Web Analytics Made Easy - Statcounter

 قیمت دلار در بازار آزاد امروز بعد از کاهش قیمتی که در بازار دیروز ثبت کرد به روند صعودی بازگشت و به کانال ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان برگشت. نرخ ارز در بازار آزاد امروز ۲۷ هزار و ۵۹۰ تومان اعلام شد.

نرخ ارز در صرافی ملی امروز ۲۶ هزار و ۷۱۴ تومان ثبت شد. قیمت دلار در بازار متشکل ارزی ۲۶۴۸۱ تومان اعلام شد.

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به زودی

به نظر می‌رسد دولت قصد دارد فقط به دارو و گندم ارز ۴۲۰۰ تومانی دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقابل پیشنهاد شده که با اعطای کارت اعتباری از معیشت خانوارها حمایت شود. تصمیم دولت و مجلس چیست؟

دولت در حال تنظیم لایحه بودجه است. روز گذشته نیز جلسه کمیسیون برنامه‌وبودجه با حضور وزیر صمت برگزار شد که یکی از موضوعات مورد بررسی در این جلسه تعیین تکلیف ارز ۴۲۰۰ تومانی بود.

موضوعی که طی هفته‌های اخیر بارها از سوی مجلسی‌ها مطرح شده، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز گفته که نظر مجلس این است که ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود اما به جای آن به خانوارها کارت اعتباری داده شود.

محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس درباره نتیجه جلسه روز گذشته به تجارت‌نیوز می‌گوید: قرار است درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی رئیس سازمان برنامه و بودجه برنامه‌ریزی جمع‌بندی کند و مدل خودش را ارائه دهد.

به گفته این نماینده مجلس تا به امروز هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده اما نظر قطعی دولت این است که دلار ۴۲۰۰ تومانی برای دو قلم دارو و گندم حفظ کند. درباره نهاده‌های دامی نیز نظر دولت بر حذف آن است.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه توضیح می‌دهد که برای منابع حاصل از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هنوز تصمیمی گرفته نشده است. پیشنهادهایی مثل پرداخت یارانه به مردم و پرداخت یارانه به تولید شده اما هنوز مجلس به جمع‌بندی قطعی نرسیده است./ تجارت نیوز

منبع: فردا

کلیدواژه: بازار ارز قیمت دلار حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۵۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا امروز ۱۰ اردیبهشت؛سکه طرح قدیم هم کاهشی شد

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته یک‌شنبه (۹ اردیبهشت)، افت ۳۸۶ هزار تومانی داشت و به ۴۰ میلیون و ۲۰۴ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش ۴۱۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۶ میلیون و ۸۰۵ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با کاهش ۶۰. هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته یک‌شنبه (۹ اردیبهشت)، ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه بدون تغییر، ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی به نرخ ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۳۸۱ هزار تومان بدون تغییر در بازار فروخته شد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی به ۲ هزار و ۳۳۶ دلار رسیده است.

کد خبر 6091924 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1403 / سکه امامی میلیونی رشد کرد
  • کاهشی شدن قیمت سکه و طلا
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۰ اردیبهشت؛سکه طرح قدیم هم کاهشی شد
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • بازگشت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان
  • احتمال بازگشت دلار به کانال ۶۱ هزارتومانی
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی