Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه وضع شیوع کرونا در کل کشور نزولی است، گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، مدارس ابتدایی و متوسطه اول از اول آذر ماه و متوسطه دوم از ۱۵ آبان ماه بازگشایی می‌شوند.

خبرگزاری میزان - کمال حیدری گفت : تاخیر در بازگشایی مدارس به دلیل تکمیل کردن پوشش واکسیناسیون بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال مبنی براینکه آیا پیک ششم کرونا آغاز شده است یا نه، گفت: معتقدم که پیک ششم کرونا هنوز شروع نشده است.

بیشتر بخوانید: ۵ راهکار طلایی برای رهایی از افسردگی فصلی

وی بیان کرد: از هفته گذشته تعدادی از شهرستان‌های کشور وضعیت قرمز به خودشان گرفتند، اما تعداد بیماران سرپایی، بستری و فوتی‌ها در کل کشور به شدت رو به کاهش است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه وضعیت شیوع کرونا در کل کشور نزولی است، ادامه داد: نمودار‌های تعیین کننده میانگین کرونا در ۷ استان حالت فلت، ۶ استان حالت صعودی و ۱۷ استان کشور حالت نزولی دارد.

حیدری گفت: علی‌رغم تمام توصیه‌های بهداشتی متأسفانه ۵۰ درصد مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را رعایت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه وضعیت آمار کرونا در کل کشور نزولی است، افزود: طبق گزارش‌ها با توجه به فصل سرما احتمال شروع پیک ششم کرونا محتمل است.

امروز درباره منع تردد شبانه تصمیم‌گیری می‌شود

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: در ادامه طرح محدودیت‌های هوشمند که از اول آذرماه اجرایی می‌شود، آزادی عمل افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند، بیشتر می‌شود و در تردد‌های بین استانی و شبانه مشکلی نخواهند داشت.

حیدری ادامه داد: امروز دوشنبه درباره منع تردد شبانه در وزارت کشور جلسه تشکیل و درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت بهداشت بازگشایی مدارس کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت بهداشت بازگشایی مدارس کرونا وزیر بهداشت کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۵۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ وزیر بهداست درمان و آموزش پزشکی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره کمبود دارو برای بیماران تالاسمی با تأکید بر اینکه بنای ما و اولویتمان این است که با تقویت شرکت‌های دانش بنیان، داروی مورد نیاز و کمبودها را تامین کنیم، گفت: در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داشته‌ایم، ولی تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که این را باید پزشک تشخیص دهد.

خدمات پزشکی به کودکان تا ۷ سال رایگان شد

دکتر عین اللهی همچنین با اشاره به اینکه حوادث و بیماری‌ها در هفت سال نخست زندگی می‌تواند در بقیه عمر باقی بماند و سلامت فرد را مختل می‌کند، گفت: بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیئت دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان تا زیر ۷ سال در مراکز دولتی داده شود تا از این طریق سلامت آن ها ایمن شود. این موضوع به همه بیمارستان های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

وزیر بهداست در خصوص ابهام‌ها و ادعاهایی که در خصوص عوارض واکسن آسترازنکا در میان مردم مطرح می‌شود از دادن پاسخ صریح و مشخص خودداری کرد و صرفا گفت: کمیته علمی داریم که متشکل از ۶۰ نفر از بهترین دانشمندان کشور است. بیشترین واکسن مصرفی ما سینوفارم بود که از چین وارد شده بود. سینوفارم کم عارضه ترین واکسن بود و در کشور حدود ۱۵۵ میلیون دوز از این واکسن استفاده شد. کمیته واکسن ما عوارض را رصد می کند و ما حداقل عوارض را در کشور داشتیم. اگر واکسن مصرف نمی شد، ضایعاتی زیادی داشتیم، اما موفق شدیم کرونا را کنترل کنیم.

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • یک روزنامه: سختگیری دهه 60 در مدارس در حال تکرار است/ هنوز «آینه» ممنوع است! دانش‌آموزان دوره متوسطه می‌گویند در مدرسه کیف‌هایشان را می‌گردند و مسئولان مدرسه برخوردهای خشن و توهین‌آمیز دارند
  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود
  • آموزش ایمنیِ ترافیک به ۴۶۰۰ از دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان غربی
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است