Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به نتایج تیم فوتبال امید در مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا، گفت: مسیر این تیم مسیر درستی است.

 سید رضا صالحی امیری با اشاره به پایان دیدارهای تیم ملی فوتبال امید در رقابت‌های مقدماتی انتخابی المپیک پاریس که با برد برابر تاجیکستان و صعود به مرحله نهایی همراه بود، گفت: این پیروزی را به ملت ایران تبریک می گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از امیدهای ما این است که تیم ملی فوتبال امید در این دوره طلسم را بشکند و بالاخره به المپیک صعود کرده و کام ملت را شیرین کند.

وی ادامه داد: مجموع ارزیابی‌هایی که توسط عزیزی خادم رئیس فدراسیون و کارشناسان ما انجام شده است، تاکید دارد مسیری انتخاب شده برای تیم ملی فوتبال امید مسیر درستی است. ان شاءالله جهت گیری که با حضور مهدی مهدوی کیا آغاز شده است در نهایت منجر به المپیکی شدن تیم ملی فوتبال امید شود.

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد معرفی پیمان فخری به عنوان سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۰ هانگژو چین خاطرنشان کرد: این انتخاب با دلیل انجام شد، اصرار داشتیم که یک مدیر جوان را برای این مسئولیت انتخاب کنیم که خود پیشینیه قهرمانی داشته باشد، با فنون تخصصی حوزه ورزشی آشنا باشد و بازی‌های آسیایی را هم تجربه کرده باشد. آقای فخری از تمام این ویژگی‌ها برخوردار است.

صالحی امیری با یادآوری اینکه پیمان فخری به عنوان مشاور و رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی در کمیته ملی المپیک مشغول به فعالیت است، گفت: او نزدیک به ۱۸ سال سابقه فعالیت در کمیته ملی المپیک دارد. در چند رویداد بزرگ مانند بازی‌های المپیک توکیو هم معاون کاروان بود. بر همین اساس اعضای هیات اجرایی بدون هیچ مخالفتی به وی برای سرپرستی کاروان ایران رای مثبت دادند. البته کارهای لازم برای حضور در بازی‌های آسیایی از سه ماه قبل آغاز شده و جلسات مربوط هم در حال پیگیری است.

«انتخابات کمیته ملی المپیک تاثیری در تصمیم اتخاذ شده برای سرپرستی کاروان ایران نخواهد گذاشت؟» وی در پاسخ به این موضوع گفت: خیر، طبق اساسنامه کمیته ملی المپیک، سرپرست رویدادی مانند بازی‌های آسیایی باید یک سال قبل از آن معرفی شود. وقتی هم که گزینه موردنظر نهایی شد اقدامات لازم در رابطه با کاروان را آغاز می‌کند و همزمان هم با ستاد آسیایی بازی‌ها، ستاد برگزاری بازی‌ها و کشور هدف که خودِ ما هستیم، ارتباط دارد. این رویکرد یک رویکرد فعال است.

رئیس کمیته ملی المپیک همچنین در مورد هدف گذاری این کمیته برای بازی‌های آسیایی چین گفت: هدف گذاری این است که جایگاهمان را در آسیا ارتقا دهیم و از رده ششم به پنجم برسیم. البته رویکرد آرمانی ما جایگاه چهارم است.

صالحی امیری همچنین در مورد سفر اخیر خود به یونان که به منظور حضور در اجلاس کمیته‌های ملی المپیک کشورهای جهان انجام شد، خاطرنشان کرد: در این اجلاس توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک و نمایندگان ۱۴۸ کشور جهان حضور داشتند. این اصلی ترین نشستی بود که بعد از کرونا و در این سطح و با این گستردگی برگزار شد. در دو سال اخیر این نشست به خاطر کرونا برگزار نشد.

وی با بیان اینکه در اجلاس یونان در رابطه با رویدادهای پیش رو تا زمان المپیک ۲۰۲۴ پاریس مانند بازی‌های آسیایی، بازی‌های کشورهای اسلامی و … گزارش لازم توسط متولیان آنها ارائه شد، به موضوع مورد تاکید توسط توماس باخ مبنی در رابطه با محیط زیست و اقلیم و همکاری با مجمع سازمان ملل متحد در این زمینه اشاره کرد و گفت: ورزش همه کشورها در حوزه تغییرات اقلیمی و محیط زیست باید قبول مسئولیت کنند. خوشبختانه کمیسیون محیط زیست در کمیته ملی المپیک ایران از چهار سال پیش فعال است و قطعاً ایران یکی از کشورهای پیش رو در حوزه محیط زیست و ورزش به حساب می‌آید.

