Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل توانیر گفت: یکی از نقاط قوت این صنعت آمادگی در بخش‌های مختلف و سرعت بازیابی تجهیزات آن است. در حال حاضر وجود یک میلیون کیلومتر خطوط برق و چند هزار پست برق و چند صد نیروگاه موجب شده تا همین پراکندگی تجهیزات صنعت برق را در مقابل حوادث تحمیلی ایمن کند.

محمدحسن متولی‌زاده، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر امروز در حاشیه برگزاری چهارمین روز نمایشگاه برق با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال مصرف برق 85 درصد مشترکان در حد الگوی مصرف بوده است، گفت: از ابتدای سال تاکنون قبض برق حدود 25 میلیون نفر زیر 30 هزار تومان بوده و این تعداد مشترک الگوی تعیین شده را رعایت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متولی زاده با تاکید بر اینکه 13 درصد مشترکان تا دو برابر الگوی مصرف از انرژی الکتریکی استفاده می‌کنند و در این میان 2درصد مشترکان بیش از دو برابر الگو تعیین شده مصرف برق دارند، گفت: میزان مصرف مازاد این 15 درصد پرمصرف حدود هفت میلیارد کیلووات ساعت بوده است، اگر این مشترکان در این بازه زمانی همانند سایر مردم از انرژی الکتریکی استفاده می‌کردند، مطمئنا شاهد بروز هیچ گونه خاموشی در کشور نبودیم. بر اساس ارزیابی صورت گرفته میزان مصرف برق 15 درصد یاد شده معادل کل مصرف 85 درصد مشترکان کم مصرف است.

این مقام مسئول ضمن اشاره به هزینه برق مشترکان کم مصرف و پرمصرف خانگی در کشور، تاکید کرد: نرخ هزینه برق مشترکان در حد الگوی مصرف حدود 80 تومان به ازای هر کیلووات ساعت است که سهم مصرفی این بخش حدود 40 میلیارد کیلووات ساعت است.در نقطه مقابل نرخ مشترکان پرمصرف حدود 2.5 برابر این رقم است و 250 تومان به ازای هر کیلووات ساعت می‌رسد.

متولی‌زاده در واکنش به انتشار قبوض برق برخی از ورزشکاران در فضای مجازی، افزود: بایستی به این مسئله توجه کنیم که قبض برق اغلب مدیران این صنعت در حد الگوی مصرف است؛ به طوری که حتی مصرف برق وزیر نیرو در طی پنج سال اخیر همواره در حد الگوی مصرف و بین 170 کیلووات تا 230 کیلووات ساعت در ماه متغیر بوده است. این رقم در حالی است که الگوی مصرف در تهران 300 کیلووات ساعت است و رقم قبض وزیر نیرو در این بازه زمانی ماهانه به طور متوسط حدود 30 هزار تومان بوده است.

مدیرعامل توانیر با تاکید بر اینکه در تلاشیم ابزارهای تشویقی ویژه‌ای برای کاهش مصرف برق مشترکان اعمال کنیم، گفت: صنعت برق در تلاش است تا از طریق عرضه تجهیزات کاهنده مصرف و اعمال ابزارهای تشویقی بتواند میزان مصرف برق مشترکان پرمصرف را کاهش دهد؛ این طرح هم اکنون در مجموعه دولت در حال بررسی است و جزئیات آن پس از نهایی شدن اعلام خواهد شد.

متولی زاده در پایان با اشاره به آمادگی صنعت برق برای مقابله با حملات سایبری احتمالی، اضافه کرد: یکی از نقاط قوت این صنعت آمادگی در بخش‌های مختلف و سرعت بازیابی تجهیزات آن است. در حال حاضر وجود یک میلیون کیلومتر خطوط برق و چند هزار پست برق و چند صد نیروگاه موجب شده تا همین پراکندگی تجهیزات صنعت برق را در مقابل حوادث تحمیلی ایمن کند.

/فارس

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: حد الگوی مصرف درصد مشترکان کیلووات ساعت برق مشترکان متولی زاده برق و چند صنعت برق مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۸۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند

مهدی شفیعی زاده مدیر دفتر نظارت فروش و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: میزان مصرف برق مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان هشت میلیارد و ۹۷ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۷۱۶ کیلووات ساعت بوده که در سال ۱۴۰۲ به هشت میلیارد و ۲۳۴ میلیون کیلووات ساعت رسید.

او افزود: این موارد شامل بخش‌های خانگی، عمومی، کشاورزی و صنعتی و سایر مصارف می‌شود که بخش کشاورزی با سه میلیارد و ۶۲۷ میلیون کیلووات ساعت معادل ۴۴ درصد از کل، بیشترین مصرف برق را به خود اختصاص داده است.

مدیر دفتر نظارت فروش و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق خراسات رضوی ادامه داد: پارسال ۱۳ هزار و ۸۲۲ میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال ارزش انرژی مصرف شده توسط مشترکان برق خراسان رضوی بوده است.

شفیعی زاده شمار مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ را یک میلیون و ۴۴۴ هزار و ۴۰۵ مشترک دانست و بیان کرد: از این تعداد ۸۳.۳۳ درصد مشترکان خانگی، ۲.۸۹ درصد مشترکان عمومی، ۱.۴۶ درصد مشترکان کشاورزی، ۵۹ صدم درصد مشترکان صنعتی و ۱۰.۹۳ درصد مشترکان سایر مصارف هستند.

او به افزایش مشترکان برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ اشاره و تصریح کرد: تعداد مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان یک میلیون و ۴۱۲ هزار و ۵۲۴ مشترک بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!
  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود
  • ۲۴ برابر شدن قبوض برق برای مشترکان پر مصرف
  • میانیگن قبض برق مشترکان با کولر گازی بالای دو میلیون تومان می‌شود
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟/ رقم احتمالی قبوض برق اعلام شد