Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت که یک شب پیش از سقوط کابل به دست طالبان با اشرف غنی، رئیس جمهور سابق افغانستان گفتگو کرده و او اطمینان داده بود که تا پای جان در مقابل طالبان می‌ایستد، اما فردایش گریخت.

بلینکن در مصاحبه‌ای با یک اندیشکده آمریکایی اظهار داشت: شب پیش از سقوط افغانستان به دست طالبان با اشرف‌غنی صحبت کردم و او را تحت فشار قرار دادم تا طرح انتقال قدرت به یک حکومت فراگیر با حضور طالبان را بپذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، اشرف‌غنی تعهد کرده‌بود که این طرح را می‌پذیرد و قدرت را به حکومت مشارکتی انتقال می‌دهد، اما گفته بود که اگر طالبان با این طرح توافق نکند تا پای جان با آنها می‌جنگد. وزیر خارجه آمریکا افزود: «روز بعد اطلاع یافتیم که اشرف غنی از افغانستان گریخته است.»

این مقام ارشد آمریکایی بیان داشت که ماه‌ها و هفته‌ها با اشرف‌غنی بر سر انتقال قدرت درگیر بوده که بی‌نتیجه پایان یافته است.

آنتونی بلینکن افزود که وزارت خارجه آمریکا اکنون مشغول بررسی همه کارکردهای ۲۰ سال اخیر این کشور در افغانستان و به ویژه دو سال اخیر است تا از آن درس بگیرد.

وی در این مصاحبه بار دیگر از اقدامات دولت بایدن برای خروج از افغانستان دفاع کرده و گفته‌است که این پایان طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا بود.

طالبان در ۲۴ اسد/ مرداد اعلام کردند که به دروازه‌های کابل رسیده‌اند، اما تا رسیدن به یک توافق با دولت غنی برای انتقال قدرت وارد کابل نمی‌شوند. اشرف غنی اما بعد از ظهر همان روز از افغانستان گریخت و هفته بعد مشخص شد که در امارات متحده عربی به سر می‌برد. با فرار غنی از کابل، طالبان اعلام کردند که به خاطر ایجاد خلاء قدرت و جلوگیری از هرج‌و‌مرج وارد کابل می‌شوند که به این ترتیب افغانستان به دست این گروه سقوط کرد و ارتش و نهادهای امنیتی و دولتی به طور کامل فروپاشید.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آنتونی بلینکن اشرف غنی طالبان اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۸۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف

سفارت طالبان در مالزی اعلام کرد: رئیس سازمان بررسی و توسعه اتاق تجارت مالزی از نقیب‌الله احمدی، سفیر طالبان در این کشور برای حضور در کنفرانس بین‌المللی وقف که به میزبانی مالزی برگزار می‌شود، دعوت کرد.

این سفارت افزود: این مقام مالزیایی اظهارداشت که سرمایه‌گذاران مالزی خواهان سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ارسال اولین محموله کمک چین به افغانستان
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند