Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید محمد سعیدی صبح دو شنبه در دیدار انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه زیارت کریمه اهل‌بیت (س) پیام‌های بسیاری دارد که باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد، گفت: عقل انسان عادی نمی‌تواند برخی از تعابیر مطرح شده در این زیارت را درک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه زیارت با معرفت حضرت معصومه سلام‌الله علیها موجب رسیدن به بهشت می‌شود، تصریح کرد: ما نمی‌توانیم مقام و جایگاه ایشان را درک کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری افزود: حضرت معصومه سلام‌الله علیها در سنین قبل از بلوغ نسبت به مسائل دینی اشراف کاملی داشتند و در نبود پدر، به سوالات برخی پاسخ دادند که وقتی پاسخ‌ها را امام موسی کاظم علیه‌السلام شنیدند جمله ماندگاری را مطرح کردند که «فداها ابوها».

وی از عالمه بودن و مهاجر فی‌سبیل‌الله به‌عنوان ویژگی‌های بانوی کرامت یاد کرد و گفت: ایشان به قصد زیارت امام هشتم (ع) به سمت طوس سفر کردند هر چند به مقصد هم نرسیدند اما مهاجر هستند.

سعیدی با اشاره به اینکه حضرت معصومه سلام‌الله علیها مجاهد فی سبیل‌الله هستند، مطرح کرد: ایشان در مسیر هم مورد حمله دشمنان قرار گرفتند و به همین علت از عنوان رحلت شهادت‌گونه برای حضرت استفاده می‌شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه قم به برکت بانوی کرامت به دستاوردهای بسیاری رسیده است، افزود: خداوند متعال یک کار خیر را بنیان می‌گذارد اما برای استمرار و حفظ آن دخالت نمی‌کند همانند کعبه که دستور به ساخت آن داد اما نگهداری از این خانه را به مردم سپرد و متأسفانه مردم خانه توحید را به بت خانه تبدیل کردند و امروز هم مسجد الاقصی و خانه خدا در اختیار صهیونیست و یهودی‌ها قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه حوزه‌ها، علما، اندیشمندان، بانوان و مردان همگی نسبت به معرفی بانوی کرامت مسئول هستند، ادامه داد: حضرت معصومه سلام‌الله علیها نیز آمدند تا یک مکتب را تأسیس کنند اما معرفی ایشان و ادامه دادن آن مکتب بر عهده ما است که امیدواریم با کارهای مختلف فرهنگی این هدف محقق شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم گفت: همانطور که خانه خدا دشمن داشت، امروز هم ایران دشمنان بسیاری دارد، اختلال در سامانه سوخت نیز یکی از این دشمنی‌هاست که دشمن با این کار به دنبال به خیابان کشاندن مردم بود اما مردم فهیم بودند و توطئه دشمن را خنثی کردند و ما باید قدردان این مردم باشیم چراکه حضرت علی علیه‌السلام هم چنین مردمی نداشتند.

کد خبر 5341149

منبع: مهر

کلیدواژه: قم معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده انسیه خزعلی ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه قوه قضاییه بنزین جایگاه سوخت واکسن کرونا عکس استانها گرگان پمپ بنزین اردبیل پدافند غیرعامل حضرت معصومه سلام الله علیها بانوی کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۷۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان بر نقش رسانه‌ها در تبیین جنایات رژیم صهیونیسیتی در غزه و مقابله با جنگ ترکیبی دشمن تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام علی درویشی، ظهر امروز، در نشست خبری با خبرنگاران گفت: رسانه در خط‌ّمقدم جهاد تبیین قرار دارد و خبرنگاران نقش مؤثری برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن دارند.

او با اشاره به بی‌تفاوتی رسانه‌های صهیونیسیتی و آمریکایی به جنایات غزه، اضافه کرد: این رسانه‌ها حقوق‌بشر، مبانی انسانی و نسل‌کشی در فلسطین را زیر پا گذاشته‌اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه رسانه‌ها در جهت‌دهی افکار عمومی نقش مؤثری دارند، تأکید کرد: نقش خبرنگاران در فرهنگ‌سازی، توسعه و رواج هنجارهای جامعه انکارنشدنی است.

درویشی با اشاره به تأثیر فضای مجازی و تولید محتوا در عصر کنونی خاطرنشان کرد: ارائۀ محتوای به‌روز و هم‌سو با ارزش‌ها یکی از وظایف رسانه‌ها است.

او با تأکید به اینکه دموکراسی غربی با وقوع جنایات در غزه زیر سؤال رفته‌است، اضافه کرد: ما باید ماهیت واقعی استکبار را برای نوجوانان و جوانان تبیین کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان بیان کرد: برخی از شبکه‌های مجازی در آمریکا فیلتر می‌شود، اما رسانه‌های غربی این موارد را منعکس نمی‌کنند و ما باید مراقب باشیم که افکار جوانان به‌سمت استعمارگران گرایش پیدا نکند.

درویشی با نامیدن دنیای غرب به دنیای مدرن وحشی، اعلام کرد: ما نباید به نسخه‌پیچی‌ها استکبار اعتماد کنیم و  باید افکار جامعه را نسبت به این دوگانگی‌ها آگاه کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با تأکید به اینکه تحقق ارزش‌ها در جامعه وابسته به نقش معلمان است، متذکّر شد: مبارزه با دشمن در میدان جهاد تبیین بدون نقش‌آفرینی معلمان قابل‌انجام نیست.

او با بیان ارزش جایگاه معلم یادآور شد: ارتقای فرهنگ عمومی و پاسداشت حرمت‌ها مدیون حضور معلمان است و نام‌گذاری روز 12اردیبهشت به‌نام روز معلم دلیلی بر اهمیّت جایگاه این قشر در کشور است.

انتهای پیام/ 644/.

دیگر خبرها

  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • تربیت فضلای دین توسط ماموستا فخری از حسنات ماندگار دفتر زرین زندگانی آن عالم فقید است
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • اعلام مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته جاری‌
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور