Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، هوشنگ نصیرزاده کارشناس حقوقی فوتبال درباره قانون صدور مجوز حرفه ای اظهار داشت: کلیه باشگاه هایی که می خواهند در مسابقات داخلی کشور و کنفدراسیون فوتبال آسیا شرکت کنند باید تقریبا نزدیک به ۷۵ مورد را رعایت کنند. این موارد موضوعاتی را مشخص می کند مثلا سوال می کنند آیا شما آکادمی یا زیرساختی دارید؟ دفتر باشگاه برای شما وجود دارد؟ واحد اداری یا آموزشی دارید؟ نیروی متخصص در باشگاه وجود دارد؟ سرمربی مدرک حرفه ای دارد؟ (اگر مدرک سرمربی الف باشد او را نمی پذیرند) این باشگاه اسانامه دارد یا خیر؟ سهامداران آن چه کسانی هستند؟ مالکیت و بودجه بندی آن به چه شکل است؟ ۲ تیم می توانند یک ورزشگاه را برای صدور مجوز حرفه ای مشخص کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه این موارد باید سالیانه مورد بازرسی قرار بگیرد. همچنین مدارک را باید در یک تاریخ مشخص در سامانه‌ای وارد کنند که متاسفانه خیلی جدی نمی‌گیرند.

وی با اشاره به وابستگی این این ۲ باشگاه به وزارت ورزش و ایجاد اعتماد به نفس کاذب ادامه داد: این مسائل در انتها با وساطت یک نفر برطرف می‌شود. احتمالا یک بی نظمی در سیستم وجود دارد که این موضوع را به دقایق پایانی موکول می کند. این دو تیم کمبود، کسری و جا به جایی مدارک داشتند. مهمترین شانس آنان مالکیتشان است.

نصیرزاده از ارسال نامه‌ای محرمانه خبر داد و گفت: یک نامه‌ای را به صورت محرمانه برای وزیر ورزش ارسال و وضعیت خود را اعلام کرده و بسیار نگران از دست دادن زمان هستند. وزیر ورزش به صورت همزمان رییس مجمع هر ۲ باشگاه است. هیچ شرکت یا کمپانی نمی‌تواند بیش از یک تیم را در مسابقات هدایت و کنترل نماید. کمیته صدور مجوز حرفه ای پس از بررسی مدارک، متوجه کسری آن شد. سازمان مجوز حرفه ای می گوید که اگر کسی در ارائه مدارک خود احمال کاری کند یک میلیار تومان جریمه می شود.

کارشناس حقوقی فوتبال در ارتباط با برنامه صبح و ورزش خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۳ ماه به هر دو باشگاه فرصت داده شده است. مجمع باید مشکلات مالی را حل نماید. ۹۵ درصد سهام این باشگاه ها متعلق به دولت است. دولت به سختی می تواند از این باشگاه ها با توجه به وجود جمعیت زیادی از هواداران دست بکشد.

وی تاکید کرد: همچنین نسبت به موضوع خرید آن توسط افراد خصوصی و جهت دهی افکار عمومی بسیار نگران است. احتمال می دهم که بخشی از سهام را به افراد واگذار کنند که حالت اسپانسری پیدا کرده تا بتوانند مشکل را حل کنند. با توجه به اینکه در اتاق شیشه ای فوتبال هر اتفاقی رخ دهد بیرون از آن همه متوجه می شوند، این مصاحبه های اخیر هم اگر توسط کنفدراسیون آسیا مانیتور شود احتمالا منجر به رد شدن مدارک می شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: هوشنگ نصیرزاده کارشناس حقوقی فوتبال وزارت ورزش مجوز حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۷۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای، تقویت مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و ایجاد محیط کار ایمن و بهداشتی به عنوان یک حق اساسی در محل کار را چارچوبی برای مقابله با خطرات نوظهور ناشی از تغییرات آب و هوایی برای سلامت کارگران، عنوان کرد.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام وبدا، متن کامل بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت به شرح زیر است:

«نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مصادف با ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی، روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ ای است و سازمان بین ‌المللی کار در یک حرکت جهانی، شعار امسال را "زمان رو به اتمام است؛ در شرایط تغییر اقلیم، هم اکنون از ایمنی و بهداشت حرفه‌ای محیط کار اطمینان حاصل کنیم" اعلام کرده است.

تغییرات الگوهای آب و هوایی، تأثیرات قابل توجهی بر نیروی کار به ویژه ایمنی و سلامت کارگران برجای می‌گذارد و کارگران در مواجهه با سطوح بالاتری از عوامل مخاطره آمیز در محیط کار قرار می‌گیرند؛ این عوامل از جمله افزایش مواجهه با استرس گرمایی، اشعه فرابنفش، آلودگی هوا، مواجهه با مواد شیمیایی، وقوع حوادث بزرگ صنعتی، رویدادهای شدید آب و هوایی و افزایش بیماری‌های منتقله از طریق ناقلین می‌توانند در هر زمان با ایجاد بیماری‌های شناخته شده یا عوارض ناشناخته، سلامتی و ایمنی کارگران را به خطر بیندازند.

امروزه ۱.۲ میلیارد شغل یا به عبارتی۴۰ درصد از نیروی کار در جهان به دلیل تخریب محیط زیست در معرض خطر هستند. در فاصله سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ میلادی نیز سالانه ۲۳ میلیون سال عمر کاری به دلیل خطرات مختلف مرتبط با محیط زیست ناشی از فعالیت‌های انسانی یا تشدید آن، از بین رفته ‌است.

کارگران در اغلب موارد اولین کسانی هستند که برای مدت طولانی و با شدت بیشتر در معرض اثرات تغییرات آب و هوایی قرار می‌گیرند و اغلب در معرض شرایطی هستند که عموم مردم می‌توانند از آن اجتناب کنند. بیماری‌های متعددی از جمله بیماری‌های ناشی از تنش‌های گرمایی، سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری‌های تنفسی در کارگران با تغییرات آب و هوایی مرتبط است. بنابراین برای کاهش اثرات مخاطره آمیز و مخرب تغییرات اقلیم بر سلامت نیروی کار، باید اقدام فوری انجام داد.

تقویت مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ‌ای و ایجاد محیط کار ایمن و بهداشتی به عنوان یک حق اساسی در محل کار، چارچوبی برای مقابله با خطرات نوظهور ناشی از تغییرات آب و هوایی برای سلامت کارگران فراهم می‌کند.

در همین راستا جمهوری اسلامی ایران نیز همگام با حرکت‌های جهانی با استقرار سازوکارهای ایمنی و بهداشت حرفه‌ ای در مجموعه‌های تولیدی دولتی و غیر دولتی برای اجرای مؤثر سیاست‌های ملی و برنامه‌های بهداشت حرفه ‌ای به منظور کنترل عوامل زیان ‌آور و شرایط مخاطره آمیز محیط کار و به حداقل رساندن اثرات تغییر اقلیم بر روی سلامت شاغلین اقدامات قابل توجهی را سامان داده است.

البته این مهم همچنان نیازمند سیاستگذاری مؤثر و کارآمد از طریق شفاف سازی، جلب مشارکت عمومی و افزایش مسئولیت پذیری همه ذینفعان و شرکای اجتماعی با بهبود قوانین و اجرای آنها می‌باشد تا در سایه صیانت از سرمایه‌های انسانی کشور به عنوان محور توسعه پایدار به اهداف مدنظر مقام معظم رهبری (مدظله‌ العالی) در راستای جهش تولید با مشارکت مردم و رشد اقتصادی در کشور نائل شویم.

اینجانب ضمن تبریک روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای به تمامی همکارانی که این عرصه را برای خدمت به مردم عزیز کشورمان برگزیده‌اند و تقدیر از تلاش‌ها و زحمات آنان، از درگاه خداوند متعال بهروزی، موفقیت و توفیق روزافزون برای همه عزیزان، همکاران و خدمتگزاران جامعه بهداشت حرفه‌ ای را خواستارم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اوجاقی:به سمت برگزاری مسابقات ورزشی پایتخت‌های آسیایی می رویم
  • پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان در پی قهرمانی تیم ملی فوتبال دختران
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • اعتراض باشگاه استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ برتر
  • پیروزی النصر در بازی خارج از خانه
  • محرومیت ۵ نفر به خاطر کتک زدن داور و ترافیک مشکلی همیشگی
  • احتمال کاهش عرضه لپ تاپ؛ بازار راکد و متقاضی بلاتکلیف است
  • اجرای پویش «پای کار ایرانیم»در پایتخت
  • کفاشیان: زور فوتبال به صدا و سیما نمی‌رسد!
  • مورایس: استقلال ملاثانی باعث افتخار جام حذفی بود