Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالیکه کره‌جنوبی میلیاردها دلار پول ایران را در همراهی با سیاست فشار حداکثری آمریکا بلوکه کرده و خود را در تروریسم دارویی علیه ایران سهیم کرده، سفیر این کشور در ایران در اقدامی توهین‌آمیز ۲ هزار عدد ماسک را به یک بیمارستان خصوصی در تهران اهدا کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روز گذشته حساب کاربری سفارت کره جنوبی در تهران تصاویری از اهدای  2 هزار عدد ماسک (کی اف 94) به یک بیمارستان خصوصی منتشر کرد که واکنش های زیادی در فضای مجازی به همراه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته جالب در متن توییت سفارت کره جنوبی به کار بردن عبارت "برای کمک به مردم ایران" است که شاید باعث شدت گرفتن واکنش کاربران شده باشد.

در متن این توییت آمده است:

26اکتبر 2021

در جریان دیدار از بیمارستان آتیه و برای کمک به مردم #ایران برای غلبه بر #کویید-19، جناب سفیر یون، 2 هزار عدد #ماسک (کی‌اف‌94) را به بیمارستان اهدا نمودند.

شوآف سفارت کره جنوبی در تهران با اهدای ماسک‌های محدود و ناچیز آن هم در زمانی که ایران اصلا به ماسک نیازی ندارد، بیش از اینکه سیگنال دوستی ارسال کند، حرکتی توهین‌آمیز است. در واقع سئول با اهدای این ماسک‌ها تلاش می‌کند بر سیاست همراهی با فشار حداکثری آمریکا علیه مردم ایران آن هم در میانه بحران کرونا، نقاب و سرپوش بگذارد. همراهی با تروریسم دارویی و تروریسم اقتصادی موضوعی نیست که با ژست طنزگونه مانند اهدای چند ماسک جبران شود. 

ارسال واکسن آنفلوانزا در زمستان

هرچند این اولین بار نیست که سفارت کره جنوبی در تهران با اهدای ماسک به  مراکز مختلف به دنبال کمک و شاید از دید خود نجات مردم ایران بوده اما شاید حافظه تاریخی مردم ایران به اندازه ای ضعیف نیست که رفتار گذشته نه چندان دور دولت کره جنوبی علیه ایران را فراموش کرده باشند.

یکی از این موارد موضوع انتقال واکسن آنفلوانزا از کره جنوبی به ایران است که در ابتدا شایعه شد کره جنوبی به عنوان بخشی از پول های بلوکه شده قصد ارسال واکسن کرونا به کشور را دارد. هرچند این شایعه اندکی بعد تکذیب و اعلام شد که محموله وارداتی از  کره جنوبی به ایران واکسن آنفلوانزا است اما نکته مهم زمان ارسال این محموله بود. با توجه به شرایط فصلی و نیاز به استفاده از واکسن آنفولانزا در فصل پاییز  باوجود اعلام این موضوع محموله ارسالی واکسن آنفولانزا به ایران در فصل زمستان (دی ماه) انجام شد.

عجیب اما واقعی: درخواست کارمزد برای پول‌های بلوکه شده!

انتظارها از کره جنوبی از این جهت بالاست که ایران یکی از بازارهای مهم محصولات این کشور بوده است. اما بیشتر از 3 سال است که این کشور به بهانه تحریم های بین المللی حاضر به پرداخت 7 الی 9 میلیارد دلار پول نفت خریداری شده ایران نیست.  درخواست عجیب و توهین آمیز مقامات کره ای از ایران برای کارمزد نگهداری میلیاردها دلار پول بلوکه شده ایران نیز خبری بود که مسلما باعث خوشحالی هیچ ایرانی نشد.

تلاش دستگاه دیپلماسی ایران برای دریافت این طلب میلیاردی از راه های مختلف از جمله تجهیزات پزشکی و غذایی (که مشمول تحریم ها نیستند) نیز ظاهرا با همکاری طرف کره ای همراه نشد. رئیس اتاق ایران و کره جنوبی دراین باره گفت که باوجود موافقت کره برای برگزاری جلسات با سفیر این کشور در تهران درعمل هیچ اقدامی برای پرداخت بدهی های ایران انجام نشده است.

بهانه‌های سئول

نکته عجیب اصرار کره جنوبی به وجود تحریم های بین المللی به عنوان علت بروز مشکلات اخیر است. رفتار دولت کره جنوبی درقبال ایران به شکلی است که حتی در مواردی که تحریم های آمریکا نیز مانعی ایجاد نمی کنند، سئول تمایلی برای همکاری از خود نشان نمی‌دهد.

حتی باوجود اعلام وزارت خزانه داری آمریکا مبنی بر آزاد بودن مبادلات غذا و دارو در چارچوب تحریم و حتی صدور  مجوز عمومی اوفک برای این کار، کره جنوبی تمایلی به انجام آن نداشته و حتی اجازه خرید دارو و تجهیزات پزشکی را نیز از دارایی های بلوکه شده ایران نداده است.

واکنش کاربران

توییت سفارت کره جنوبی در تهران طبق انتظار با واکنش تند کاربران ایرانی مواجه شد. مسلما از کشوری که ادعای روابط بلند مدت با ایران را داشته انتظار بیشتری می‌رود. رفتار کشوری که شرکتهای بزرگ آن در زمان آغاز مذاکرات بین‌المللی به عنوان اولین گروه‌ها برای حضور در بازار ایران در انتظار دریافت مجوز هستند و در عین حال به محض آغاز تحریم ها اولین گروه‌هایی هستند که چمدان‌ها را بسته و به سرعت بازار ایران را ترک می‌کنند، به این سادگی فراموش نمی‌شود.

 

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سفارت کره جنوبی در تهران کره جنوبی مردم ایران بلوکه شده تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۷۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سرمربی پرسپولیس به استوری جنجالی نورافکن

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پرسپولیس فردا در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر به مصاف سپاهان خواهد رفت. امید نورافکن، هافبک سپاهان پیش از بازی با انتشار یک استوری برای پرسپولیس کری خواند.

اوسمار درباره اینکه ظاهراً جنگ روانی از سوی تیم سپاهان شروع شده است و بازیکنان این تیم خصوصاً امید نورافکن اقدام به انتشار استوری‌هایی در فضای مجازی کرده‌اند،‌ خاطر نشان کرد: من نمی‌دانم آنها چه گفتند و نمی‌توانم نظر بدهم، ولی به نظرم یک بازیکن باید خودش را در زمین نشان دهد؛ از زمانی که داور سوت شروع بازی را می‌زند تا پایان بازی کارش را به نحوی شایسته انجام دهد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901405

دیگر خبرها

  • واکنش زاکانی به افشای قرارداد جنجالی با چین: می‌خواهند عده‌ای سود کنند! | فیلم
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • واکنش جالب سرمربی پرسپولیس به استوری جنجالی نورافکن
  • ببینید | نظر جنجالی تاجری که قبل از حضورش در ایران، فکر می‌کرد تهران موشک‌باران می‌شود!
  • واکنش تند دانشجویان به حضور سفیر آلمان در موزه فلسطین | ویدئو
  • واکنش سرمربی پرسپولیس به استوری جنجالی نورافکن
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر
  • تغییر نام استقلال جنجالی شد | وزارت ورزش واکنش نشان داد
  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین