Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نمانیده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: پتانسیل‌های صنعتی، کشاورزی و اشتغال‌زایی منطقه آزاد ارس فرصتی طلایی برای شکوفایی اقتصادی خطه آذربایجان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز ، حجت‌الاسلام والمسلیمن سید محمد علی آل‌هاشم صبح امروز در دیدار مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با تاکید بر اینکه باید برکات منطقه آزاد ارس به همه مناطق استان برسد اظهار داشت: اقدامات زیرینایی و اقتصادی بسیار خوبی در منطقه آزاد ارس انجام گرفته و پیشرفت‌های بسیار خوبی در همه حوزه‌ها را شاهد هستیم و باید از این برکات همه مناطق استان بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه تبریز با اشاره به وجود بزگترین گلخانه تولید صفی‌جات در این منطقه افزود: ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی چنین مجموعه‌هایی که سهم بزرگی هم در رونق تولید ملی و اشتغال‌زایی دارند برند ایرانی به بازارهای جهانی عرضه می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های اقتصادی منطقه آزاد ارس مرز جلفای ایران را به بستری مناسب برای توسعه مناسبات بین‌المللی تبدیل کرده است ادامه داد: فعال بودن دیپلماسی اقتصادی به توسعه دیپلماسی خارجی می‌انجامد.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: همانطوری که با راه‌اندازی کارخانه ذوب در مس سونگون قرار است توسعه استان را از ظرفیت‌های سرشار معدنی شاهد باشیم در مورد منطقه آزاد هم انتظار می‌رود با رونق تولیدات صادرات محور و اشتغال آفرینی بالاتر خطه آذربایجان از فرصت‌های طلایی این مرز بهره‌مند شود.

وزیر اقتصاد در اردبیل: منطقه آزاد تجاری اردبیل تا پایان امسال کلنگ‌زنی می‌شود + فیلم دبیر شورای عالی مناطق آزاد: برنامه راهبردی برای رفع مشکلات منطقه آزاد اروند تدوین می‌کنیم مسیر تولید و صادرات در منطقه آزاد قصر شیرین هنوز هموار نشده است

سعید محمد هم در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده برای توسعه همه جانبه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: ارس سرزمینی با فرصت‌های بسیار صنعتی و کشاورزی است که برای رونق تولید در همه بخش‌های آن باید به سرمایه‌گذاران شرایط ایده‌آل فراهم کرد.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور افزود: قوانین دست و پا گیر و برورکراسی‌های زائد اداری در سرزمین اصلی و موانع تولید و صادارت و قانون مالیات بر ارزش افزوده حرکت پر شتاب سرمایه‌گذاری ها را کُند می‌کند که باید همه مسائل به جد پیگیری و برطرف شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در جهت حمایت از سرمایه‌گذاران و جذب سرمایه‌های جدید به این مناطق باید قانون چگونگی اداره کرد مناطق آزاد به طور کامل اجرا شود.

انتهای پیام/111/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان شرقی منطقه آزاد ارس آذربایجان شرقی منطقه آزاد ارس منطقه آزاد ارس مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۶۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، احمد وحیدی ضمن اشاره به نقش مناطق آزاد در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، اظهار داشت: برای پویا شدن اقتصاد باید ظرفیت های بالقوه بالفعل شوند.

وی تصریح کرد: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می توانند تعیین کننده و پیشران بزرگ در اقتصاد کشور، باشند.

وحیدی اذعان داشت: حرکت ها و اقدامات بسیار خوب و مهمی جهت رشد اقتصادی در مناطق آزاد انجام شده که باید به صورت مستمر پیگیری شوند.

احمد وحیدی یکی از وظایف مناطق آزاد را جذب سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور عنوان کرد و افزود: مناطق آزاد برای اینکه بتوانند در توسعه اقتصاد اثر گذار باشند، باید موضوع محور گام بردارند.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در راستای مسئولیت های فرهنگی، ساخت شهرک های اربعین جهت سهولت زائرین اباعبداله الحسین(ع) باید در دستور کار مناطق آزاد قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • استفاده از نیروهای مردمی فرصتی طلایی/ باید از مسوولان مطالبه کنیم
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • فرصتی طلایی برای درخشش در جشنواره فروش بیمه میهن
  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • دستورات لازم برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان صادر شده است