Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@11:59:32 GMT

روایت تازه بلینکن از فرار اشرف غنی

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۵۸۴۶۲

روایت تازه بلینکن از فرار اشرف غنی

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با سی بی اس گفت: شب چهاردهم اوت با اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان تماس داشتم به او فشار می آوردم تا مطمئن شوم که آماده موافقت با طرحی است که ما در تلاش برای اجرای آن هستیم -- برای انتقال قدرت به حکومت جدیدی که توسط طالبان رهبری می شد، اما فراگیر بود و تمام جنبه‌های جامعه افغانستان را در بر می‌گرفت و او در تماس تلفنی به من گفت که برای انجام این کار آماده است، اما اگر طالبان همراهی نکنند، او آماده است تا سرحد مرگ بجنگد و درست روز بعد از افغانستان فرار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: من با رئیس جمهور غنی هفته‌ها و ماه‌ها چانه‌زنی داشتم. شما داستان وال استریت ژورنال را که چند روز پیش منتشر شد، خواندید؟ فکر می‌کنم همین چند روز پیش دوباره تأیید شد که سازمان‌های اطلاعاتی ما و هیچ یک از ما انفجار سریع دولت و نیروهای امنیتی را پیش بینی نمی‌کرد. هیچ کس فکر نمی کرد که در طول ۱۱ روز این اتفاق بیفتد.

 بلینکن گفت: ما در حال حاضر تمام توافقات اولیه با طالبان را بررسی می‌کنیم، در دولت قبلی و اقداماتی که در دوران مدیریت خود انجام دادیم. زیرا ما باید از یکی دو سال گذشته و اتفاقاً از ۲۰ سال گذشته بیاموزیم. اما نکته اصلی این است: ما ۲۰ سال پیش به یک دلیل به افغانستان رفتیم -- برای بدست آوردن کسانی که در ۱۱ سپتامبر به ما حمله کردند و در این تلاش موفق شدیم. بن لادن یک دهه پیش به دست عدالت سپرده شد. القاعده، گروهی که به ما حمله کرد، در موقعیتی قرار گرفت که دیگر نمی توانست در این نوع حملات شرکت کند. این طولانی ترین جنگ آمریکا بود. رئیس جمهور بایدن طولانی‌ترین جنگ را پایان داد. او مطمئن شد که نسل دیگری از آمریکایی‌ها مجبور نیستند برای جنگیدن و مرگ به افغانستان بروند و من فکر می کنم وقتی همه اینها حل شود، به نفع ماست.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: ما هر کاری که بتوانیم انجام می‌دهیم، از جمله در مورد افغان‌هایی که در معرض خطر هستند و می خواهیم به آنها کمک کنیم. ما تیم‌هایی متشکل از صدها نفر در وزارت امور خارجه و همچنین در سایر بخش‌های دولتمان داریم که هر روز روی این موضوع کار می‌کنند چه برای آمریکایی‌های باقی‌مانده و چه افغان‌هایی که در معرض خطر هستند. و ما همچنان به بیرون آوردن مردم از افغانستان ادامه می دهیم. این تقریباً به صورت روزانه اتفاق می افتد. و تا زمانی که به تعهدات خود عمل نکنیم، این کار ادامه دارد. ما برنامه‌ای داریم که شامل کسانی می شود که برای ویزای مهاجرتی ویژه درخواست داده‌اند. آنها افغان‌هایی هستند که از نزدیک با ما، با ارتش، با دیپلمات‌های ما کار کردند.

311311

کد خبر 1569035

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: آنتونی بلینکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۸۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ،مستوفی، سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی افزود: سال گذشته از ۴۲ هزار سوت زنی مالیاتی که در سامانه سوت زنی ثبت شده بیش از ۷۰ درصد آن متعلق به حوزه فعالیت پزشکی بوده است.

مستوفی گفت: ازاین گزارش‌ها حدود ۱۰ هزار تخلف با بازدید میدانی به تایید رسید و اطلاعات آن به سازمان نظام پزشکی ارسال شد تا سازمان برابر با ضوابط قانونی با این موارد برخورد کند.

سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی خاطر نشان کرد: عمده گزارش‌های ثبت شده مربوط به اخذ وجه به وسیله کار و عدم استفاده از کارتخوان بوده است.

وی افزود سازمان مالیاتی نسبت به احصا کارت‌هایی که پزشکان به جای کارتخوان از آن برای دریافت وجه استفاده می‌کردند، اقدام کرده و از این اطلاعات برای محاسبه مجموع درآمد این پزشکان و محاسبه مالیات استفاده می‌شود.

مستوفی گفت : علاوه بر این تخلفات موجب می‌شود تا برخی از پزشکان از امکان مشوق‌های مالیاتی ماده ۱۰۰ محروم شوند.

سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی همچنین درباره موضوع ممنوع الخروجی مدیر عامل یکی از بانک‌های خصوصی به دلیل ارائه ندادن اطلاعات تراکنش‌های مشکوک بانکی فعالان اقتصادی به سازمان امور مالیاتی افزود: هماهنگی لازم با اعضای هیئت مدیره این بانک انجام شده و اطلاعات مورد نیاز در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) سرنوشت تلخ گورخر؛ فرار ناموفق و تکه تکه شدن توسط کروکودیل!
  • فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • مذاکره بامزه محیط بان با خرس در جنگل‌ مازندران
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • سکانس‌هایی از فیلم شماره ده
  • فرار نافرجام از زندان + فیلم
  • گل‌گهر در شیراز به دنبال فرار از کابوس
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی