Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@09:30:43 GMT

توزیع عمومی واکسن آنفلوانزا در همدان انجام نشده است

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۵۶۸۸۳

توزیع عمومی واکسن آنفلوانزا در همدان انجام نشده است

گروه استان‌ها- رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه توزیع عمومی واکسن آنفلوانزا در همدان انجام نشده است گفت: تزریق واکسن آنفلوانزا برای گروه‌های هدف اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در حال انجام است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، با شروع فصل پاییز و سرما، شیوع بیماری‌های تنفسی مانند آنفلوانزا تشدید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به منظور کنترل وضعیت آنفلوانزا و پیشگیری از ابتلا به این بیماری ویروسی و مسری، واکسن آنفلوانزا وارد استان شده و در بین گروه‌های حساس و پر خطر در حال توزیع است.

همزمانی شیوع کرونا با بیماری‌های تنفسی مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا، تفکیک و تشخیص بیماری‌ها از یکدیگر را دشوار می‌کند.

محمد خیراندیش در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: با توجه به موجودی واکسن‌هایی که در اختیار داریم، برای گروه‌های هدف اعلام شده از سوی وزارت بهداشت تزریق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زندانیان، مددجویان بهزیستی، بیماران اچ آی وی مثبت، بیماران خاص مانند بیماران پیوند و دیالیزی جزء گروه‌های هدف هستند، تصریح کرد: تزریق برای این دسته از افراد در حال انجام است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه تزریق واکسن آنفلوانزا برای گروه‌های هدف اعلام شده از سوی وزارت بهداشت به صورت رایگان انجام می‌شود بیان داشت: برای سایر گروه‌ها هم ممکن است در داروخانه‌ها با پرداخت هزینه امکان‌پذیر است.

خیراندیش با بیان اینکه برای واکسیناسیون آنفلوانزا در بین زندانیان و مراکز بهزیستی تیم‌های بهداشتی اعزام می‌شوند عنوان کرد: بیماران پیوندی و دیالیزی هم در مرکز بانو نظری واکسینه می‌شوند.

وی از تزریق واکسن برای مادران باردار پرخطر خبر داد و گفت: کادر بهداشت و درمان شاغل در مراکز 16 ساعته و محیط‌های پر خطر هم در گروه دریافت واکسن هستند.

نیاز به واردات واکسن آنفلوانزا کمتر شده است

ایرج خدادادی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز درباره توزیع واکسن آنفلوانزا در استان همدان اظهار داشت: با توجه به رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، شیوع ویروس آنفلوانزا کمتر شده است.

وی با تاکید بر اینکه امسال واردات واکسن آنفلوانزا کمتر از سال‌های گذشته بوده است تصریح کرد: راه‌های پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا همانند ویروس کرونا است با توجه به اینکه پارسال هم شیوع آنفلوانزا بسیار محدود بوده بنابراین نیاز چندای به واکسن آنفلوانزا احساس نمی‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه سهمیه واکسن آنفلوانزا از طریق معاونت بهداشتی در حال توزیع است تصریح کرد: واکسیناسیون از طریق گروه‌های بهداشتی بر اساس اولویت‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت انجام می‌شود.

خدادادی افزود: تعداد محدودی از واکسن‌ها هم برای بیماران خاص و دارای پرونده در معاونت درمان اختصاص یافته است.

وی گفت: بیماران می‌توانند با دریافت نامه و حواله از معاونت غذا و دارو واکسن خود را از داروخانه‌های مربوطه دریافت کنند.

بررسی برنامه توزیع واکسن کرونا در ایران و سایر کشورهاپرونده واردات واکسن کرونا توسط جمعیت هلال احمر بسته شدبیش از یک میلیون دز واکسن کرونا در چهارمحال و بختیاری تزریق شد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه دریافت واکسن برای گروه‌ بیمارانی که در اولیت وزارت بهداشت نیستند با هزینه انجام می‌شود اظهار داشت: تزریق واکسن آنفلوانزا برای همه افراد ضرورت ندارد و بهترین راهکار پیشگیری از ابتلا به آن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی است.

انتهای پیام/743/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسن آنفلوانزا گروه های هدف تزریق واکسن غذا و دارو برای گروه گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۶۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ایستگاه قانون در استان همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی مصطفوی عصر امروز در تشریح این خبر عنوان کرد: یکی از مهمترین قسمت‌ها در شهر تبلیغات محیطی است و آن آشنایی شهروندان با قوانین و مقررات است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح اولین پیکان ما به سمت شهرداری می‌رود، افزود: بسیاری از بیلبوردهای شهری به ورقه‌های تبلیغاتی شرکت‌های خصوصی تبدیل شده‌اند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: طرح ابتکاری ایستگاه قانون را در استان همدان طراحی کردیم که مبتلا به بسیاری از نهادهای اداری و دولتی است بخصوص در حوزه آموزش و پرورش ما می‌توانیم در حوزه پیشگیری رشدمدار مسائل مهمی را بکار گیریم، همچنین این طرح در سطح مدیران و مسئولینی که حوزه کاری آنها با مراجعین و مردم بیشتر است بکار می‌رود.

مصطفوی بیان کرد: جلساتی در مدارس، تحت عنوان زنگ قانون قرار است در سطح کشور اجرا شود ولی آنچه که برای ما به عنوان ایستگاه قانون در سطح شهر مطرح شده و در جایی که مخاطبان حضور دارند مطرح است می‌توان کارهای تولید محتوا انجام داد.

وی ابراز کرد: پیامک‌های ارسالی از طرف قوه قضائیه با سرشماره عدل ایران است، بنا بر این داریم که فضای محیطی را در سطح استان و در شهر همدان شروع کنیم؛ فاز اول مشخص کردن محلی برای نصب بیلبورد چه در ادارات و چه خارج از ادارات و تابلو این محل مختص آگاه‌سازی شهروندان از قوانین و مقررات باشد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان افزود: از طریق طراحی، اینفوگرافی و عکس نوشته به هر کیفیت در محل مورد نظر قرار گیرد و به عنوان جایی که اگر فردی در ایستگاه اتوبوس نشسته اطلاعات عمومی خود را بالا برد، افراد باسواد با سن و سال بالا و مخاطب عام در جامعه داریم می‌بینیم ولی در آموزش و پرورش مخاطب خاص دانش آموز هر مقطعی شاید اقتضای خود را داشته باشد.

مصطفوی تاکید کرد: یکی از بهترین مکان‌های مناسب برای اجرایی شدن تبلیغات طرح ایستگاه قانون، در وسایل حمل و نقل عمومی است چرا که استفاده شهروندان از آنها بیشتر است.

وی اظهار کرد: طرح "ایستگاه قانون" یک طرح ابتکاری و ریشه آن قانونی است؛ در سند تحول قضائی به ارتقا آگاهی‌های عمومی توجه ویژه‌ای شده است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان ابراز کرد: با اجرایی شدن طرح ایستگاه قانون می‌توانیم آگاهی‌های عمومی را ارتقا دهیم.

مصطفوی در پایان با اشاره به اجرای طرح ایستگاه قانون خاطرنشان کرد: ارگان‌هایی که در زمینه فرهنگی فعالیت می‌کنند می‌توانند ما را در اجرای این طرح و ارتقا آگاهی‌های عمومی به شهروندان یاری کنند.

کد خبر 6088693

دیگر خبرها

  • برکناری پاک آیین/احمدی سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت شد
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • اجرای طرح ایستگاه قانون در استان همدان
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان