Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاست جدید اپل برای جلوگیری از کنترل کاربران از طریق اپلیکیشن‌های ثالث به ضرر غول‌های فناوری در آمریکا تمام شده و در مجموع ده میلیارد دلار به آنها خسارت زده است.

به گزارش ایمنا، اسنپ چت، فیس‌بوک، توئیتر و یوتیوب از این بابت بیشتر از دیگر شرکت‌های فناوری ضرر کرده‌اند و مجموع خسارت وارد شده به آن‌ها بر مبنای بررسی‌های نشریه تایمز مالی بیش از ۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸۵ میلیارد دلار بوده است.

اپل سال گذشته اعلام کرد ابزاری موسوم به شفافیت کنترل توسط اپلیکیشن‌ها را به کار می‌گیرد تا نرم افزارها و اپلیکیشن‌های ثالث برای جمع‌آوری اطلاعات خصوصی کاربران مجبور به اطلاع رسانی و کسب اجازه از کاربران باشند.

این سیاست از ماه آوریل اجرایی شده و اپلیکیشن‌های ثالث دیگر نمی‌تواند مخفیانه کاربران را دنبال کرده و اطلاعات خصوصی آنها را برای بازاریابی و ارسال تبلیغات هدفمند جمع‌آوری کنند. این اقدام اپل با واکنش تند فیس‌بوک مواجه شد و این شرکت با انتشار یک آگهی تمام صفحه در نشریات مختلف به آن اعتراض کرد.

بررسی‌ها حاکی است فیس‌بوک بیش از سایر رقبا از این سیاست اپل متضرر شده و اسنپ چت هم با توجه به ابعاد کسب و کاری که دارد با بدترین شرایط به همین علت مواجه شده است. انتظار می‌رود شرکت‌های فناوری برای جبران این خسارت به روش‌های تبلیغاتی جدید و خلاقانه‌ای روی آورند.

منبع: مهر کد خبر 532438

منبع: ایمنا

کلیدواژه: امنیت اطلاعات اپل فیس بوک شرکت اپل مدیر عامل شرکت اپل شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۵۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، «انگاته روبارد» وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی که برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

 امیرعبداللهیان در این دیدار توسعه و ارتقای همه جانبه مناسبات با قاره آفریقا را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات دوجانبه با جمهوری آفریقای مرکزی در زمینه‌های مورد نیاز این کشور به ویژه در حوزه‌های کشاورزی، علمی و فناوری و آموزشی آمادگی خود را اعلام می‌دارد.

«انگاته روبارد»، وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی نیز با اشاره به اهمیت پذیرش دعوت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و اکسپو تهران و ابراز قدردانی از حسن میزبانی از ایشان و هیات همراه، پیشرفت‌ها و دستاورد‌های کشورمان در زمینه‌های علمی، فناوری و صنعتی را ستود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • گزینه عجله ندارم از تپسی حذف شد
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • رسمی؛ نام استقلال تغییر کرد
  • تغییر نام استقلال به «استقلال خلیج‌فارس»
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • پمپ بنزین ابوظبی رباتیک شد
  • آینده رقابت متا با غول‌های هوش مصنوعی