Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیانوش حق نما مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان ددر گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: مانور سراسری جهادی مقابله با آفت کش‌های نباتی تقلبی و غیرمجاز از روز گذشته در استان آغاز شده و تا سه شنبه ۱۱ آبان ماه ادامه دارد.

او افزود: در این مانور، گروهی متشکل از نماینده حراست جهاد کشاورزی، نماینده اداره بازرسی، نماینده نظام مهندسی، نماینده تعزیرات و در صورت لزوم نماینده نیروی انتظامی به کارگزاری‌های فروش سم و آفت کش مراجعه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حق نما گفت: در این بازدید‌ها سموم تاریخ مصرف گذشته، سموم تقلبی، قاچاق و ... بررسی می‌شود و افراد متخلف شناسایی شده و برای آن‌ها پرونده تشکیل می‌شود.

او ادامه داد: در ۶ ماه ابتدایی سال ۲ هزار و ۷۳۲ بازدید از ۵۰۰ کارگزاری سموم کشاورزی در سطح استان انجام شده است و برای ۸۶ کارگزاری اخطار صادر شده است.

حق نما گفت: برای ۳۲ کارگزاری درخواست ابطال مجوز صادر شده و به ۲۴ کارگزاری هم اخطار ۱۰ روزه و درخواست ابطال مجوز به نظام مهندسی داده شده است.

او افزود: بعد از پایان مانور ، سموم قاچاق و تاریخ گذشته جمع آوری شده با هزینه متخلفان امحا خواهد شد.

حق نما گفت: این مانور زیر نظر  سامانه مانیتورینگ کشور در حال اجراست.

او افزود: سموم از تهران به نمایندگان پخش و خرده فروشان و در نهایت به دست کشاورزان می‌رسد و این مسیر پلکانی بر اساس سامانه کشوری رصد می‌شود.

انتهای پیام/ق 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مانور جهاد کشاورزی سموم کشاورزی آفت کش حق نما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۶۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند

رسول سعیدیان معاون فنی جهادکشاورزی مهاباد گفت: گندم‌کاران این شهرستان با مساعد شدن شرایط آب و هوا، مبارزه با  آفت سن و علف‌های‌هرز را در مزارع خود انجام دهند.

وی اضافه کرد: کشاورزان باید هنگام مبارزه با علف‌های‌هرز به مرحله رشد گیاه و علف‌هرز توجه داشته باشند و با هماهنگی و مشورت کارشناسان جهادکشاورزی از سموم مناسب و موثر متناسب با نوع علف‌های‌هرز استفاده کنند.

معاون فنی جهادکشاورزی مهاباد گفت: با فرارسیدن زمان مبارزه علیه پوره‌سن نیز عملیات سم‌پاشی در مزارع این شهرستان با همکاری جهادکشاورزی انجام می‌شود.

سعیدیان افزود: ارائه راهکار‌هایی برای کاهش مقاومت علف‌های‌هرز به علف‌کش‌ها، معرفی سموم جدید به کشاورزان و جمع‌آوری بذر علف‌های‌هرز مشکوک به مقاومت از خدمات کارشناسان کشاورزی است.

وی به کشاورزان توصیه کرد با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی دهستان‌ها و دریافت راهنمایی‌های فنی لازم نسبت به خرید سموم موردنیاز خود از فروشگاه‌های مجاز اقدام کرده و مزارع خود را علیه این آفت سم‌پاشی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس
  • گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس به همت نیرو‌های جهادی
  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی
  • اقدام جهادی اصلاح و سرویس فیدر ۲۰ کیلو ولت دو مداره آوج و شهیدآباد
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • کاظم موسوی نماینده مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است
  • نشست ساماندهی اتباع خارجی استان گلستان
  • نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم