Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، افغانستان این روزها آبستن تغییرات مهم و سریع می باشد. در این گزارش کوشش گردیده تا مهم ترین تحولات افغانستان تقدیم مخاطبان تحریریه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان شود.

ازدحام در گذرگاه اسپین‌بولدک؛ چهار نفر جان باختند

منابع محلی در ولایت قندهار تأیید می‌کنند که چهار نفر در گذرگاه اسپین‌بولدک این ولایت؛ هنگام ورود به پاکستان زیر پا شده و جان باخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جان‌باختگان شامل یک مرد، یک زن و دو کودک بوده اند. گذرگاه اسپین‌بولدک در قندهار و تورخم در ننگرهار در چند هفته‌ اخیر به‌روی کسانی که می‌خواستند به پاکستان بروند، مسدود بود. هرچند گذرگاه تورخم همزمان با سفر وزیر خارجه پاکستان به کابل، بازگشایی شد.

گفت و گوهای اقتصادی امیرخان متقی با مرادوف

امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان می‌گوید، که با رشید مرادوف وزیر خارجه ترکمنستان در کابل در باره کمک‌های بشری، امنیت، بازسازی و ترانزیت گفت‌وگو کرده است. در این دیدارها در مورد پروژه تاپی بحث شده است. در پروژه تاپی، قرار است که گاز طبیعی ترکمنستان را از راه افغانستان به پاکستان و هند برساند.

صادرات جلغوزه از طریق دهلیز هوایی به چین از سر گرفته شد

بلال کریمی معاون سخنگوی طالبان، در صفحه تویترش نوشته که هواپیمای باربری از میدان هوایی کابل پرواز کرده و 45 تن جلغوزه (هسته کاج ) را به چین برده است. وانگ یو، سفیر چین در افغانستان در پیام تویتری خود نوشت: کار عالی از همکاری دو کشور و مردم ما. درآمد برای کشاورزان افغانستان و مزه خوب برای مشتریان چینی.
گفتنی است که چین در منطقه یکی از خریداران بزرگ محصولات جلغوزه افغانستان است.

تاجران افغان خواستار آزادسازی پول‌های منجمد شده از آمریکا شدند

تاجران و صنعت‌کاران در کنفرانس چالش‌ها و فرصت‌های صنعت امروز و آینده افغانستان در کنار بحث روی حل مشکلات‌شان، خواهان آزادسازی پول‌های منجمد شده از سوی آمریکا شدند. آنان می‌گویند مشکلات اقتصادی موجود، تاجران را بسیار متضرر ساخته اما مقام‌های طالبان، بارها از حل مشکلات تاجران اطمینان داده اند

ثبت 3 ریکارد ملی توسط شناگر افغان

صفحه رسمی ریاست تربیت بدنی و ورزش افغانستان نوشته است که فهیم انوری، شناگر المپیک در رقابت‌های جام جهانی شنا در کازان روسیه شرکت نموده و ۳ ریکارد ملی را ثبت کرد.

او در نخستین روز این رقابت‌ها توانست برای اولین بار ریکارد ملی ۱۰۰ متر پروانه را با ثبت زمان یک دقیقه و ۵ ثانیه بنام افغانستان ثبت کند. این رقابت ها به تاریخ ۲۸ اکتوبر آغاز و برای سه روز ادامه داشت.

در این رقابت ها ۲۳۰ شناگر مطرح جهان از ۳۷ کشور اشتراک کرده بودند که به نمایندگی افغانستان؛ تنها فهیم انوری حضور داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پادکست تحولات افغانستان طالبان رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۶۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام افغان: یوناما واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند

والی «لوگر» در شرق افغانستان در دیدار با رئیس هیئت نمایندگی سازمان ملل در کابل از سازمان ملل خواست واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ضیاءالرحمان مدنی»، والی لوگر در دیدار با «رزا اوتنبایوا» رئیس هیئت نمایندگی سازمان ملل در کابل (یوناما) اظهار داشت: این نهاد بین‌المللی باید واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند.

وی افزود: حکومت افغانستان تلاش‌های زیادی را برای آموزش و رفع مشکلات مردم و ارائه خدمات بهتر انجام داده است.

مدنی ادامه داد: جهان با حکومت کنونی افغانستان منصفانه رفتار نمی‌کند.

رئیس یوناما نیز در این دیدار تاکید کرد که در آینده نزدیک، یک میلیون کلاس آموزش‌های اجتماعی در افغانستان ایجاد می‌شود.

طالبان: گزارش‌های حقوق بشری باید واقعیت‌های افغانستان را منعکس کندطالبان: انتظار داریم در نشست تاشکند واقعیت‌های افغانستان درک شود

«شیرمحمد عباس استانکزی»، معاون سیاسی وزارت خارجه حکومت طالبان نیز پیش از این در سفر به ولایت لوگر گفته بود که شرایط خوبی در افغانستان به ویژه برای افراد بازگشته از دیگر کشورها فراهم شده است.

وی تاکید کرده بود که غربی‌ها از واقعیت‌های عینی افغانستان بی خبر هستند.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • سعداله یف: یک عبدالرشید متفاوت را در پاریس می بینید!
  • کسب چهار مدال مسابقات شنای نابینایان و کم‌بینایان کشور توسط شناگر کردستانی
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • مقام افغان: یوناما واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند
  • شناگر کردستانی در مسابقات شنای نابینایان و کم بینایان کشور درخشید
  • تشدید محدودیت‌ها برای گردشگران پاکستانی در سفر به ایران
  • تشدید محدودیت ها برای زائران پاکستانی در سفر به ایران
  • میزبانی از دختران افغان در دومین روز نمایشگاه قرآن کابل