Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@18:01:12 GMT

بقعه احمد ابن اسحاق (ره) ۲۱ آبان امسال افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۵۸۵۶۵

بقعه احمد ابن اسحاق (ره) ۲۱ آبان امسال افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام «جواد فاطمی نسب» روز دوشنبه در حاشیه ورود ضریح جدید بقعه احمد ابن اسحاق (ره) با استقبال مردم و مسوولان، افزود: خدا را شاکریم بعد از گذشت چهار سال از زلزله شاهد افتتاح حرم احمد ابن اسحاق (ره) هستیم و امروز ضریح مبارک این بقعه از مشهد مقدس با استقبال مردم به سرپل‌ذهاب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: این بقاع متبرکه همچنان سال‌های سال ملجاء مردم بوده و مردم ما امروزه در کشور و استان کرمانشاه و سرپل ذهاب می توانند برای زیارت به زیارت بقعه احمد بن اسحاق (ره) مشرف شوند.

امام جمعه سرپل ذهاب در ادامه گفت: حرم احمد ابن اسحاق (ره) همانطور که دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی است تبدیل به قطب فرهنگی نه تنها در منطقه، بلکه در کل کشور خواهد شد و با افتتاح مجدد این بقعه می توانیم  از این شخصیت و بقعه بهره برداری معنوی و فرهنگی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: امید است سرپل ذهاب و حرم احمدابن اسحاق (ره) محل اشاعه فرهنگ اهل بیت (ع) باشد و در جوار این بقعه شریف مردم بتوانند از این شخصیت بهره معنوی ببرند.

بقعه احمدابن اسحاق (ره) نماد ارزشمند مذهبی سرپل ذهاب است

فرماندار سرپل ذهاب نیز گفت: بقعه احمد ابن اسحاق (ره) بعد از زلزله سال ۹۶ به لحاظ تخریبی که ناشی از زلزله اتفاق افتاد کار بازسازی آن شروع شد و امروز به عنوان یک حرکت خوب و سازنده از جانب بنیاد مسکن و پیگیری های امام جمعه سرپل ذهاب و استاندار پرتلاش استان کرمانشاه، شاهدیم که کارهای ساختمانی آن در حال اتمام است.

«نورالدین فرزادی پور» افزود: بقعه احمد بن اسحاق (ره) یکی از نمادهای بسیار ارزشمند مذهبی این شهرستان است که در آینده این شهر نقش به سزایی هم از حیث جذب گردشگری و زیارتی و هم از حیث اینکه به عنوان یک بنای فاخر که موجب مباهات برای همه مومنین و مردم خوب و بزرگوار شهرستان سرپل ذهاب است، خواهد شد.

او اضافه کرد: داشتن چنین میعادگاهای فرصت و ظرفیتی را ایجاد می کند که به واسطه و با شفاعت ائمه اطهار(ع) و نوادگان و بستگان ایشان تضرعی  به درگاه خداوند متعال داشته باشیم.

عملیات بازسازی بقعه احمد ابن اسحاق (ره)  توسط ستاد بازسازی بنیاد مسکن استان اصفهان انجام می‌شود که بازسازی آن با سازه فلزی و در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و با سه هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا در ۲ طبقه در دست انجام است.  

احمدابن اسحاق قمی از اصحاب گرانقدر ائمه معصومین (ع) و از مراجع، محدثان و علمای بزرگ قرن سوم هجری است که توفیق درک امام جواد (ع)، امام هادی (ع)، امام حسن عسگری (ع) و امام زمان (عج) را داشته است.

آرامگاه این راوی در شهر سرپل ذهاب زیارتگاهی برای دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.

در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

برچسب‌ها سرپل ذهاب افتتاح طرح معاونت بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرپل ذهاب افتتاح طرح سرپل ذهاب افتتاح طرح زلزله بقعه احمد ابن اسحاق سرپل ذهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۸۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته فرهنگی فریدن برگزار می‌شود

عزیزالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هفته فرهنگی فرصتی است که بتوانیم ظرفیت‌های فرهنگی و سرمایه‌های معنوی را به مردم معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال هفته فرهنگی با دهه کرامت همزمانی دارد این اتفاق را به فال نیک گرفت و گفت: مردم فریدن مردمی ولایت مدار و عاشق اهل بیت هستند و اجرای برنامه‌های تأثیرگذار و متناسب با نیاز مردم و جامعه علاوه بر تقویت نشاط اجتماعی می‌تواند دستاوردهای خوبی را در حوزه فرهنگ و هنر به همراه داشته باشد.

فرماندار شهرستان افزود: امسال برگزاری برنامه‌های هفته فرهنگی بر عهده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است و تمام دستگاه‌ها و ادارات هم باید همکاری لازم را داشته باشند تا برنامه‌هایی در شأن دهه کرامت و هفته فرهنگی اجرا شود.

عباسی افزود: شورای فرهنگ عمومی فریدن در سال ۹۴ از روز ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت را به عنوان هفته فرهنگی مصوب کرد که با توجه به ماده ۳ آئین نامه داخلی هفته فرهنگی مبنی بر امکان تغییر در زمان برگزاری برنامه‌ها امسال به دلیل همزمانی هفته فرهنگی با دهه کرامت برنامه‌های هفته فرهنگی از روز ۲۱ اردیبهشت آغاز خواهد شد.

کد خبر 6098175

دیگر خبرها

  • آبان ماه ایستگاه پایانی جهت تکمیل بیمارستان‌های بندرعباس و میناب
  • استاندار اصفهان: امسال باید سال امیدآفرینی در استان باشد
  • آیین افتتاح سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود
  • ۷۰۰ نفر بیمه شده قالی بافی در سرپل ذهاب فعالیت دارد
  • افتتاح ۴۰ بازار جدید میوه و تره‌بار تا پایان سال
  • بارش تگرگ در شهرستان‌های پاوه، ثلاث‌باباجانی و سرپل ذهاب
  • محدودیت ترافیکی روز برگزاری مراسم یادواره شهدای بازی‌دراز
  • هفته فرهنگی فریدن برگزار می‌شود
  • بررسی مطالبات مردم احمد آباد اردکان
  • ۱۹ اردیبهشت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح می‌شود