Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@15:38:20 GMT

درمان خانگی گلو درد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۵۸۷۱۰

درمان خانگی گلو درد

می‌توانید با بهره گیری از برخی از ترکیبات ساده در خانه گلودرد خود را درمان کنید. ناطقان: گلودرد یکی از بدترین عوارض جانبی سرماخوردگی است التیام این مشکل می‌تواند زمان زیادی ببرد؛ با این حال، خوشبختانه همیشه راهکارهایی برای خلاصی از چنین مشکلاتی وجود دارد.


متخصصان راهکارهای ساده‌ای برای التیام گلودرد مطرح می‌کنند که از آن جمله می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



۱- آب نمک

یکی از توصیه‌های موثر مادربزرگ‌ها برای خلاصی از گلودرد غرغره کردن آب نمک است؛ برای این کار، یک چهارم قاشق چای خوری نمک را در یک لیوان آب حل کنید؛ بهتر است برای تهیه این مایع از آب گرم استفاده کنید، زیرا این موضوع به نرم شدن گلویتان کمک می‌کند؛ برخی افراد دوست دارند به محلول آب نمک میزان کمی دهانشویه بی‌افزایند.

این موضوع اشکالی ندارد، اما نباید در افزودن دهانشویه به آب نمک زیاده روی کنید، زیرا برخی دهانشویه‌ها حاوی میزان کمی الکل هستند که این موضوع می‌تواند باعث تحریک گلو شود.

۲- سس تند و آب

شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما ترکیب سس تند با آب می‌تواند باعث التیام گلودرد شود در حقیقت فلفل سس تند حاوی ماده‌ای به نام کپسایسین است که با تسکین درد، منجر به کاهش التهاب می‌شود.

برای این کار، میزان کمی سس تند را در یک لیوان آب گرم بریزید در ابتدا غرغره کردن این مایع باعث سوزش گلو خواهد شد با این وجود، این کار را هر ۱۵ دقیقه انجام دهید  اگر در گلو شاهد زخم باز هستید از انجام این کار اجتناب کنید.

۳- ترکیب زنجبیل، عسل و لیمو

برای تهیه این ترکیب جادویی یک قاشق چای خوری پودر زنجبیل و همین میزان عسل را با نصف لیوان آب گرم مخلوط کنید و آب نصف لیمو را به آن بی‌افزایید و بنوشید عسل روی گلو را می‌پوشاند و به دلیل خواص آنتی باکتریایی که دارد با عوامل بیماری زا مبارزه می‌کند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داد ترکیب آب لیمو و عسل باعث کشته شدن باکتری‌هایی که باعث عفونت مجاری تنفسی هستند می‌شود بهتر است پس از مشاهده نخستین علائم گلودرد مصرف این ترکیب را آغاز کنید.

۴- مریم گلی و سرکه سیب

قرن هاست که از مریم گلی برای تسکین گلودرد استفاده می‌شود؛ یک ترکیب جادویی برای فصل پاییز که زمان شیوع سرماخوردگی و آنفلوآنزا است ترکیب دو قاشق غذاخوری مریم گلی خشک و آسیاب شده با نعنا و دو لیوان سرکه سیب است؛ این مواد را در یک شیشه ریخته و به مدت دو هفته در محیطی با دمای اتاق قرار دهید پس از این مدت می‌توانید این ترکیب را با آب گرم ترکیب کرده و برای درمان گلودرد از آن بهره بگیرید.

از دیگر ترکیبات موثر برای مقابله با گلو درد می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
۱- زردچوبه و آب
۲- چای میخک
۳- سس گوجه فرنگی تند
۴- سرکه سیب و نمک
منبع: خبر انلاین برچسب ها: گلودرد ، ناطقان ، ترکیبات ، ساده ، خانگی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: گلودرد ناطقان ترکیبات ساده خانگی آب نمک آب گرم سس تند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۸۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پدر قهوه»؛ سریال جدید مهران مدیری درباره چیست؟

مهران مدیری قصد دارد سریال جدیدی با نام «پدر قهوه» را برای انتشار در شبکه نمایش خانگی تولید کند. «پدر قهوه» داستان مردی را روایت می‌کند که مافیای قهوه در ایران است.

به‌نظر می‌رسد مهران مدیری قرار است بعد از تلویزیون در شبکه نمایش خانگی پرکار شود. او که چندین سریال و رئالیتی‌شو را برای شبکه نمایش خانگی ساخته حالا بعد از برنامه پرمخاطب «اسکار» به سراغ ساخت یک سریال جدید رفته است.

این سریال جدید در مراحل پایانی پیش‌تولید قرار دارد. به‌نظر می‌رسد یکی از پلتفرم‌ها سرمایه‌گذار اصلی سریال است و این سریال بعد از پایان در فیلم‌نت پخش می‌شود.

مدیری مانند دیگر سریال‌هایش، خود نیز در این کار جدید بازی می‌کند. بر اساس شنیده‌ها، ژاله صامتی و سام درخشانی هم از دیگر بازیگران سریال هستند.

مدیری در حال حاضر اسکار را در حال پخش دارد که از برنامه‌های پرمخاطب پلتفرم‌ها به‌شمار می‌آید.

منبع: همشهری آنلاین

tags # مهران مدیری سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • «پدر قهوه»؛ سریال جدید مهران مدیری درباره چیست؟
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • «پدر قهوه»، سریال جدید مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی
  • یادواره خانگی شهید جابر صمدی در چهار برج
  • بعد از «اسکار» مدیری با «پدر قهوه» در شبکه نمایش خانگی
  • فقط ۳ درصد از پسماندهای خانگی یزد تفکیک می‌شوند
  • نشست نقد و بررسی نظام تنظیم‌گری شبکه نمایش خانگی
  • احتمال پس‌زدگی روان آب‌ها از شبکه فاضلاب خانگی یزد