Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: آسیب‌زدایی از محیط خانواده که مهمترین کانون اجتماعی در جامعه است را با جدیت پیگیری می‌کنیم.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: آسیب‌زدایی از محیط خانواده که مهمترین کانون اجتماعی در جامعه است را با جدیت پیگیری می‌کنیم.
خانم دکتر خزعلی روز دوشنبه در دیدار با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بیان کرد: برنامه ای که برای معاونت زنان و خانواده تعریف شده در دو بخش توانمندسازی زنان و حمایت از زنان سرپرست خانواده و همچنین آسیب‌زدایی از حوزه زنان و خانواده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در همین رابطه کنترل و کاهش آمار آسیب‌هایی همچون طلاق و اعتیاد که حوزه زنان و خانواده را بسیار تحت تاثیر خود قرار می‌دهد،‌ در دستور کار است و تلاش می‌کنیم از افزایش این آسیب‌ها جلوگیری و در گام بعد برای کاهش آن اقدام کنیم.
وی ادامه داد: اگر این آسیب‌ها به خانواده‌ای وارد شود به دلیل محور بودن زنان در خانواده، آسیب جدی، دشوار و در مواردی جبران ناپذیر خواهد بود.
خانم دکتر خزعلی گفت:‌ بسیاری از تهدیدهای امروز، حوزه زنان و خانواده را نشانه رفته و به دنبال از بین بردن ارزش‌های اسلامی در محیط خانواده است،‌ این جنگ نرمی است که سال‌هاست دشمن درپیش گرفته و ما باید آن را گردنه‌ای بدانیم که اگر توسط دشمن فتح شود خیلی از چیزها را از دست می‌دهیم و نهاد مهم خانواده فرو می‌ریزد.
وی افزود: بنابراین نیاز داریم بسیاری از قوانین و آیین ‌نامه‌ها را بازنگری کنیم و هم در سبک اجرا و هم در بیان آن با توجه به تحول‌های جامعه، الگوی مناسب را ارائه دهیم.
وی ادامه داد: همچنین نیاز است که الگوهای تربیتی و راهبردهای مورد نیاز در این حوزه را با استفاده از قواعد فقهی و حقوقی و با بهره‌گیری از زبان روز و هنر برای زنان و دخترمان بیان کنیم و بتوانیم بر اساس گام دوم انقلاب اسلامی مسیر حفظ و تقویت ارزش‌های دینی و جلوگیری از تهدیدهای دشمنان در محیط خانواده و جامعه را طی کنیم.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو می کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: معاون رییس جمهوری زنان و خانواده آسیب زدایی محیط خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۷۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود

به گزارش خبرنگار مهر، «انسیه خزعلی» معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات این معاونت در حوزه حجاب و عفاف، اظهار کرد: ما عملاً نمی‌توانیم در مساله اجرا وارد شویم اما در تلاش برای فرهنگ‌سازی برای آن هستیم.

وی افزود: یکی از مسایلی که توسط معاونت امور زنان ریاست جمهوری در این زمینه در سال گذشته انجام گرفت، آموزش زیست عفیفانه به مربیان بود که آن‌ها برای والدین برنامه‌های الگوی و کارگاهی برگزار خواهند کرد و در پنج استان این کار انجام شده و برای ۱۰ استان دیگر هم برنامه کارگاهی در مشهد برگزار می‌شود.

خزعلی گفت: طبق گزارش بهزیستی استان تهران، با ترمیمی که در دستورالعمل فرزندخواندگی صورت گرفته، برخی شیرخوارگاه‌ها به دلیل ایجاد صف فرزندخواندگی جمع‌آوری شده‌اند و بچه‌ها به خانواده‌ها سپرده شده‌اند.

وی افزود: در سال اول دولت سیزدهم، بسیاری در شهرها از این موضوع ناراحت بودند که در نوبت هستند اما به آنان فرزندی سپرده نمی‌شود و گاهی این انتظار دو تا سه سال طول می‌کشید.

کد خبر 6087590

دیگر خبرها

  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم
  • پیشرفت جامعه اسلامی در گرو سلامت و نشاط خانواده‌ها
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • رییس صداوسیما از پیگیری وضعیت اقتصادی توسط ساترا خبر داد
  • اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی و کمک به جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌ها
  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود
  • خواسته‌های خانواده‌های شهدای تنگستان با جدیت دنبال می‌شود
  • بلاتکلیفی مسکن ملی نورآباد از زبان متقاضیان