Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان جنگل‌ها، اصغر احمدی گفت: بعد از چند سال پیگیری مداوم از سوی سازمان برای هویت بخشی به ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها جهت دسترسی به ابلاغ اوراق قضائی سرانجام این سازمان توانست از طریق سازمان امور استخدامی کشور برای هر شهرستان یک شناسه ملی مستقل و جدا از شناسه ملی اداره کل منابع طبیعی استان دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرحقوقی سازمان جنگل‌ها همچنین اضافه کرد: دریافت شناسه ملی سبب می‌شود که ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها در سراسر کشور با مراجعه به دفاتر خدمات قضائی و ارائه شناسه ملی به طور مستقل کلیه اوراق قضائی اعم از وقت رسیدگی، اجرای قرار کارشناسی، اجرای معاینه محل و هر نوع اطلاع نسبت به روند رسیدگی به پرونده قضائی مطروحه در محاکم دادگستری را دریافت و پیگیری نماید.

احمدی تصریح کرد: قبل از دریافت این شناسه کلیه اوراق ابلاغ قضائی مربوط به دعاوی ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها به دلیل نداشتن شناسه ملی به صورت متمرکز به ادارات کل منابع طبیعی ابلاغ می‌شد و این امر بعضاً بدلیل تداخل در دعاوی اداره کل و ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها سبب می‌شد که اداره منابع طبیعی شهرستان از روند رسیدگی به پرونده قضائی بی اطلاع مانده و منجر به آسیب‌های غیر قابل جبران شود.

به گفته این مقام مسئول، در حال حاضر این آسیب‌ها برطرف شده و روند اطلاع از پرونده قضائی از سوی ادارات منابع طبیعی شهرستانی به گونه‌ای صورت می‌پذیرد که کارشناسان و رؤسای ادارات منابع طبیعی نسبت به تمامی مراحل قضائی پرونده مطلع و اقدامات لازم را در جهت حفاظت از اراضی ملی و صیانت از بیت المال اعمال می‌کنند.

احمدی سرانجام تاکید کرد: سازمان جنگل‌ها در زمینه دریافت شناسه ملی قضائی در بین سایر دستگاه‌های اجرایی کشور پیشرو بوده است.

کد خبر 5341073

منبع: مهر

کلیدواژه: اصغر احمدی سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور منابع طبیعی حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت قیمت دلار مرکز آمار ایران وزارت جهاد کشاورزی قیمت طلا بنزین وزارت امور اقتصادی و دارایی قیمت جهانی نفت قیمت جهانی طلا قیمت یورو سامانه هوشمند سوخت بانک مرکزی وزارت نفت وزارت راه و شهرسازی ادارات منابع طبیعی شهرستان ها شناسه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۸۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسه یکتا در استان سمنان اجباری شد/ اصناف اقدام کنند

احمدی، ضمن بیان اینکه سامانه یکتا سامانه جدیدی است که رسالت آن ساماندهی اصناف و مکاسب است، گفت: همه مکاسب و اصناف باید در سامانه یکتا ثبت نام و کد مرتبط با آن صنف و فعالیت اقتصادی را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه به عبارت دیگر سامانه یکتا همان جواز کسب اما به صورت الکترونیکی است، افزود: کسانی که جواز کسب کاغذی دارند با مراجعه به این سامانه می‌بایست جواز الکترونیکی کار خود را نیز دریافت کنند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: ۲۵ اردیبهشت ماه آخرین مهلت استفاده از از درگاه ملی مجوزها موسوم به یکتا است و از اصناف می‌خواهیم که در این راستا اقدام کنند.

احمدی با بیان اینکه دریافت مجوزهای الکترونیکی کسب و کار چندان دشوار نیست، گفت: اطلاعات هویتی و برخی مجوزها در این سامانه قرار می‌گیرد تا افراد بتوانند جواز الکترونیکی دریافت نمایند.

وی افزود: در راستای اجرای اصل ۴۴ تمام مجوزهای کسب و کارها باید الکترونیکی شود و لذا همه اصناف باید به سایت «مجوز» مراجعه و شناسه یکتای خود را دریافت کنند و این کار حتی با تلفن همراه و در دست داشتن کارت ملی و سریال کارت ملی، امکان پذیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • شناسه یکتا در استان سمنان اجباری شد/ اصناف اقدام کنند
  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحدهای قضایی هرمزگان
  • خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد