Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز (دوشنبه) به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.

در این جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد، موضوع اعزام زائر به عراق، سوریه و عربستان بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به آماده سازی های صورت گرفته برای راه اندازی سفرهای زیارتی به عتبات عالیات، از اعزام هوایی اولین کاروان های زائران ایرانی به عراق در دو هفته آینده خبر داد.

رایزنی برای اعزام کاروان های زیارتی به سوریه

وی افزود: با هدف اعزام کاروان های زیارتی به سوریه نیز هیاتی از سازمان حج و زیارت برای گفت وگو با مقام های سوری هفته آینده به دمشق اعزام خواهد شد. 

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی نیز در سخنانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سالروز میلاد فرخنده پیامبر اکرم(ص)، سرفصل های مهم داخلی و بین المللی آن را برشمرد و از دو معاونت امور بین الملل و فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری خواست تا نحوه پرداختن به این محورها را در دستور کار قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب صبر، عدل و اخلاق را سه محوری عنوان کرد که همه مجریان باید به آن توجه کنند و افزود: صبر یک کنش و اقدام است و نباید آن را ترک فعل تعبیر کرد. صبر به معنای کنار آمدن با وضع موجود نیست بلکه تلاش برای رسیدن به وضعیت مطلوب است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین تصریح کرد: برخی محورها در این گزارش مدنظر قرار نگرفته که لازم است با هماهنگی و مشورت معاون عتبات سازمان حج و زیارت و دیگر مسئولان مرتبط با این حوزه تدوین و به گزارش مذکور اضافه شود. 

تصمیمات جدید عربستان در خصوص برگزاری عمره

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت نیز با بیان تصمیمات جدید عربستان در خصوص برگزاری عمره، به رفع محدودیت های کرونایی در این کشور برای جذب زائر بیشتر در عمره و حج اشاره کرد. 

اکبر رضایی با اشاره به حضور زائران برخی کشورها از جمله نیجریه، عراق و امارات در عمره افزود: با توجه به انتظار زائران کشورمان، سازمان حج و زیارت پیگیری راه اندازی این سفر را در دستور کار خود قرار داده است.

در این جلسه همچنین ادامه گزارش داود باقری مسئول هماهنگی دبیرخانه کارگروه‌های۲۰ گانه بازنگری فرآیندهای اجرایی در حوزه حج و زیارت درخصوص وظایف و مسئولیت های دفاتر نمایندگی سازمان حج درعراق و سوریه مطرح شد و حجت الاسلام والمسلمین نواب بر نقش نظارتی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در بررسی و ارزیابی خدمات ارائه شده به زائران تاکید کرد.

برچسب‌ها سازمان حج و زیارت علیرضا رشیدیان دمشق عربستان سعودی ستاد بازسازی عتبات عالیات بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت علیرضا رشیدیان دمشق سازمان حج و زیارت علیرضا رشیدیان دمشق عربستان سعودی ستاد بازسازی عتبات عالیات بغداد بعثه مقام معظم رهبری نماینده ولی فقیه سازمان حج و زیارت امور حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۸۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به حج عمره اعزام می‌شوند

دو کاروان دانشجویی که شامل نخبگان هستند امروز به عمره مفرده اعزام می‌شوند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تسنیم، اعزام دانشجویان به عمره مفرده با قطع روابط سیاسی ایران و عربستان پس از گذشت 9 سال وقفه به تازگی از سر گرفته شد و قرار است 170 نخبه دانشجو امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه از فرودگاه امام خمینی (ره) به حج عمره مفرده اعزام شوند.

وزیر ارشاد: منتظر هستیم مشکل سفرهای عمره رفع شود

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها روز گذشته در همایش اعزام دانشجویان به عمره مفرده طی سخنانی با بیان اینکه فراخوان ثبت نام عمره مفرده ویژه مستعدان و نخبگان دانشگاهی به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در بنیاد ملی نخبگان منتشر شد، گفت: در این سفر که به صورت مجردی و با وام قرض الحسنه است به علت ظرفیت محدود انتخاب، به صورت قرعه کشی انجام شد.

شایان ذکر است، دو کاروان دانشجویی که شامل نخبگان هستند امروز به عمره مفرده اعزام می‌شوند.در این مرحله از عمره مفرده 170 نفر از دانشجویان نخبه (دانشجویان پسر) تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان در قالب دو کاروان امروز به عمره مفرده اعزام می‌شوند.

اعزام‌های اصلی دانشجویان پس از پایان زمان حج واجب و آغاز فصل عمره و با توافق کشور میزبان صورت خواهد گرفت، در این مرحله مشخص خواهد شد که چه تعداد سهمیه برای اعزام دانشجویان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخستین گروه از زائران استان برای عمره مفرده اعزام شدند
  • پرواز نخستین کاروان زائران حج عمره
  • شمارش معکوس برای آغاز حج تمتع / نخستین کاروان عمره‌گزاران امروز بازمی‌گردد
  • اعزام نخستین گروه از عمره‌ گزاران کهگیلویه‌ و بویراحمد به سرزمین وحی
  • اعزام نخستین گروه حجاج عمره از ۳ استان جنوبی کشور
  • زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • ۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به حج عمره اعزام می‌شوند
  • کاروان زائران حج عمره از اصفهان اعزام شد
  • عزیمت زائران مازندرانی به عمره مفرده
  • سهمیه ارز مسافران حج چقدر شد؟