Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با تبیین ابعاد مختلف مکتب حاج قاسم تاکید کرد: رسالت ما در این دوران ترویج این مکتب به بهترین وجه ممکن است. کار بزرگی که ما باید برای زمان حال و آینده و نسل های بعد انجام دهیم این است مکتب حاج قاسم را به خوبی تبیین و منتقل کنیم.

حجت الاسلام "حسن علیدادی سلیمانی" ظهر امروز ۱۰ آبان ماه در جلسه برنامه ریزی دومین سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که با حضور زینب سلیمانی برگزار شد، گفت: در بین صاحب نظران دو نگاه بدبینانه و خوشبینانه به تاریخ وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در نگاه بدبینانه، به داده های تاریخ اعتباری قائل نیست لذا تاریخ را به عنوان یک علمی که در سرنوشت آدمی موثر است، قبول ندارد اما در مقابل در نگاه خوشبینانه تاریخ را در سرنوشت قبل و بعد آدمی تاثیرگذار می داند که این نگاه غالب است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان تاریخ را فوق العاده بی رحم دانست و بیان کرد: تاریخ حوادث و جریان را در خود هضم می کند بدون آنکه خبر و آثاری از آنها برجای بگذارد اما همین تاریخ دو مدل حادثه تاریخ ساز است.

وی ظلم ها، جنایات، اتفاقات نامبارک حوادث را روی تاریک سکه تاریخ برشمرد و اظهار کرد: روی دیگر این سکه، افتخار آفرین و افتخار انسانیت و بشریت است و سردمدار آن انبیاء الهی، صلحا و مجاهدان هستند و این روی تاریخ دانشگاه و انسان ساز است.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه برخی از شخصیت های تاریخی مکتب ساز هستند، تصریح کرد: علما و مجاهدانی در طول تاریخ  داریم که مکتب ساز شده اند و استان کرمان یک شخصیتی تربیت کرد که جهانی و صاحب مکتب شد و آن شهید سردار سلیمانی است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه مکتب حاج قاسم، تصریح کرد: مکتب حاج قاسم، مکتبی انسان ساز و مکتبی پر از نور، صداقت و دیانت است و مکتبی می باشد که دسترسی به آن ممکن است.

امام جمعه کرمان با تبیین ابعاد مختلف مکتب حاج قاسم تاکید کرد: رسالت ما در این دوران ترویج این مکتب به بهترین وجه ممکن است کار بزرگی که ما باید برای زمان حال و آینده و نسل های بعد انجام بدهیم این است که مکتب حاج قاسم را به خوبی تبیین و منتقل کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی مکتب حاج قاسم تاريخ استان کرمان مکتب حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۷۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به حاج قاسم

    به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر قدیانی دادستان انتظامی قضات کشور با همراهی رئیس کل دادگستری استان و اعضای شورای قضایی باحضور در گلزار شهدای کرمان، به مقام شامخ همه شهدای آرمیده در این گلزار ادای احترام کرد و سپس با حضور بر مزار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای جنایت تروریستی کرمان، ضمن قرائت فاتحه، با آرمان‌های این شهدای والامقام تجدید پیمان کرد.

 دادستان انتظامی قضات کشور در بدو ورود به گلزار شهدای کرمان، با تعدادی از زائران گلزار شهدای کرمان به گفتگوی چهره به چهره پرداخت و مطالب و درخواست‌های آنها را شنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر قدیانی، دادستان انتظامی قضات به منظور شرکت در مراسم تکریم و معارفه رئیس نظارت و ارزشیابی قضات به استان کرمان سفر کرده و دیدار با قضات شهر کرمان از دیگر برنامه‌های او در کرمان است.

 

دیگر خبرها

  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • جغرافیای اصفهان از منظر علم فلسفه جایگاه بی‌نظیری دارد
  • پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • اردوغان: حفاظت از قدس وظیفه ماست/ نام نتانیاهو به عنوان قصاب غزه در تاریخ ثبت شده است
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • یک گردش خوشمزه در نصف‌جهان
  • ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به حاج قاسم