Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد ناظم رضوی روز دوشنبه در حاشیه جلسه با اهالی محله نفرآباد شهرری اظهار داشت: در پی اعتراض اهالی نفرآباد و پیگیری های جعفر بندی شربیانی عضو شورای اسلامی شهر به طرح توسعه و نوسازی این محله و بازدید و دستور شهردار تهران نشست مشترک با حضور رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران، فرمانده انتظامی شهرری، مدیران ادارات گاز، برق، آب، معاونین و مدیران شهرداری منطقه، معتمدان و جمعی از اهالی نفرآباد در تکیه نفرآباد برگزار و درخواست اهالی در خصوص بازنگری این طرح بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه اهالی این محله نسبت به طرح ابلاغی کمیسیون ماده پنج  اظهار نارضایتی داشته و درخواست بازبینی آن را دارند، افزود: بازنگری در طرح نفرآباد با رعایت قوانین میراث فرهنگی و حقوق مجاوران حرم حضرت عبدالعظیم(ع) ضروری است و می بایست مشکلات اهالی با تدبیر و آرامش حل شود.
این مسئول تاکید کرد: حفظ بافت تاریخی این محله قدیمی در قالب کالبد مرغوب و ارزشمند شهری به نحوی که علاوه بر انتفاع  اهالی، قوانین میراث فرهنگی نیز رعایت شود الزامی است.
رضوی با اشاره به مصوبات این جلسه اظهار داشت: در این جلسه مصوب شد با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان ری، شهرداری منطقه و شهروندان ایستگاه پلیس در این محله مستقر و از سوی اداره برق نیز طی یک ماه آینده علاوه بر ارائه طرح ویژه روشنائی معابر و فضاهای کالبدی تمامی تیرهای برق فرسوده تعویض شود و همچنین اداره گاز حداکثر طی یک هفته طرح ویژه نظارت و مرمت تجهیزات انشعابات گاز را به اتمام رساند.

وی با بیان اینکه شهرداری این منطقه وظایف جاری از جمله نظافت و خدمات عمرانی را در این محله به صورت مستمر انجام می دهد، خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد احداث مجموعه میوه و تره بار با همکاری شهرداری منطقه ۲۰ و هماهنگی سازمان میادین، تبدیل چند قطعه زمین به زمین ورزشی و فضاهای بازی کودکان و زیباسازی دیوارهای فرسوده با استفاده از مواد پوشاننده رنگی و طرح های متناسب انجام شود.
شهردار منطقه ۲۰ تهران - شهرری، رفع مشکلات روشنایی و اصلاح فضای سبز بوستان یاس در محدوده این محله و پاکسازی این محل از متجاهران و معتادان با همکاری نیروی انتظامی، حوزه اجتماعی فرهنگی و بسیج منطقه را از دیگر مصوبات این جلسه عنوان کرد.

در این جلسه داود گودرزی سرپرست سازمان بازرسی شهرداری تهران با اشاره به مشکلات اهالی محله نفرآباد و تاکیدات شهردار تهران به حل آن گفت: طرح توسعه و نوسازی این محله می بایست مجدد آسیب شناسی و به شهروندان اطلاع رسانی شود و در همین راستا زمین هایی که در تملک شهرداری است با هدف خارج شدن از فضاهای بی دفاع شهری برای ارائه خدمات ورزشی، ایجاد پاتوق های محلی و مراکز کوچک مقیاس تفریحی آماده سازی شود.

این گزارش حاکی است طرح بازآفرینی و نوسازی محله نفر آباد به سبک معماری ایرانی - اسلامی برای حفظ هویت محله و احیای آن در اواخر سال ۱۳۹۹ به تصویب کمیسیون ماده پنج شورای پنجم تهران رسید و اکنون تعدادی از اعضای شورای شهر و اهالی محله خواستار بازنگری این طرح هستند.

به گزارش ایرنا،  مشکل محدوده تاریخی نفرآباد با همکاری متخصصان سازمان میراث فرهنگی و اعضای تخصصی کمیسیون ماده ۵ و با دستور شهردار تهران با رعایت ارتفاع در محدوده بافت تاریخی حل شد و این طرح در قالب برنامه افق ۱۴۱۴ مدیریت شهری منطقه ۲۰ که با هدف توسعه مستمر شهرری تهیه شده است به سرانجام می رسد .

نفرآباد یکی از محله‌های قدیمی شهرری است که در مجاور حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) قرار دارد؛ این منطقه از شمال به میدان شهرری و از جنوب به بلوار سلمان فارسی می‌رسد و گفته می‌شود.

برچسب‌ها شهرستان ری شهرداری منطقه بیست تهران تکیه تاریخی نفرآباد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری شهرستان ری شهرداری منطقه منطقه ۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۷۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت قطع درختان منطقه ۷ تهران توسط مأموران شهرداری چیست؟ + ویدئو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

صبح امروز، تیتر «گزارش یک شهروند از قتل عام درختان توسط شهرداری» در فضای مجازی خبرساز شد. در این فیلم، نشان داده می‌شود که تعداد زیادی درخت، در ضلع غربی باغ موزه قصر، درست در مجاورت دیوار نیروی انتظامی، این درخت‌ها قطع شده اند.

 رکنا خبر داد این درختان دچار آفت و خشک شده بودند. برای این درختان در کمیسیون ماده ۷، مجوز قطع صادر شده است. 

مشخص شده است که این قطع درختان، به جهت رفع خطر، به منظور آسیب نرسیدن به شهروندان انجام شده است.

منبع: رکنا

سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • در این روستا یک شب در سال همه کوفته می خورند | مراسم «اوکوز قوربانی» در روستای اسفنجان شهرستان اسکو
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • خاندانی از تبار و نوادگان حذیفه‌بن‌یمان در طرشت
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • آرزوهای شیرین برای محله‌ای در دروازه تاریخ / «دروازه ری» در انتظار لباس نو
  • چگونه خنجر شمر به قصر محمدیه رسید؟
  • ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل آتش‌سوزی انبارها در شهرری اعزام شد
  • علت قطع درختان منطقه ۷ تهران توسط مأموران شهرداری چیست؟ + ویدئو
  • احداث زیرگذر حصه شمالی در ۱۴۰۳
  • نبود تیر برق در محله ای از روستای اوغلی تبریز