رئیس کمیته ملی المپیک د ر مورد رشته‌های بوکس و وزنه برداری و اینکه گفته می‌شود با نظر رئیس کمیته بین المللی المپیک این دو رشته در خطر حذف از بازی‌های المپیک هستند، تصریح کرد: توماس باخ یک آلمانی است که شخصیت محکم و ضد فساد دارد. او بر ریشه کن کردن هر گونه فساد تاکید داردبه و در اولین مرحله هم وزنه برداری را هدف قرار داد. البته قبل از آن روی بوکس که رئیس قزاقستانی دارد متمرکز شده بود و تاکید داشت تا زمانیکه تغییرات جدی در فدراسیون بین المللی این رشته ایجاد نشود، مانع حضور المپیکی ورزشکارانش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به خاطر همین تاکیدات بود که با برگزاری مجمع و تعیین سرپرست تغییرات لازم در فدراسیون بین المللی بوکس ایجاد شد و اینگونه این رشته به المپیک توکیو رسید. در مورد وزنه برداری هم باید تغیرات جدی ایجاد شود تا نمایندگان این رشته بتوانند در رویدادهای آینده حاضر شوند. از نگاه توماس باخ و در کل کمیته بین المللی المپیک مشکل مدیریتی و عدم شفافیت در وزنه برداری وجود دارد به خصوص عدم شفافیت در ۱۰ میلیون دلار هزینه‌ای که شده است. به شدت کمیته بین المللی المپیک روی این موارد حساس است که البته برای ما مثبت است و از این رویکرد استقبال می‌کنیم. حتماً ورزش پاک می تواند در دنیای امروز پاسخگو باشد، این استراتژی کمیته بین المللی المپیک با استراتژی ما سازگار است.

وی در مورد اقدامات فرهنگی انجام شده در کمیته ملی المپیک که با افتتاح موزه ملی ورزش آغاز شد، تصریح کرد: این موزه در ۳۰۰۰ متر فضا رونمایی شده و امروز دارای ۲۵۰۰ کاپ، مدال و یادبود از قهرمانان است. در همین راستا ساخت تندیس قهرمانان و پیشکسوتان را هم در دستور کار قرار دادیم. این موضوع در مورد چهره های المپیکی تقریبا به اتمام رسیده است. ساخت تندیس طلایی های بازی های آسیایی آغاز شده است. ۱۰ نمونه آن دو هفته بعد رونمایی می شود.

صالحی امیری از برنامه پیش بینی شده برای رونمایی از تندیس چهره های افوتبالی کشور خبر داد و گفت: تندیس چهره های بزرگ فوتبال از مرحوم دهداری گرفته تا حشمت مهاجرانی و از نسل امروز علی دایی ساخته شده است و به زودی از آنها رونمایی می کنیم. در این موزه ۱۰ تالار از جمله تالار مشاهیر المپیک، مشاهیر آسیایی، مشاهیر فوتبال، مشاهیر چهره های نام آور یا ماندگار و ... خواهیم داشت.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه بانک اطلاعات ورزش هم دو هفته پیش افتتاح شد، گفت: اقدام سومی که به عنوان مکمل این دو اقدام انجام شده است، مربوط به ثبت وقایع تلخ و شیرین ورزش ایران یا همان تاریخ شفاهی ورزش است. ورزش ما ۱۰۰ سال قدمت دارد و باید حوادث آن ثبت می شد. ۲۰ پروژه کلید خورد و ۹ پروژه روز سه شنبه رونمایی می شود. این پروژه ها در مورد کشتی، ورزش زنان، فوتبال، رسانه های ورزش و ... است.

وی در مورد حضور در انتخابات آینده کمیته ملی المپیک گفت: تا به امروز در این زمینه به تصمیم قطعی نرسیده ایم. قطعا به جمع بندی برسم آن را اعلام می کنم اما برای ماندن در این صندلی تلاشی نخواهم داشت.

«گفته می شود قرار است جلسه ای داشته باشید و بعد از آن در مورد انتخابات و شرکت یا عدم شرکت در آن تصمیم گیری کنید»، صالحی امیری که با رادیو ایران صحبت می کرد در واکنش به این موضوع گفت: آنچه مسلم است باید ارزیابی دقیق تری از روند داشته باشم تا بتوانم به جمع بندی برسم. در هر صورت تصمیم نهایی برای حضور یا عدم حضور در انتخابات را اعلام می کنم.


 مهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کمیته بین المللی المپیک رئیس کمیته ملی المپیک کمیته ملی المپیک تیم ملی فوتبال امید بازی های آسیایی فوتبال امید صالحی امیری وزنه برداری محیط زیست توماس باخ انجام شد آغاز شد بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۶۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود مردان به بازی پرسپولیس و سپاهان ممنوع شد

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال؛ کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای خود را در خصوص تخلفات صورت گرفته در دیدار تیم‌های پرسپولیس و سپاهان صادر کرد.

متن رای کمیته انضباطی به شرح زیر است: 

در خصوص گزارش‌های ابرازی علیه باشگاه‌های پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان در رابطه با تخلفات صورت گرفته در بازی دو تیم در روز ۱۲ اردیبهشت ماه از سری مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور در ورزشگاه آزادی تهران، با توجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده و با عنایت به گزارش مقامات رسمی مسابقه و ناظر انضباطی، پاسخ استعلام بعمل آمده از حراست فدراسیون فوتبال، اظهارات نمایندگان هر دو باشگاه در جلسه کمیته انضباطی مورخ ۱۷ اردیبهشت ماه، تخلفات انتسابی به هر دو باشگاه محرز و مسلم تشخیص و بر همین اساس مستند به مواد ۸۶ و ۱۱۳ مقررات انضباطی باشگاه پرسپولیس در رابطه با استفاده از مواد آتش‌زا، لیزر، مواد محترقه و الفاظ توهین آمیز از سوی تماشاگران منتسب نسبت به بازیکنان تیم مقابل و باشگاه سپاهان در رابطه با استفاده از لیزر، مواد محترقه، الفاظ توهین آمیز از سوی تماشاگران منتسب نسبت به داور مسابقه و نیز مسئولیت تضامنی در قبال رفتار هوادار این تیم به نام نصر‌اله گرگزن هر یک از دو باشگاه به پرداخت مبلغ ۲ میلیارد ریال جریمه نقدی و برگزاری مسابقات رفت و برگشت دو تیم در فصل آتی لیگ برتر با حضور صرفاً بانوان به عنوان تماشاگر در ورزشگاه‌های خانگی و نیز الزام به عذرخواهی در رسانه رسمی باشگاهی خود از جامعه هواداری فوتبال با لحاظ ماده ۸۹ مقررات انضباطی حداکثر ظرف مهلت یک هفته از تاریخ قطعیت دادنامه محکوم می‌شوند.

همچنین با توجه به احراز تقصیر نسبت به برخی از مشوقین منتسب به دو باشگاه در عدم جلوگیری از بروز بدرفتاری توسط تماشاگران در سکو‌های ورزشگاه آزادی قبل و حین مسابقه و انطباق ترک فعل صورت گرفته در قبال نقض مقررات و سوء رفتار صورت گرفته مستند به مواد ۸۵ و ۱۱۷ مقررات انضباطی آقایان جعفر شهبازی، مصطفی کباری، صادق طاولی، امیر فریدونی، مجتبی علیمردانی، داود معصوم دوست، باقر جلیل‌پور، محسن کاظمی، میلاد خانه‌ساز طوسی، محمد علی طهرانی، ابراهیم بابایی، مهدی مهدی خانی و امید فروتن از حضور در کلیه ورزشگاه‌های برگزاری مسابقات فوتبال لیگ برتر کشور به مدت یک ماه محروم می‌شوند.

رأی صادره از حیث محرومیت قابل اجرا بوده و تماماً ظرف مهلت هفت روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی نزد کمیته استیناف است. ضمناً پرونده در خصوص رسیدگی به تخلف رئیسکانون هواداران باشگاه سپاهان نیز مفتوح خواهد بود.

دیگر خبرها

  • به فدراسیون فوتبال یک ریال پرداخت نکردیم/بیشترین اعتباربرای کشتی
  • شروین اسبقیان: کمیته انضباطی مستقل از فدراسیون فوتبال است
  • حکم تاریخی کمیته انضباطی فدراسیون: تنبیه آزارگر به جای قربانی
  • ورود مردان به بازی پرسپولیس و سپاهان ممنوع شد
  • وحید امیری وارث پست و بازوبند امید؛ کاپیتان پرسپولیس با اخلاق، اما بی‌سیاست!
  • درگیری شدید ۲بازیکن بعداز بازی استقلال چه بود؟
  • دو بازیکن استقلال و ذوب آهن به کمیته انضباطی فراخوانده شدند
  • دیدگاه کارشناس در مورد قضاوت بنیادی فر در بازی نساجی و پرسپولیس
  • پلن B و C اوسمار برای جانشینی اورونوف
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند