ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۵۳۶ هزار و ۹۳۰ تومان رسیده است.

وزیر اقتصاد در جلسه بورسی ۶ صبح چه گفت؟ جلسه بورسی سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد امروز ۱۰ آبان ساعت ۶ صبح در دفتر ایشان با جمعی از دست اندر کاران بورسی برگزار شد. وزیر اقتصاد در این جلسه گفت:  شواهد قطعی نشان می دهد بازار سرمایه در بلندمدت بیشترین بازدهی را در مقایسه با بازارهای رقیب داشته است و نگاه ما به بازار حرفه ای و بلندمدت است. وی افزود: البته با نگاه به کوتاه مدت هم اطلاعات سودآوری شرکت ها نشان می دهد چشم انداز روشن است و جای نگرانی برای تصمیم هیجانی نیست. وزیر اقتصاد ادامه داد: وظیفه وزارت اقتصاد و سازمان بورس توسعه ابزارها و نهادها و ایجاد بازاری شفاف و کارا و پیش بینی پذیر است. بازار بدهی مکمل بازار سهام است نه رقیب آن، خالص تامین مالی دولت از اوراق در دو ماه دوره بنده بسیار اندک و ناچیز و در ۴۰ روز اخیر صفر ریال بوده است. وی اظهار داشت: هرچند فضای مجازی پر است از اطلاعات غیردقیق. زین پس هم دولت بیشتر به دنبال جبران کسری بودجه از طریق مولدسازی دارایی و فروش اموال مازاد است. خاندوزی گفت: برنامه ما پیش بینی پذیر کردن اقتصاد و حذف قیمت گذاری های مضر به بازار در صنایع بورسی است و به زودی زود خبر تغییر نظام قیمت گذاری خودرو توسط وزارت صمت منتشر خواهد شد. /جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید   رئیس سازمان بورس: مردم حق دارند نگران باشند

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار صبح امروز با حضور در شبکه سه سیما بیان کرد: مردم حق دارند نگران باشند، عزم دولت برای حمایت از بازار جدی است. جای هیچ نگرانی نیست و شرایط بنیادی خوبی داریم. چند ابهام در بازار داریم که باید برطرف شوند. عشقی ادامه داد: قرمزی بازار از سال قبل و از مرداد ۹۹ شروع شد و در تابستان امسال یک نوسانی رخ داد، اما امروز شرایط با سال قبل تفاوت دارد و وظیفه ما افشا اطلاعات شرکت‌ها در زمان مناسب و نظارت به شفافیت معاملات است. همچنین درباره سودآوری شرکت ها اضافه نمود: شرکت‌ها در ۶ ماهه اول نسبت به سال قبل سودآوری مناسبی داشتند. P به E شرکت‌ها پایین آمده و قیمت سهام جذاب است. سود آوری شرکت‌ها صرف طرح و توسعه‌ها می‌شود این دیدگاه که سود میدهند و سود باید گرفته شود درست نیست. طرح‌های توسعه بسیار زیادی وجود دارد که زمینه ثبات بازار سرمایه را فراهم خواهد کرد. همچنین عشقی درباره بازارگردان ها افزود: سعی کردیم با صندوق‌های بازارگردانی و افزایش فعالیت آن‌ها از بازار حمایت کنیم، این صندوق‌ها خودشان تمایل به انجام خرید دارند. رئیس سازمان بورس در خصوص تامین مالی دولت از بازار سرمایه گفت: بحث‌هایی که بازار را تحت تاثیر قرار داده است، انتشار اوراق در بازار سرمایه است. ما به اندازه کشش بازار سرمایه اوراق منتشر می کنیم. در ۴۰ روز گذشته ما هیچ انتشار اوراقی در بازار سرمایه نداشتیم. کسری بودجه دولت از بازار سرمایه تامین نمی شود، ابزار‌های دیگری در بانک مرکزی، سیستم بانکی و بیمه وجود دارند؛ و بحث مولد سازی دارایی‌های دولت مطرح است که بخشی از کسری بودجه دولت از آنجا تامین می‌شود. /جزئیات بیشتر + فیلم

وزیر راه و شهرسازی: اعطای تسهیلات نهضت ملی مسکن از فردا آغاز می‌شود

رستم قاسمی صبح امروز در چهارمین همایش ملی پدافند شهری اظهار کرد: در آخرین جلسه‌ای که دیروز با رئیس بانک مرکزی داشتیم قرار شد امروز به همه بانک‌های کشور تسهیلات نهضت ملی مسکن ابلاغ شود. وی افزود: همه بانک‌ها مکلف به تخصیص ۲۰ درصد سهم تسهیلات کشور معادل ۳۶۰ هزار میلیارد تومان در سال به بخش مسکن شده‌اند. وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این موضوع قانون است و چنانچه بانکی این تکلیف را اجرا نکرد، ۲۰ درصد جریمه مالیاتی می‌شود؛ بانک‌ها موظفند این تخصیص سهم را اجرا کنند. وی یادآور شد: سهم هر استان و همچنین سقف تعداد واحدها در هر شهرستان مشخص شده است؛ این تسهیلات ابلاغ شده و سازندگان می‌توانند از فردا صبح که کار عملیاتی-اجرایی را آغاز می‌کنند، اولین بخش این تسهیلات را درخواست کنند. این تسهیلات در چند مرحله پرداخت می‌شود. قاسمی تصریح کرد: این تسهیلات یارانه‌ای بوده و جزو تعهدات ماست؛ زمین‌ها هم به صورت ۹۹ ساله در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد که به نوعی رایگان است که از سوی وزارت راه و شهرسازی برای ۹۰۰ شهر شناسایی زمین صورت گرفته است. به گفته وزیر راه و شهرسازی، اراضی در نظر گرفته شده یا درون شهر است که تغییر کاربری خواهد داشت یا کنار شهر است که الحاق به شهر پیدا خواهد کرد. طبق قانون باید زمین‌های دولتی دیگری هم که در شهرها هستند، به این قانون ملحق شود؛ چنانچه اختصاص داده نشود، اداره ثبت بر اساس قانون جهش تولید مسکن، ظرف یک ماه برای انتقال مالکیت به وزارت راه و شهرسازی به صورت یک طرفه اقدام خواهد کرد.

مرکز آمار: تورم قیمت مسکن شهر تهران در مهرماه افزایش یافت

مرکز آمار اعلام کرد منظور از نرخ تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت ماه جاری، نسبت به عدد شاخص ماه قبل می‌باشد؛ در مهرماه ١۴٠٠ شاخص قیمت مسکن در شهر تهران (بر اساس ماه پایه فروردین ١٣٩۵) به عدد ۷۷۸.۶ رسیده که نسبت به ماه قبل (٧۵٢.۶)، ۳.۵ درصد افزایش داشته است. همچنین تورم ماهانه مهر در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۱.۲- درصد)، ۴.۷ واحد درصد افزایش داشته است. 

قیمت دلار در دهمین روز آبان چقدر شد؟ بر اساس جدیدترین قیمت ها از صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور، هم اکنون هر اسکناس دلار آمریکا در این صرافی ها، به قیمت 26185 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به قیمت 26714 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که نسبت به روز قبل، 83 تومان گران تر شده است.   دلخوش: بازار ارز از سوی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی کنترل شود سیدکاظم دلخوش‌ سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره فعالیت دلالان بازار ارز و نوساناتی که این‌دست از فعالیت ها در قیمت ارز ایجاد می‌کند، گفت: این مسئله موضوع بسیار مهمی است که دولت و دستگاه های نظارتی این حوزه باید پیگیری لازم را نسبت به آن داشته باشند، من معتقدم که آیین نامه های نظارتی و کنترل بازار باید به خوبی اجرایی شود تا ما شاهد فعالیت های ارزی در چارچوب قانون باشیم. نماینده مردم صومعه سرا در مجلس افزود: قانون‌گذار قانونی کامل و جامع تدوین کرده و دست نهادهای نظارتی را برای کنترل بازار ارز و نظارت بر فعالیت های ارزی و اقتصادی باز گذاشته است، بر همین اساس معتقدیم دستگاه های نظارتی متولی این حوزه باید به این حوزه ورود کنند، اما به هرشکل این موضوع باید پیگیری شود و نقص کار مشخص شود. این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: در صورتی که پس از پیگیری ها مشخص شود نقص کار مربوط به حوزه تقنین و قانون‌گذاری است، می‌توانند این موضوع را مشخص کنند تا ما قانون را اصلاح کنیم، اما در حال حاضر نقصی در قوانین مشاهده نمی‌کنیم و معتقدیم مجریان قانون و دستگاه های نظارتی باید با دقت این موضوع را پیگیری کنند. /ایسنا   افزایش ملایم طلا در بازار جهانی

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی در پی تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند، اندکی افزایش یافت. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷۸۴ دلار و هشت سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه ۱.۵ درصد سقوط کرده بود و به پایین‌ترین قیمت بیش از یک هفته گذشته نزول کرده بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷۸۵ دلار و ۳۰ سنت رسید. جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار منطقه آسیا اقیانوسیه در شرکت OANDA اظهار کرد: حتی اگر دلار عقب نشینی کند و قیمت طلا افزایش پیدا کند، سرمایه گذاران طلا برای خرید در بالای مرز ۱۸۰۰ دلار محتاط خواهند بود. وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز هم پیش بینی کرد: هر اونس طلا ممکن است حمایت در سطح ۱۷۷۶ دلار را مجددا تست کند و شکسته شدن این سطح ممکن است باعث شود تا سطح ۱۷۶۴ دلار عقب نشینی کند.

عقبگرد جدید نفت در پی برداشت چین از ذخایر سوخت

قیمت نفت روز دوشنبه در پی اقدام چین در برداشت از ذخایر بنزین و دیزل کاهش پیدا کرد. بهای معاملات نفت برنت ۲۹ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۸۳ دلار و ۴۳ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز جمعه شش سنت افزایش پیدا کرده بود. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۴۰ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۸۳ دلار و ۱۷ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز جمعه ۷۶ سنت افزایش داشت. این کاهش در پی بیانیه رسمی کم سابقه چین و اعلام برداشت از ذخایر بنزین و دیزل به منظور افزایش عرضه به بازار و کمک به تثبیت قیمتها در بعضی مناطق روی داد. چیوکی چن، تحلیلگر ارشد شرکت سانوارد تردینگ گفت: عامل کاهش قیمتها، اعلام برداشت از ذخایر سوختهای چین بود که منعکس کننده نیت پکن برای تثبیت قیمتهای نفت مانند قیمتهای زغال سنگ است. همچنین سرمایه گذاران در آستانه نشست اوپک پلاس به سودگیری پرداختند.

آلمانی‌ها برای پرکردن باک خودرو به کشورهای همسایه می‌روند!

راشاتودی: افزایش قیمت سوخت در اروپا باعث شده است تا برخی از شهروندان این قاره برای پر کردن باک خودروهای خود در پاییز جاری به کشورهای همسایه مراجعه کنند. علی‌رغم هزینه این سفرها هر روز تعداد آلمانی‌های بیشتری از مرزهای همسایگان خود به دنبال بنزین ارزان‌تر عبور می‌کنند. قیمت بنزین آلمان به حدود ۲ یورو برای هر لیتر رسیده است. این به معنای این است که پر کردن یک باک بنزین در حال حاضر ۲۰ یورو گران‌تر از همسایگانی نظیر لهستان، اتریش و یا جمهوری چک تمام خواهد شد. نظرسنجی جدید نشان می‌دهد با افزایش قیمت‌ها و تداوم پیش‌بینی‌های ناامیدکننده برای پایین آمدن آنها، آلمانی‌هایی بیشتری مایلند سفرهای طولانی خرید سوخت را انجام دهند. بالا بودن قیمت سوخت در آلمان بحث‌هایی را در بین سیاست‌مداران این کشور برای تغییر در سیاست‌گذاری انرژی به وجود آورده است. در حال حاضر بالا بودن مالیات و تعرفه سوخت باعث شده است افزایش قیمت‌ها تشدید شود. برخی معتقدند باید مالیات و تعرفه سوخت برای پایین آمدن قیمت‌های سوخت و متعاقب آن قیمت سایر کالاها کاهش داده شود اما برخی دیگر معتقدند این اقدام روند تغییر به سوی انرژی‌های پاک را به مخاطره می‌اندازد.

افزایش صادرات ایران به عراق تا 9 میلیارد دلار یحیی آل اسحاق رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه در 7 ماهه نخست امسال ارزش صادرات ایران به عراق 5 میلیارد و 500 میلیون دلار بوده است، افزود: اگرچه موضوعات مختلفی در حوزه صادرات به عراق تاثیرگذار است، اما با توجه به شرایط صادرات در سال جاری، بررسی وضعیت رقبا و قیمت کالاهای صادراتی، پیش‌بینی می‌شود که صادرات ایران به عراق تا پایان امسال به رقمی حدود 8 تا 9 میلیارد دلار افزایش یابد. وی رشد 43 درصدی تجارت خارجی کشور در 7 ماهه امسال نسبت به سال گذشته را ناشی از بهبود شرایط کرونا در دنیا عنوان ‌کرد و گفت: با بهبود شرایط کرونا در دنیا، همه شاخص‌های تجارت نسبت به سال گذشته تغییر کرده است و بنابراین در 7 ماهه امسال شاهد رشد تجارت خارجی کشور بودیم. این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه بخشی از بهبود شرایط تجاری عزم مسئولان را می‌طلبد، افزود: تلاش شده تا یک مقدار مساله تجارت از حاشیه به متن آورده شود. /فارس              

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول ابوالفضل ابوترابی طرح صیانت از حقوق کاربران طرح جهش تولید مسکن قیصر امین پور دلار بورس ربیع الاول ابوالفضل ابوترابی طرح صیانت از حقوق کاربران طرح جهش تولید مسکن قیصر امین پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۵۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رسول عطائی در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: نمایندگان استانداری، راه وشهرسازی، بانک مسکن، بانک ملی به عنوان رییس شورا هماهنگی بانک‌های دولتی در استان، اداره اقتصاد و دارایی و بنیاد مسکن در این هیات ویژه حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: بررسی عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن از مهمترین اهداف تشکیل هیات ویژه نظارت است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در بخش مسکن حمایتی بانک‌های عامل کمتر از ۳۰ درصد عملکرد در پرداخت دارند و این رقم باید ظرف ۲ ماه آنده به بالای ۵۰ درصد برسد.

عطائی افزود: بانک‌های عامل مکلف شدند نسبت به عقد قرارداد مشارکت مدنی برای طرح‌های دارای پروانه ساخت اقدام کنند.

وی اضافه کرد: عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی در طرح خود مالکی شهری ۲۹ درصد و در بخش روستایی نیز ۵۰ درصد است.

وی اظهار داشت: بانک‌های عامل باید ظرف ۲ ماه آینده نسبت به تعیین و تکلیف کل پرونده‌های ارجاع داده شده اقدام کنند و درصد مشارکت را به بالای ۶۰ درصد برسانند.

دیگر خبرها

  • استمرارروند کاهشی تورم، رشدنقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و است
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • پیش بینی رئیس اتاق ایران و عراق از قیمت دلار