Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@01:06:35 GMT

استکبار ستیزی نقطه مشترک رویدادهای ۱۳ آبان است

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۵۶۹۸۵

استکبار ستیزی نقطه مشترک رویدادهای ۱۳ آبان است

حجت الاسلام سید احمد رسولی همزمان با هفته بسیج دانش آموزی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۱۳ آبان سه مناسبت را در خود جای داده است، افزود: در سال ۱۳۴۳ به دنبال سخنرانی حضرت امام خمینی (ره) در اعتراض به تصویب لایحه کاپیتولاسیون، قیامی به راه افتاد و در تاریخ ۱۳ آبان امام (ره)  از قم به ترکیه تبعید شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: چند ماه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، در تاریخ ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ جمعی از دانش آموزان در اعتراض به رژیم وقت حرکتی را به سمت دانشگاه تهران آغاز کردند که در نتیجه آن، ۲ تن از دانش آموزان به شهادت رسیدند و چند تن دیگر نیز زخمی شدند. 
رسولی گفت: در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ نیز، جمع کثیری از دانشجویان پیرو خط امام خمینی (ره) در دانشگاه تهران با این فهم  مشترک که دخالت های آمریکا در روند انقلاب، مانع حرکت این انقلاب به سمت جلو است و باید در مقابل استکبار ایستادگی کرد، حرکتی را آغاز کردند که نتیجه آن تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران بود. 
وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به عنوان انقلاب یاد می کردند، تصریح کرد: یکی دیگر از نقاط مشترک وقایع ۱۳ آبان، بلوغ فکری و بصیرت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان و دانشجویان پیرو خط امام خمینی (ره) است؛ آن ها دارای بلوغ فکری ویژه ای بودند که می توانستند با تحلیل اوضاع و اهداف انقلاب، در راستای تحقق آن ها گام بردارند. 
معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز نتیجه اقدام به موقع دانشجویان را اعتراض همگانی به ظلم و خفقان حاکم و برچیدن بساط جاسوسی در ایران دانست و بیان داشت: تداوم این نهضت و اتصال آن به نهضت جهانی حضرت ولیعصر (عج) مستلزم در دستور کار قرار دادن شناخت به موقع و عمل بهنگام است. 
حجت الاسلام رسولی با اشاره به اینکه شناخت به موقع و عمل بهنگام تاثیر بیرونی خوبی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: دانشجویان و دانش آموزان ما همواره آگاه، زمان شناس و وظیفه شناس و در خط امام خمینی (ره) بودند که همین موضوع، رمز پیروزی، ایستادگی، استقامت و در حقیقت حیات و ماندگاری ماست که در دوران دفاع مقدس نیز مسیر ایستادگی در مقابل استکبار ادامه داشت. 
وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نیز جمع کثیری از دانش آموزان و دانشجویان در راه دفاع از انقلاب اسلامی، حاکمیت و تمامیت ارضی گوی سبقت را از یکدیگر ربودند و در این راه شهدای عزیزی همچون شهید محمدحسین فهمیده تقدیم نظام شدند.

رسولی گفت: هفته دوم آبان، یادآور رشادت ها و حماسه آفرینی های دانش آموزان و دانشجویان بصیر و آگاه در دفاع از انقلاب است. 
معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز با بیان اینکه در همین ایام، سازمان بسیج دانش آموزی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) با شعار «ایمان، قلم، شجاعت» پایه گذاری شد، قلم را نماد علم و دانش، تحصیل و فهم بیشتر دانست و افزود: اگر ایمان نباشد، قلمی که در این راه استفاده می شود، موثر نخواهد بود و ایمان بدون تحصیل نیز ناقص بوده و تاثیری نخواهد داشت.
رسولی اظهار داشت: در صورتی که ایمان و تحصیل وجود داشته باشد، اما شجاعتی برای بیان عقیده و اعتقاد نباشد، طبیعی است که باز هم اثر درستی نخواهد داشت لذا با شعار «ایمان، قلم، شجاعت» که لازم و ملزوم یکدیگر هستند، دانش آموزان از بدو پیروزی انقلاب و تاسیس سازمان بسیج دانش آموزی همواره در میدان دفاع از انقلاب حاضر بودند که این راه تا زمان اتصال به نهضت جهانی حضرت مهدی (عج) ادامه دارد. 
وی اخلاص بی حد و مرز را رمز ماندگاری شهید فهمیده ها عنوان کرد و افزود: دانش آموزانی همچون شهید محمدحسین فهمیده برای خودنمایی، دنیاگرایی و دستیبابی به منافع در این مسیر گام بر نداشتند؛ آن ها که خود را فدایی دین و مکتب اهل بیت (ع) می دانستند، با تمام وجود وارد عرصه شدند و جان خود را فدا کردند. 
معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز با بیان اینکه در تقابل حق و باطل همیشه رمز پیروزی در به موقع فهمیدن است، تصریح کرد: در تقابل تفکر امام که ریشه در تفکر اهل بیت (ع) دارد و تفکر نظام استکباری و در رای آن آمریکا، در صورتی که شناخت حق به موقع شکل گیرد، هیچ قومی متحمل شکست نخواهد شد زیرا به دلیل انتخاب آگاهانه، هیچ کس نمی تواند آن ها را از میدان به در کند.

برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران روز سیزدهم آبان امام خمینی کاپیتالیسم استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران روز سیزدهم آبان امام خمینی انقلاب اسلامی ایران روز سیزدهم آبان امام خمینی کاپیتالیسم استان البرز دانش آموزان استان البرز امام خمینی ۱۳ آبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۶۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت هزاران دانشجو در آمریکا دروغ آزادی بیان را اثبات کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: عفاف و حجاب یک اصل و راهبرد در دین مبین اسلام است که در رشد و بالندگی انسان و جامعه موثر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: در فرآیند پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نقش زنان مومنه و محجبه یک اصل انکار ناپذیر است.

وی در ادامه با اشاره به هزینه‌های میلیاردی جهان غرب در مسایل مرتبط با زنان افزود: دخالت استکبار در تمامی جنگ‌ها، مصیبت‌ها، کشتارها و … در اقصی نقاط جهان آشکار است و به طور نمونه در ملی شدن صنعت نفت، کودتای ۲۸ مرداد و توطئه‌های پس از انقلاب در قبال خواست مردم ایران ایستاد.

امام جمعه بجنورد بیان کرد: غرب با از میان برداشتن حجاب درصدد از بین بردن اصل و اساس خانواده، نابودی تربیت دینی و توجه به آموزه‌های دینی که موجب رشد شخصیت والای زنان می‌شود، است.

حجت الاسلام نوری گفت: مردم ایران اسلامی باید چالش تحمیلی استکبار علیه مقوله راهبردی حجاب را از میان بردارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خاطر نشان کرد: هجمه به دین مبین اسلام در زمان امام جعفر صادق (ع) مشابه عصر کنونی است.

وی با اشاره به تلاش همه جانبه دشمن برای هجمه به دین بیان کرد: جهاد تبیین راه برون رفت از این چالش بزرگ است.

حجت الاسلام نوری اظهار کرد: جوانان غربی با بی‌اعتمادی به رسانه‌های کشورهایشان شعار نابودی رژیم صهیونیستی سر می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به تظاهرات دانشجویان ۴۰ دانشگاه آمریکا بر علیه صهیونیست‌های خبیث و اشغالگر گفت: بازداشت دو هزار دانشجو که صرفاً برای دفاع از مظلومین فلسطین به میدان آمده بودند، دروغ بودن آزادی بیان در این کشور را اثبات کرد.

وی تصریح کرد: عملیات وعده صادق نشان دهنده قدرت روزافزون جمهوری اسلامی ایران و ضعف رژیم صهیونیستی و حامیانش در قبال انقلاب اسلامی است.

امام جمعه بجنورد بیان کرد: دوران ائتلاف‌های غربی بر علیه مسلمانان گذشته است و جبهه مقاومت با اتکا به جوانان مومن و انقلابی دیگر اجازه تفکر ایجاد ائتلاف‌هایی از این دست را به استکبار را نمی‌دهد.

کد خبر 6095579

دیگر خبرها

  • مبارزه با استکبار در دنیا، صدور فرهنگ انقلاب ایران است
  • امام جمعه رشت : بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
  • تظاهرات دانشجویان، استکبار جهانی را به مرز بحران کشانده است
  • عملیات وعده صادق نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است
  • تلاش استکبار جهانی برای فراموشی مساله غزه بی‌نتیجه است
  • بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
  • معلمان الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند
  • بازداشت هزاران دانشجو در آمریکا دروغ آزادی بیان را اثبات کرد
  • آگاهی دانشجویان آمریکایی از استکبار جهانی به برکت انقلاب اسلامی
  • فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از حضور رهبر انقلاب