Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ استاندار آذربایجان‌غربی گفت: متاسفانه هم‌اکنون کمتر از ۵۰ درصد مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در اصناف، ادارات و اماکن تجمعی اهتمام دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، کروناویروس همچنان می‌تازد و همچنان هم عده بسیاری از هم‌استانی‌ها در آذربایجان‌غربی در بیمارستان‌ها و یا در منازل، درگیر این مهمان ناخوانده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین تعداد مبتلایان جدید و بستری‌های مشکوک همچنان سه رقمی است و به نوعی«عادی‌انگاری» کرونا در استان دیده می‌شود و بسیاری از افراد علاقه‌ای به استفاده از ماسک ندارند.

اخیرا استاندار آذربایجان‌غربی ابراز خرسندی کرده که با تلاش کادر درمان، وضعیت باثباتی را در استان شاهد هستیم و خوشبختانه تعداد بستری در مراکز درمانی و مراقبت‌های ویژه روند کاهشی داشته اما این موضوع بدین معنا نیست که مسئله شیوع کرونا به پایان رسیده است.

محمدصادق معتمدیان تصریح کرد: با توجه به اینکه فصل سرما آغاز شده و آذربایجان‌غربی جزو استان‌های سردسیر است و احتمال شیوع آنفولانزا نیز افزایش یافته و از سوی دیگر متاسفانه پیک پنجم کرونا به پایان نرسیده است، لازم است تا مراقبت‌های ویژه وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: بنابراین به هم‌استانی‌ها توصیه می‌شود که ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مثل استفاده از ماسک و فاصه‌گذاری اجتماعی، از انجام مسافرت‌های غیرضروری و حضور در مراکز تجمعی دوری کنند.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: متاسفانه هم‌اکنون کمتر از 50 درصد مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در اصناف، ادارات و اماکن تجمعی اهتمام دارند.

اجرای محدودیت‌های هوشمند کرونایی از ابتدای آذرشمار بیماران کرونایی در شهرستان‌های ورودی استان گیلان رو به افزایش استافزایش نسبی تعداد مبتلایان کرونایی در شرق استان سمنان؛ مردم از عادی ­انگاری پرهیز کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی نیز اخیرا اظهار داشته که آذربایجان‌غربی مانند بسیاری از استان‌های دیگر درگیر موج پنجم کرونا بود و براساس آمارها، متاسفانه موج پنجم بسیار طولانی‌تر از سایر موج‌ها بوده است.

جواد آقازاده بیان کرد: موج اول کرونا 49 روز طول کشید در حالی که موج پنجم از  107 روز گذشته آغاز شده است و هنوز هم تداوم دارد.

وی با اشاره به اینکه تعداد مراجعه کننده‌گان به مراکز سرپایی نسبت به دو هفته گذشته روند کاهشی داشته است افزود: همچنین تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان در دو هفته گذشته به طور متوسط هزار و 448 نفر بود و این هفته به هزار و 168 نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: همچنین بستری مشکوک و کرونا مثبت در عرض یک روز، در دو هفته گذشته 244 نفر اما این هفته به 205 نفر رسیده است.

وی بیان کرد: روند بستری آی‌سی‌یو نیز روند کاهشی داشته و خوشبختانه تعداد بیمارانی که تست مثبت هستند روند کاهشی دارد چون دو هفته گذشته حدود 38 درصد و هم اکنون به 34 درصد رسیده است.

آقازاده تصریح کرد: بنابراین هم اکنون در حال طی پیک پنجم به صورت نزولی هستیم و فعلا سه شهرستان اشنویه، چایپاره و پیرانشهر قرمز، پلدشت، چالدران و سلماس زرد و بقیه نارنجی هستند.

وی تاکید کرد: بی‌تردید اگر اصول بهداشتی و خودمراقبتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و ماسک مورد توجه مردم قرار گیرد، این بیماری کاهش یافته اما اگر عادی‌انگاری صورت گیرد، کرونا افزایش می‌یابد چون شرایط شکننده‌ای در استان حاکم است.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استفاده از ماسک آذربایجان غربی گذاری اجتماعی دو هفته گذشته روند کاهشی هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۸۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در چهارمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال با محوریت کمیسیون رفع تداخلات و قرارگاه شهید سلیمانی ثبت اسناد زراعی با اشاره به صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان گفت: در حال حاضر اراضی واقع در سه هزار و 200 پلاک استان

دارای سند تک برگ هستند.

ناصر عتباتی افزود: موضوع سندار شدن اراضی کشاورزی به صورت ریشه‌ای و اساسی مورد پیگیری قوه قضائیه است و جلوگیری از خرد شدن اراضی زراعی و صدور اسناد تک برگی کاداستر برای آنها بسیار حائز اهمیت بوده و در دستور کار ویژه دستگاه قضایی قرار دارد.

عتباتی اظهار کرد: اعضای قرارگاه شهید سلیمانی به صورت جدی در خصوص کاداستر اراضی کشاورزی پای کار هستند و پیگیریها تا صدور سند تک برگی برای تمام اراضی کشاورزی در استان ادامه خواهد داشت.

وی گفت: اقدامات انجام شده درخصوص صدور اسناد کشاورزی برای مالکان باید سازنده و حمایتی باشد تا مردم داوطلبانه حاضر به سند دار کردن املاک زراعی خود شوند.

عتباتی ، با بیان اینکه اختلافات و مشکلات در حوزه ثبت اراضی کشاورزی یکی از اولویتهای دستگاه قضایی است که با جدیت باید پیگیری شود، گفت: باید با رویکرد واقع بینانه به موضوع سند دار کردن اراضی کشاورزی نگاه و اقدام کرد.

مدیرکل دفتر مهندسی و حدنگاری و امور اراضی و مجری رفع تداخلات کشور هم در این جلسه با قدردانی از مدیریت دستگاه قضایی آذربایجان‌غربی گفت: در بررسی‌های انجام شده آذربایجان‌غربی از لحاظ وضعیت ثبت اسناد کشاورزی وضعیت خوبی دارد که نشان دهنده هماهنگی و تلاشهای متولیان امر است.

احمدی افزود: آذربایجان‌غربی جزء استانهای هدف است و برای سازمان بسیار اهمیت دارد و از نظر امنیت غذایی جزء قطب‌های کشور محسوب می شود که ضروری است هم صیانت و هم مساعدت شود تا رشد و ارتقای عملکرد‌ها در این استان تداوم پیدا کند.

وی ، با بیان اینکه خواسته سازمان، برنامه ریزی منظم برای تقویت و پیشبرد بهتر امور است،

افزود: خرد شدن اراضی زراعی امنیت غذایی را به مخاطره می‌اندازد، لذا باید از خرد شدن و تفکیک اراضی زراعی جلوگیری شود.

مجری رفع تداخلات کشور، با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت مردم برای سند دار کردن اراضی کشاورزی لازم است و باید همکاری مردم در این خصوص جلب شود،گفت: تعداد کمیسیونهای رفع تداخلات هم در برخی از شهر‌های استان باید افزایش یابد چون این امر می‌تواند سرعت کار را بالا ببرد و در زمان کوتاهتری به نتایج هدفگذاری شده می‌رسد.

احمدی، در پایان برای اجرای کاداستر اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی قول مساعد داد.

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده
  • تمامی بازماندگان از تحصیل آذربایجان‌غربی شناسایی شده‌اند
  • ۲۷۳۲ مورد بازرسی کالا، فنی و نشت‌یابی از سوی واحد بازرسی شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته گرامیداشت مقام معلم در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز