Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله علیرضا اعرافی روز دوشنبه در دیدار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: زن و خانواده در تمدن نوین اسلامی یک الگوی مترقی است و از نهادهای علمی و دینی انتظار می رود نظریه کلان زن و خانواده در اسلام و تمدن نوین اسلامی را در سطح مردم و عرصه بین الملل تبیین و گفتمان سازی کنند که هم اکنون در هر دو زمینه با مشکلاتی روبه رو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: یکی از محورهای تحولی مهم حوزه علمیه قم طی سالهای گذشته ورود جدی به مساله آموزش زن و خانواده بوده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: ساماندهی و ایجاد زیرساخت لازم برای تحصیلات علمی بانوان در حوزه علمیه قم یکی از اقدامات شاخص در امور زن و خانواده در کشور است.

عضو فقهای شورای نگهبان رهبری اظهار داشت: به دلیل نظام بندی ورود بانوان در حوزه علوم اسلامی شاهد ورود قاعده مند و اصولی زنان در نظام اسلامی هستیم.

وی اظهار داشت: در درختواره رشته های تحصیلی حوزه ۱۶ رشته دانشی به همراه ۴۰۰ گرایش تحصیلی تدوین شده که ۳۰ رشته و گرایش از آنها ارتباط زیادی با امور زنان و خانواده دارد.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: فقه معاصر، یکی از اقداماتی است که توسط حوزه های علمیه در حال دنبال شدن است که در قالب آن درس های خارج از فقه در موضوعات روز جامعه مورد حمایت قرار می گیرد.

اعرافی یادآور شد: انجام پروژه های پژوهشی مورد نیاز نظام از دیگر طرح های مهم و کلان حوزه علمیه است و هم اکنون ۱۰۰ پروژه مورد نیاز نظام در حال انجام است تا گره های نهادهای حاکمیتی با توسل به مباحث علمی و فقهی برطرف شود.

به گفته وی، ارائه مشاوره در ابعاد مختلف در حوزه های علمیه از اقدامات موثر این نهاد دینی و علمی در کشور است که طی سالهای گذشته شاهد بالندگی بیشتر آن هستیم.

اعرافی از آمادگی حوزه برای اجرای برنامه های مشترک علمی با نهادهای حاکمیتی خبر داد و گفت: اولین برنامه ۵ سال اول مشترک حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور در ۳۷ محور از سال ۹۸ آغاز شده است.

امام جمعه موقت قم اضافه کرد: ۲۰۰ طرح تحولی همراه با اسناد راهبردی و برنامه ۵ ساله هم اکنون در سطح حوزه های علمیه کشور در حال دنبال شدن است و علاوه بر آن طرح های کلان دیگری نیز در حال انجام است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو کرد.

برچسب‌ها قم علیرضا اعرافی‌ تمدن نوین اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم علیرضا اعرافی تمدن نوین اسلامی قم علیرضا اعرافی تمدن نوین اسلامی تمدن نوین اسلامی حوزه های علمیه زن و خانواده حوزه علمیه امور زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۸۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری بعد از ظهر شنبه در نشست فصلی مدیران سازمان انتظامی در مرکز تربیت و تعالی ثامن الحجج علیه السلام شهر مقدس قم اظهار کرد: روحانیون عقیدتی سیاسی سفیران حوزه علمیه در ارگان‌های نظامی هستند و عقیدتی سیاسی انتظامی کارنامه درخشانی را از خود به جای گذاشته است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: جمهوری اسلامی در طی این سالیان مسیر پیشرفت را پشت سرگذاشته و با گذشته قابل قیاس نیست.

وی افزود: شرایط ایران با عملیات وعده صادق در جهان تغییر یافته و امروز ایران به قدرت منطقه و نماد پیشرفت و مقاومت در دنیا تبدیل شده است.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز کرد: روحانیون در محیط کاری و اداری نباید از فضای حوزوی و معنوی غافل شوند چراکه با اخلاق اسلامی می‌توان موثر بود.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: مسئولیت‌ها به گفته امام علی (ع) برای امتحان و آزمایش ما هستند فلذا از بدو اخذ هر مسئولیتی ما امانت دار هستیم و اگر از این امانت غافل شویم به کجی و انحراف خواهیم رفت.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه روحانیون باید پیگیر مسائل و مشکلات مردم باشند، خاطرنشان کرد: طرح نور که در راستای عفاف و حجاب در حال اجراست، می‌بایست با ظرافت شده شود تا موجب ناکامی دشمنان و تحکیم شرایط اسلامی شود.

کد خبر 6090462

دیگر خبرها

  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • استفاده از ابزار‌های نوین در کنترل نظام بانکی کشور
  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است