Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- یازدهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد با چند لایحه و دستور کار برگزار شد که مهمترین‌ ان طرح دو فوریتی شورای شهر مشهد به منظور برگزاری اجلاس شهرداران کلانشهرهای عضو پیمان شانگ‌های بود که با موافقت اعضا تصویب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، در یازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر، لایحه نامگذاری تعدادی از معابر فرعی شهر به نام شهدای والامقام در دستور کارقرارگرفت و پس از تصویب به شهرداری مشهد اجازه داده شد نسبت به نامگذاری 17 معبر فرعی سطح شهر به نام شهدای اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام حسن منصوریان با بیان اینکه مشهدمقدس در بحث نامگذاری خیابان‌ها و معابر شهری به نام شریف شهدا، جایگاه بسیار خوبی دارد و از لحاظ آماری پیشتاز هستیم، اظهارداشت: پس از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در باب نامگذاری معابر به نام مبارک شهداء، قرار شده تا در جلسات علنی دستورکاری با این محوریت داشته باشیم.

وی افزود: خطاب رهبری درخصوص نامگذاری معابر، شوراهای اسلامی شهر بوده که نشان از تسلط ایشان نسبت به رسالت و وظایف دستگاه‌‎های مختلف است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با بیان اینکه در این شهر 11 هزار شهید والامقام داریم، گفت: از مجموع 42 هزار معبر اصلی و فرعی و میدان موجود در سطح شهر، 85 درصد آن‌ها به نام مبارک شهید مزین شده که وضعیت مطلوبی است.

حجت‌الاسلام منصوریان خاطرنشان کرد: اولویت نامگذاری معابر، محل تولد شهید بزرگوار، علقه و علاقه وی و یا محل سکونت پدر و مادر شهید بوده است.

نامگذاری‌های ماندگار ـ 12| نامگذاری بزرگراه‌ها و بلوارهای اصلی شهر مشهد مقد‌س به نام شهداعضو شورای شهر مشهدمقدس: دیگر تراکم فروشی خارج از ضابطه نخواهیم داشتهزینه‌کرد شهرداری و شورای گذشته شهر مشهد در ورزش روی میز شفافیت/ آیا شورای ششم به ماجرا ورود می‌کند؟

وی با بیان اینکه براساس منویات اخیر مقام معظم رهبری و تاکید ایشان به نامگذاری معابر به نام مبارک شهدا، 17 معبر دیگر شهری مشهد براساس رای اعضاء شورا، در مناطق مختلف شهرداری، امروز به نام شهیدان نامگذاری شد، گفت: امیدواریم با تکیه بر این اقدامات بتوانیم از فضای معنوی و فضایل شهدا بهره‌گیری کنیم.

مشهدالرضا(ع)؛ آماده برگزاری اجلاس شهرداران کلانشهرهای عضو پیمان شانگهای

همچنین، طرح دو فوریتی اعضای شورای شهر درخصوص برگزاری اجلاس شهرداران کلان‌شهرهای عضو پیمان شانگ‌های در دستور کار قرارگرفت و با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر، مشهدالرضا(ع) آمادگی خود را برای برگزاری اجلاس شهرداران کلانشهرهای عضو پیمان شانگ‌های اعلام کرد.

 شهرداری مشهد، مکلف است با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط نسبت به برنامه ریزی برای برگزاری اجلاس شهرداران کلانشهرهای عضو پیمان شانگهای در شهر مشهد الرضا(ع) حداکثر ظرف مدت نه ماه اقدام کند.

 مهدی ناصحی با بیان اینکه یکی از اتفاقات بسیار مهم در تاریخ ایران، پیوستن کشورمان به پیمان همکاری‌های شانگ‌های بوده است، اظهارداشت: این سازمان با حضور بسیاری از تمدن‌های بزرگ دنیا که به لحاظ راهبردی دارای منافع مشترکی با کشور جمهوری اسلامی ایران هستند و به منظور افزایش همکاری‌های بین‌المللی شکل گرفته است.

وی افزود: اگر از ظرفیت‌های این سازمان به درستی استفاده کنیم، راه حل بسیاری از مشکلات حوزه‌های مختلف در آن نهفته شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با بیان اینکه یکی از مهمترین رویکردهای شورای ششم، موضوع جهان‌شهر بودن مشهدالرضا(ع) است که با دقت توسط اعضای شورای شهر به‌عنوان راهبرد مشخص شد، گفت: یکی از سازوکارهای توسعه روابط بین‌الملل، بهره‌گیری از ظرفیت بینابینی شهرداری کلانشهرهای مختلف دنیا، از جمله شهرداری‌های عضو پیمان منطقه‌ای شانگهای است.

ناصحی خاطرنشان کرد: برگزاری این رویداد نقش مهمی در ارتقاء نام مشهدالرضا(ع) در عرصه بین‌المللی دارد؛ حوزه‌ای که نیمی از مردم جهان را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

وی افزود: با تصویب اعضای شورای شهر مشهد، شهرداری مکلف شده تا در بازه زمانی مشخص نسبت به انجام مطالعات و فراهم آوردن مقدمات لازم و هماهنگی با وزارت امور خارجه اقدام کند چراکه برگزاری اجلاس‌های بین‌المللی، متضمن مقدمات مختلفی است.

یکی دیگر از دستورکارهای شورای شهر مشهد، تعیین اعضای کمیسیون ویژه ورزش و جوانان بود.برهمین اساس، پس از رای گیری، خانوم فاطمه سلیمی و آقایان موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، حسین حسامی، سیدحسین علوی‌مقدم، سیدابراهیم علیزاده و مهدی ناصحی به‌عنوان اعضای کمیسیون ویژه ورزش و جوانان انتخاب شدند.

گفتنی است، 20 مهرماه سال جاری بود که طرح دو فوریتی تشکیل کمیسیون ویژه ورزش و جوانان با رای اعضای شورای اسلامی شهر مشهدمقدس و به منظور سامان‌دهی و مدیریت امور مرتبط با ورزش‌وجوانان در مدیریت‌شهری و نظام‌مندکردن همه فعالیت‌ها و حمایت‌ها در این حوزه به تصویب رسید.

انتهای پیام/281/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر نامگذاری معابر شورای شهر مشهد شهر مشهدمقدس مشهدالرضا ع اعضای شورای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۸۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴

موسی الرضا حاجی بگلو سخنگوی شورای اسلامی شهرمشهد با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی متناسب با هویت شهر مشهد گفت: براساس مناسبت‌های مختلف در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز و همچنین ایام شهادت‌ها و ولادت ها، برای ورود زائرین به مشهدالرضا برنامه ریزی‌های داشته و انجام داده ایم از جمله دفترچه‌های راهنمای زائر حاوی معرفی اماکن زیارتی و سیاحتی تهیه شده و در اختیار زائران قرار گرفته است.

او افزود: کارگروه ملی زیارت اعتبارات خوبی برای مشهد مقدس تصویب و پیش بینی کرده ولی هیچکدام محقق نشده است. به عنوان مثال طبق تصویب در این کارگروه، سهمیه اتوبوس دولتی برای مشهد ۹۰۰ عدد بوده، اما متاسفانه حتی یک اتوبوس هم از این طریق به ناوگان اتوبوسرانی ما اعطا نشده است.

سخنگوی شورای شهر مشهد ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ مصوب کردیم که در مناطق حاشیه شهر مشهد ده خط اتوبوسرانی شهری با ۹۰ درصد تخفیف خدمات ارائه کند و این امر صورت گرفت و همچنان انجام می‌شود. در سال ۱۴۰۲ نیز طرح رایگان شدن خطوط اتوبوس‌های منتهی به حرم مطهر رضوی برای زایران را تصویب کردیم، اما این مصوبه در کمیته انطباق رد شد.


حاجی بگلو در خصوص تغییر نام خیابان طبرسی منتهی به حرم مطهر رضوی به نام امام جواد (ع) بیان کرد: هر طرحی برای بررسی در شورا باید حداقل امضای پنج یا هشت نفر از اعضا را داشته باشد که این طرح هم چنین بود، اما بنده از اسامی اعضا موافق آن اطلاعی ندارم، اما این مصوبه در کمیته انطباق تایید نشده و صورت نخواهد پذیرفت.

او در خصوص پروژه خطوط مترو در مشهد تصریح کرد: طبق وعده شهرداری تا پایان ۱۴۰۴ حفاری‌های مترو به پایان خواهد رسید و بعد از آن بیشتر درگیر تجهیز و آماده سازی ایستگاه ها، ریل گذاری و خرید واگن خواهیم بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد درباره پرداختی‌ها به پیمانکاران شهرداری تاکید کرد: شهرداری مشهد حدود ۴ هزار پیمانکار در پروژه‌های مختلف دارد و آنها قلب تپنده شهرداری هستند. به زودی پرداختی‌های این پیمانکاران  واریز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • ۲ دادگاه علنی برخط در مهدیشهر و دامغان برگزار می‌شود
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • تالار شهیدان فلاح نژاد کرج ایمن سازی می‌شود
  • برگزاری هفتمین اجلاس شورا‌ها و شهرداری‌های مراکز استان‌ها در بوشهر
  • اختلاف علنی رئیس فدراسیون و مجری تلویزیونی؛ دبیر با پیمان یوسفی دست نداد! / فیلم
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ببینید | سند مهم منتشر شده در یازدهمین جلسه دادگاه منافقین