Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت توانیر، گفت: طی پنج سال گذشته میزان مصرف برق وزیر نیرو همواره در حد الگوی مصرف بوده، بطوریکه از ۱۷۰ کیلووات ساعت تا ۲۳۰ کیلووات ساعت در ماه مصرف داشتند و بطور میانگین زیر ۳۰ هزار تومان هر ماه قبض برق پرداخت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، محمدحسن متولی زاده امروز در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی برق در جمع خبرنگاران با بیان اینکه الگوی مصرف برق در تهران ۳۰۰ کیلووات ساعت است، اظهار کرد: اکثر قریب به اتفاق مسئولان صنعت برق در حد الگو مصرف برق دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی از اول فروردین تا ۳۱ شهریور ماه ۸۵ درصد مشترکان خانگی در حد الگو مصرف داشتند. به عبارت دیگر ۲۵ میلیون مشترک ماهانه زیر ۳۰ هزار تومان قبض برق پرداخت کرده اند.

وی با بیان اینکه ۱۳ درصد مشترکان تا دو برابر الگو مصرف برق داشته اند، گفت: تعداد محدودی از مشترکان که حدود دو درصد هستند، بیش از دو برابر الگو مصرف می کنند که معادل ۸۵۰ هزار مشترک است و اعتقاد داریم که این گروه به راحتی می توانند مصرف خود را کاهش دهند. ادامه داد: اگر تنها این ۱۵ درصد مانند بقیه مردم مصرف می کردند، امسال هیچ خاموشی در کشور اتفاق نمی افتاد و باید گفت که انرژی مصرفی این دسته از مشترکان معادل کل انرژی ۸۵ درصد مشترکانی است که در حد الگو مصرف می کنند.

متولی زاده با اشاره به برنامه‌های دولت در راستای تشویق و تنبیه مشترکان پر مصرف گفت: ابزارهایی را در نظر گرفته‌ایم که به محض تصویب دولت آنها را اعلام خواهیم کرد و بر اساس آن برای مشترکان پر مصرف، جرایم سنگینی را لحاظ می کنیم که تا تابستان امسال به شرط تصویب دولت اجرایی می شود.

او با بیان اینکه در حوزه مقابله با پرمصرف‌ها باید به بحث فرهنگسازی توجه کنیم، گفت: باید شرایطی ایجاد شود تا سیاست‌های مقابله ای در دستور کار قرار گیرد و برای این کار نیازمند حمایت عموم مردم هستیم. البته راه‌های تشویقی را نیز برای کسانی که مصرف خود را کاهش می دهند نیز لحاظ کرده ایم.

وی با بیان اینکه ارزش انرژی مصرفی در ایران بیش از ۵۰ میلیارد دلار است که می تواند تبدیل به رفاه و آرامش و یا تبدیل به حرارت و آلودگی شود، گفت: تا این لحظه سیاست هایی که دنبال می شود، به دلیل اینکه نرخ انرژی پایین بوده هیچ اثر خاصی را نداشته است و اگر شاهد کاهش مصرف بوده‌ایم به دلیل مدیریت مصرف خود مشترکان بوده است. اما اکنون دولت به این نتیجه رسیده که می تواند از این فرصت استفاده کند.

وی ادامه داد: طرح‌هایی در این راستا مطرح شده اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است و ما به عنوان وزارت نیرو و بخش برق به دنبال این مسئله هستیم.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بیست و یکمین نمایشگاه صنعت برق ایران قطع برق حد الگو الگو مصرف مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۵۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر نیرو: امسال خاموشی نداریم

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: با توجه به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با همکاری مشترکان صنعت برق امسال خاموشی نخواهیم نداشت.

به گزارش ایسنا، همایون حائری، در پاسخ به این سوال که آیا برای امسال پیش بینی برای وقوع خاموشی و انتشار جداول در این راستا شده است؟ گفت: با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده پیش بینی برای خاموشی‌ها نداریم.

حائری ادامه داد: انشاالله با تلاش‌های صورت گرفته و مدیریت مصرف می‌توانیم تابستان را پشت سر بگذاریم.

وی در خصوص میزان ناترازی برق در کشور، اظهار کرد: ۲۰ هزار مگاپات ناترازی برق که اعلام شده صحت ندارد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: نمی‌توان عدد دقیقی را اعلام کرد، چراکه ناترازی برق بستگی به مدیریت مصرف دارد.

ناترازی برق به حدود ۱۱ هزار مگاوات می‌رسد

به تازگی مصطفی رجبی مشهدی - مدیرعامل توانیر - درباره رقم ناترازی برق در تابستان سال جاری گفت: اگر مشارکت مردم نباشد ناترازی زیاد است؛ اما پیش بینی ما این است با پویش با انرژی و مشارکت مردم ناترازی به حداقل ممکن برسد.

به گفته وی در ابتدای دولت رقم ناترازی حدود ۱۴ هزار مگاوات بود پیش بینی این است؛ امسال با اقداماتی که صورت می‌گیرد به حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاوات برسیم.

تعریف ۱۸۰ برنامه و شروع پویش با انرژی برای گذر از تابستان احتمال خاموشی در کشور را کمرنگ کرده است، اما انتظار می‌رود که مردم همکاری لازم را در این بخش داشته باشند تا تابستان امسال را بدون خاموشی پشت سر گذاشته شود.

دیگر خبرها

  • کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند/ پزشکانی که میلیاردی جریمه شدند
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم‌مصرف قزوین
  • کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند/ جریمه ها بازدارنده است
  • معاون وزیر نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • بلینکن: منتظر موافقت حماس با آتش‌بس هستیم
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • نجات کودک ۱۰ ساله خوسفی با تلاش نیرو‌های هلال احمر
  • این ۱۷ استان امروز جمعه منتظر بارش شدید باشند / سامانه بارشی جید دوشنبه وارد می‌شود
  • تامین ۲.۵ تا ۳ درصد برق کشور در نیرو‌گاه شهید مفتح