Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@16:38:02 GMT

جنگنده‌های چینی باز هم وارد حریم هوایی تایوان شدند

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۵۵۷۳۳

جنگنده‌های چینی باز هم وارد حریم هوایی تایوان شدند

براساس گزارشها هشت فروند جنگنده چینی یکشنبه مصادف با آخرین روز ماه اکتبر وارد حوزه شناسایی دفاع هوایی تایوان شده و بیستمین نفوذ هواپیماهای ارتش چین به این حوزه طی این ماه را رقم زدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه تایوان نیوز، وزارت دفاع ملی تایوان اعلام کرد،‌ شش فروند جنگنده Shenyang J-۱۶ ارتش آزادیبخش خلق چین و یک فروند هواپیمای نظامی هشدار اولیه مدل KJ-۵۰۰ این ارتش روز یکشنبه ۳۱ اکتبر وارد گوشه جنوب غربی منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین طبق این بیانیه، یک فروند هواپیمای نظامی ضد زیردریایی مدل Shaanxi Y-۸ ارتش چین هم وارد گوشه های جنوب شرقی و جنوب غربی این منطقه شد.

بر اساس این گزارش، تایوان در پاسخ به این رخداد، هواپیماهای رهگیر اعزام کرد، هشدارهایی از طریق بی سیم فرستاد و سامانه‌های موشکی ضد هوایی را برای رصد هواپیماهای ارتش آزادیبخش خلق چین مستقر کرد.

بر اساس گزارشی که توسط وزارت دفاع ملی تایوان در ۲۷ اکتبر منتشر شد، چین در مدت گذشته از سال جاری میلادی تاکنون بیش از ۶۸۰ فروند هواپیمای نظامی را به این منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان با هدف تقویت تجسس، هماهنگی مانورهای بین نیروی دریایی و نیروی هوایی ارتش آزادیبخش خلق چین و فرسوده کردن تجهیزات دفاع هوایی تایوان ارسال کرده است.

از سپتامبر سال گذشته میلادی تاکنون، چین با اعزام منظم هواپیماهای نظامی خود به منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان و اغلب از سمت جنوب غرب این منطقه، استفاده از به اصطلاح تاکتیک‌های منطقه خاکستری را تشدید کرده است.

حوزه شناسایی دفاع هوایی، منطقه ای فراتر از حریم هوایی یک کشور است که در آن کنترلگرهای ترافیک هوایی از هواپیماهای ورودی می خواهند تا خود را شناسایی کنند. تاکتیک‌های منطقه خاکستری به عنوان "تلاش یا مجموعه‌ای از تلاش‌ها فراتر از بازدارندگی و تضمین در حالت پایدار در راستای تلاش برای تحقق اهداف امنیتی یک طرف بدون توسل به استفاده مستقیم و قابل توجه از زور" تعریف می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چین تایوان شناسایی دفاع هوایی تایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۵۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لِبِدف» هماهنگ‌کننده عملیات‌های مخفی ارتش روسیه در منطقه نیکولایف اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه بامداد امروز یکشنبه یک کارخانه کشتی‌سازی و هتلِ محل اقامت مزدوران انگلیسی‌زبان ا رتش اوکراین را هدف قرار دادند.

لِبِدف دراین‌باره گفت: ساکنان نیکولایف گزارش دادند که انفجارهایی را در کارخانه۶۱ و مناطق پیرامون آن شنیده‌اند؛ جایی که تفنگداران دریایی ارتش اوکراین در آن ساکن بودند؛ قایق‌های بدون سرنشین نیز در این منطقه مونتاژ می‌شدند.

وی اشاره نکرد که در این حمله موشکی چند نفر از مزدوران ارتش اوکراین کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه دیروز شنبه نیز پ در گزارش روزانه خود اعلام کرد که واحدهای بخش غرب نیروهای مسلح روسیه ۹ حمله ارتش اوکراین را دفع کردند. واحدهای یگان جنوب روسیه، دو منطقه جدید در دونتسک را آزاد کردند و موفق به بهبود مواضع خود در این محور شدند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در محور غرب، ارتش اوکراین بیش از ۲۵۵ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که واحدهای شرق نیروهای مسلح روسیه، با بهبود موضع نظامی خود در این منطقه دو تانک ارتش اوکراین را نیز منهدم کردند. اوکراین حدود ۸۲۵ نیروی نظامی خود را از دست داد

کد خبر 6090540

دیگر خبرها

  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند
  • لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی توسط ارتش یمن + فیلم
  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • تایوان: ۲۲ هواپیمای چینی حریم ما را نقض کردند
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • سرنگونی یک فروند هواگرد بر فراز استان صعده یمن